sim

Wiadomości Miasto Koło Błąd poprzedniego prezesa? Dlaczego stacja uzdatniania nie działa?

Błąd poprzedniego prezesa? Dlaczego stacja uzdatniania nie działa?

01-02-2016 12:40 | Źródło: | Wyświetleń artykułu: 60,255 | Komentarzy: 80


Były Prezes Miejskiego Zakładu Wodociągów i Kanalizacji - Jacek Klukaczyński wielokrotnie podkreślał, iż inwestycja pn. Modernizacja i rozbudowa stacji uzdatniania wody jest jego wielkim osiągnięciem. Przypomnijmy, iż umowa w sprawie modernizacji stacji została podpisana 14.10.2013 r., natomiast termin zakończenia inwestycji został przewidziany na dzień 13.10.2014 r. Jak się okazuje - nie została odebrana do dziś.
tartak

Chcesz być na bieżąco? Śledź nasz portal na facebooku
W trakcie realizacji inwestycji władze Spółki na czele z Prezesem Jackiem Klukaczyńskim trzykrotnie przesuwały termin zakończenia inwestycji. Jak się okazało główną przyczyną niemożliwości dokonania odbioru są nieprawidłowości w zakresie zastosowanej technologii uzdatniania wody. Zastrzeżenia dotyczą również usterek technicznych, wydajności bloku uzdatniania wody oraz minimalizacji strat własnych wody. Z uwagi na powyższe, obecny zarząd Spółki podjął decyzję o przesunięciu terminu odbioru inwestycji do dnia 31.12.2016 r. Niestety, jak ustalono wyznaczenie tak odległego terminu odbioru nie gwarantuje, iż inwestycja będzie spełniała swoją rolę.

Zastosowana i zaakceptowana przez byłego Prezesa technologia nie sprawdza się na tego typu ujęciu wody. Konsekwencje tych nieprawidłowości mogą okazać się bardzo poważne w skutkach również dla mieszkańców miasta- mogą skutkować nawet przerwą w dostawie wody, zwłaszcza w okresie letnim. Zdaniem ekspertów, powyższych nieprawidłowości można było uniknąć, m.in. poprzez przemyślany i uzasadniony wybór technologii, która gwarantowałaby uzyskanie określonego efektu.

Jak widać, były Prezes nie poczynił w tym kierunku zdecydowanych kroków. Z uzyskanych informacji wynika, iż zastosowana na ujęciu wody technologia nie spełniła swojej roli w innych miastach, które podobno do dzisiaj nie rozwiązały tego problemu, o czym poprzednie władze Spółki musiały zdawać sobie sprawę. Ponadto swoje wątpliwości co do zasadności zastosowania owej technologii zgłaszały osoby kompetentne w tym przedmiocie działalności. Ostatecznie były Prezes zadecydował o realizacji inwestycji i wyborze dostawcy technologii, co więcej Pan Klukaczyński wystawił dostawcy technologii pozytywne referencje, co przy obecnej sytuacji i problemach w zapewnieniu właściwego funkcjonowania ujęcia wody budzi duże zdziwienie. Władze miasta i spółki zapowiedziały, iż w przypadku nieosiągnięcia wymaganego efektu do końca 2016 r., wyciągną konsekwencje w stosunku do osób odpowiedzialnych za powyższe nieprawidłowości.

Poważne wątpliwości budzi również prawidłowość przeprowadzonego przez Spółkę przetargu nieograniczonego na wybór Wykonawcy inwestycji oraz sama realizacja inwestycji przede wszystkim w przedmiocie dopuszczalności aneksowania umowy i przedłużania zakończenia terminu realizacji inwestycji. Władze miasta zapowiedziały, iż w najbliższym czasie zostanie przeprowadzony audyt w przedmiocie przeprowadzonego przez Spółkę postępowania na wykonanie modernizacji stacji uzdatniania wody.
Przypomnijmy tylko, iż całkowity koszt inwestycji został określony na kwotę 10.799.400,00 zł brutto. Dla potrzeb inwestycji Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu udzielił Spółce pożyczki w kwocie 5.861.483,6800 zł. Pożyczka w odróżnieniu jednak od bezzwrotnych źródeł finansowania (np. dotacji), musi zostać spłacona, co powoduje dodatkowe obciążenie finansowe dla Spółki.

