Jak sprawić, by klienci, którzy weszli na stronę Twojego sklepu internetowego i nie dokonali zakupu, wrócili i coś kupili? Jest to pytanie, które zadaje sobie wielu przedsiębiorców działających w Internecie. Z pomocą jednak przychodzi im remarketing. Z tego artykułu dowiesz się, czym jest ta forma reklamy i jakie zalety posiadają profesjonalnie wykonane kampanie remarketingowe.
Reklamy Google zyskują na popularności a jedną z nich jest właśnie remarketing, polegający na docieraniu do klientów, którzy już raz odwiedzili konkretny sklep internetowy i z jakichś powodów nie dokonali w nim zakupu. Oznacza to, że nie przyczynili się do wzrostu współczynnika konwersji, który jest bardzo ważny dla każdego e-przedsiębiorcy. Jeżeli zauważyłeś na stronach internetowych lub w mediach społecznościowych reklamy konkretnych produktów lub usług, którymi kiedyś byłeś zainteresowany to znak, że miałeś już do czynienia z remarketingiem. To nie jest przypadek, ale zamierzone działanie sklepu. Wszystkim zależy, byś wrócił i dokończył swoje zakupy. To właśnie jest remarketing. W skrócie można powiedzieć, że polega on na przekonaniu do zakupów niezdecydowanych klientów.
Remarketing można wprowadzić za pomocą platformy Google AdWords. Dzięki temu możliwe jest precyzyjne, ponowne dotarcie do klienta oraz zaprezentowanie mu tematycznej reklamy. Szacuje się, że dobrze skonfigurowana kampania remarketingowa w systemie Google AdWords pozwala odzyskać nawet 70% pozornie utraconych koszyków. To naprawdę imponujący wynik. Nie jest bowiem łatwo dostać od klienta “drugą szansę”. Z Google AdWords jest to jednak możliwe i korzysta z tego ogromna liczba przedsiębiorców prowadzących swoją działalność w Internecie.
Zazwyczaj są to przykuwające uwagę reklamy tekstowe lub graficzne. Często wybierana jest forma, polegająca na wyświetlaniu produktu, którym niegdyś był zainteresowany konkretny użytkownik. Dobrze też jest, gdy w reklamie pojawi się cena produktu lub usługi. Po kliknięciu w reklamę użytkownik zostanie przeniesiony na stronę sklepu internetowego, gdzie może złożyć zamówienie oraz zapłacić za towar. Reklama może być wyświetlana w wyszukiwarce Google, lub np. na stronach internetowych należących do sieci reklamowej Google. Chodzi o to, by pojawiać się wszędzie tam, gdzie przebywa Twój potencjalny i niezdecydowany klient.
Przede wszystkim dlatego, że klienci rezygnują z zakupów z bardzo różnych powodów. Nie zawsze chodzi o to, że coś jest nie tak z Twoim sklepem. Czasami przyczyną jest tymczasowy brak pieniędzy lub robienie rozeznania po sklepach internetowych. Właśnie dlatego warto przypominać się klientom i informować ich o tym, że cały czas w Twojej ofercie jest to, czym byli jakiś czas temu zainteresowani. Pamiętaj, że ludzie są dosyć impulsywni w swoich decyzjach. To właśnie sprawia, że wystarczy mała iskierka, by z niezdecydowanego stać się kupującym klientem. Ważne tylko jest to, by przypomnieć o swoim istnieniu w odpowiedni i przemyślany sposób. Od tego właśnie są specjaliści, którzy tworzą kampanie remarketingowe biorąc pod uwagę całą historię odwiedzin konkretnego sklepu internetowego.
Dokładny i precyzyjny przekaz marketingowy zwiększa sprzedaż. Jest to fakt znany każdemu e-przedsiębiorcy. Remarketing oprócz tego, że pozwala na sprowadzenie niezdecydowanego klienta raz jeszcze do Twojego sklepu, pozwala również na budowanie relacji z użytkownikami, którzy już dokonali konwersji. Możesz przypominać się im z produktami tematycznie powiązanymi z tym, co kupili wcześniej. Takie działania pomagają budować pozytywny wizerunek firmy w świadomości potencjalnych oraz stałych klientów. Dodatkowym atutem remarketingu są bardzo szybkie oraz zadowalające rezultaty.
Jeżeli inwestujesz swój czas oraz pieniądze to z pewnością chcesz, by kampania remarketingowa była skuteczna i przyniosła Ci konkretne rezultaty w postaci wzrostu sprzedaży. Szacuje się, że profesjonalnie prowadzone kampanie remarketingowe potrafią wygenerować nawet dwukrotnie wyższy współczynnik klikalności, niż standardowe reklamy. Możesz jednak liczyć na tego typu wyniki tylko wtedy, gdy Twoja kampania będzie dobrze skonfigurowana, zacznie precyzyjnie trafiać do konkretnych użytkowników, a także odpowie na ich potrzeby. W innym wypadku reklama przejdzie bez echa, a konwersja w sklepie nie wzrośnie.
Jeżeli interesuje Cię kampania remarketingowa, najlepiej będzie, jeżeli zgłosisz się do wyspecjalizowanej agencji, która zajmuje się tego typu działaniami. Tylko wtedy będziesz mieć pewność, że reklama będzie dopasowana do preferencji zakupowych Twoich klientów, a jej przekaz stonowany i nienatrętny. Pamiętaj, że remarketing nie może “atakować” potencjalnego klienta i warto mieć pewną wiedzę i umiejętności, aby stworzyć kampanię przynoszącą oczekiwane rezultaty.