Pewne wątpliwości budzi również sam fakt konieczności modernizacji stacji uzdatniania wody, gdyż jak wynika z dokumentów znajdujących się w Spółce, dotychczasowe ujęcie wody spełniało wymagane parametry. Na podstawie zgromadzonych w Spółce analiz, opinii i innych dokumentów, wynika, iż przeprowadzenia natychmiastowej modernizacji wymagała oczyszczalnia ścieków. Z opinii technicznej z 2011 r. sporządzonej na zlecenie byłego Prezesa wynika, iż już w 2011 r. oczyszczalnia ścieków swoją świetność techniczną miała już dawno za sobą, a większość obiektów, urządzeń i instalacji oczyszczających znajduje się na granicy śmierci technicznej, co preferuje przedmiotowy obiekt do natychmiastowej modernizacji i rozbudowy. Biegły w swojej opinii zwracał uwagę, iż zdecydowana większość urządzeń, konstrukcji betonowych i stalowych nadaje się już tylko do likwidacji. Poprzednie władze Spółki, za wyjątkiem zakupu pewnych urządzeń, nie poczyniły w tym kierunku zdecydowanych kroków. Należy dodatkowo podkreślić, iż gdyby były Prezes zdecydował się w tamtym okresie na inwestycję modernizacji oczyszczalni ścieków, istniała możliwość uzyskania bardzo korzystnego finansowania w postaci dotacji w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 (priorytet gospodarka wodno-ściekowa). Maksymalna wysokość wsparcia mogła wynieść nawet do 85% kosztów inwestycji. W przypadku realizowania kompleksowych projektów istniała możliwość włączenia w projekt zadań dotyczących zaopatrzenia w wodę oraz budowy kanalizacji deszczowej. Prezes Klukaczyński nie skorzystał jednak z tej możliwości i nie złożył wniosku o dofinansowanie, a postanowił jednak o modernizacji stacji uzdatniania wody, choć z uzyskanych opinii wynikało, iż to oczyszczalnia ścieków wymagała natychmiastowej modernizacji. Dlatego też, mając na uwadze tragiczny stan techniczny oczyszczalni ścieków, Burmistrz Miasta Koła wraz z nowym zarządem Spółki postanowił wykorzystać ostatnie rozdanie środków unijnych i złożył wniosek o dofinansowanie na modernizację oczyszczalni ścieków do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Dofinansowanie przewiduje udzielenie dotacji na realizację inwestycji. Pozostałą część kosztów Spółka zamierza sfinansować z zaciągniętej na preferencyjnych warunkach w WFOŚiGW w Poznaniu pożyczki, która będzie częściowo umarzalna.

UM KOŁO

Redakcja e-kolo.pl
Kontakt z autorem: e-kolo@e-kolo.pl


DODAJ KOMENTARZ
*dodając swój komentarz jednocześnie akceptujesz regulamin.
Pamiętaj, że dodając treść łamiącą prawo lub dobra osobiste - narażasz się na odpowiedzialność karną.
WASZE KOMENTARZE (80)
Marzena Justyna B 07-02-2016 17:56
Pan Kluszczyński niech zrobi referendum za swoje pieniądze a nie za pieniądze podatników
| Zgłoś do usunięcia
Marzena Justyna B 07-02-2016 17:54
Pan Kluszczyński niech zrobi referendum za swoje pieniądze a nie za pieniądze podatników
| Zgłoś do usunięcia
Ona 07-02-2016 11:15
Drogi " On" przypominam ci,że to burmistrz bez analizy danych podpisał podwyżki wody. Klukaczyński jedynie je zaproponował, działał w interesie spółki. A co zrobili radni chociażby PIS, Ani jednego pytania nie zadali w tej sprawie. Nie próbowali dociekać dlaczego są podwyżki i jednogłośnie jak potulne barany podnieśli w górę paluszki za podwyżką. Chociaż decyzja należała do BURMISTRZA. Nie odwracaj więc kota ogonem. Obejrzyj sobie sesje uważnie. Przyzwoitości trochę Panie "ON"
| Zgłoś do usunięcia
tomi 07-02-2016 10:44
do grażka 2016-02-06 14:25:42 wiesz co to aparat fotograficzny ? albo smartfon telefon komórkowy ? pyk i zdjęcie gotowe z lista ! czy jesteś naiwna ?
| Zgłoś do usunięcia
on 06-02-2016 17:02
Znam charakter Klukaczyńskiego i na pewno sprawdzę czy są tam moje dane to po pierwsza, jeśli tak to tzn. lista nieprawdziwa. a po drugie może Pan Klukaczyński zamieści procentowy udział błędnej decyzji gospodarczej w cenie wody którą płacą wszyscy mieszkańcy?
| Zgłoś do usunięcia
grażka 06-02-2016 14:25
A ja też jestem mądra, tak jak przedmówca, tez jestem ostrożna ale nie jestem tchórzem! Głosy jadą do Konina, nikt ich nie zobaczy. Ja podpiszę i cała moja rodzina i sąsiedzi też :)
| Zgłoś do usunięcia
uyeti 06-02-2016 12:46
ja też nie podaje PSELU bo jestem ostrożna i mądra
| Zgłoś do usunięcia
Janusz 05-02-2016 23:11
Przepraszam oczywiście wszystkie Panie o takich nazwiskach. Nazwisk: Kwiatkowska, Wiśniewska, Nowak użyłem oczywiście jako nazwisk w kraju dość często spotykanych.
| Zgłoś do usunięcia
Janusz 05-02-2016 23:09
Do ludzi związanych z organizacją referendum: Proszę, byście nie wprowadzali mieszkańców w błąd... Niestety, nieprawdą jest, że te DANE dotrą tylko do Konina, a do burmistrza nijak dotrzeć nie mogą... Działa tutaj prosty mechanizm, by tak było, jak obiecujecie, to ludzie musieliby bezpośrednio wysyłać swoje głosy (mailem lub za pośrednictwem operatorów pocztowych) albo dowieźć je sami. Teraz wystarczy, że Kwiatkowska powie Nowakowej, że się nie podpisała, bo na liście była też Wiśniewska i może to powtórzyć cała ulica, a burmistrz gdyby chciał, to dojścia, choćby tylko takie, też by znalazł. Jeśli jeszcze nie wiecie, gdzie mieszkacie, to takie właśnie jest KOŁO. Pozdrawiam wszystkich.
| Zgłoś do usunięcia
do ona 05-02-2016 22:14
bla,bla,bla słownik ???
| Zgłoś do usunięcia
fiodor 05-02-2016 21:57
ja nie podaje PSELU bo jestem ostrożny
| Zgłoś do usunięcia
fiodor 05-02-2016 21:48
Myślała, że podaje PESEL policji. Teraz ma 100 tys. zł długu bydgoszcz.wyborcza.pl/.../1,48722,16991448,Myslala__ze_podaje_PESEL_policji__Teraz_ma_100_tys_.html Przekręt prawie idealny. Setka oszukanych, policja i Allegro bezsilne Również numery telefonów, które oszust podawał w aukcjach były ... ale na PESEL innej osoby, na nr dowodu osobistego jeszcze innej osoby i ... wyborcza.biz/.../1,100896,16346976,Przekret_prawie_idealny__Setka_oszukanych__policja.html JA NIE CHCE MIEĆ DŁUGÓW = 100 tys straty
| Zgłoś do usunięcia
do ona 05-02-2016 21:38
Nie rozumiesz, że jesteś groteskowa w tym co piszesz. I dlatego śmieję się z tego twojego pytanka i odkrywania tej TWOJEJ szokującej prawdy.
| Zgłoś do usunięcia
ona 05-02-2016 20:54
Nie rozumiesz o czym napisałam to nie odpisuj. Czytaj ze zrozumieniem lub nie czytaj wcale :)
| Zgłoś do usunięcia
do ona 05-02-2016 20:16
A co przyjaciel? To tak się traktuje przyjaciół.SZOK!!!
| Zgłoś do usunięcia
ona 05-02-2016 19:53
Do - Ela. przeciwnik ? Czyj ? To On szykuje się na burmistrza ??? Szok !!!
| Zgłoś do usunięcia
ktoś 05-02-2016 19:51
A wy boicie sie , że nie podpiszą ??? Dobre !
| Zgłoś do usunięcia
Bury 05-02-2016 19:16
Ludzie nie bądźcie śmieszni z tym podawaniem pesel na liście, a podpisując się na liście kandydującego na radnego pesel nie podawaliście przypadkiem? i coś złego się stało ? to jest taka obrona tych przy władzy bo zaczynają już jak widać panikować przed utratą stołków...
| Zgłoś do usunięcia
Ela 05-02-2016 15:56
Pan Klukaczyński to poważny przeciwnik skoro tyle artykułów napisano na jego temat. Dla przejrzystości powinny być argumenty dwóch stron.
| Zgłoś do usunięcia
deo gość 05-02-2016 15:28
A co miała zrobić pani premier? BYć niezadowoloną,że Polacy tam pracuję Szkoda,że nie spytałeś się Brytyjczyków, czy są zadowoleni z tego,że Polacy odbierają im pracę. A spytaj się włodarzy Zgierza, czy są zadowoleni,że jednej mniej na ich rynku pracy. Fajnie próbujesz manipulować faktami. Tylko pamiętaj po drugiej stronie ekranu nie masz do czynienia z idiotami.
| Zgłoś do usunięcia
Gość. 05-02-2016 15:15
W Wielkiej Bryt. mieszka, pracuje, rozwija się około 1 miliona Polaków. Nasza pani premier podziękowała premierowi Wielkiej B., że mogą tam być, pracować, uczyć się itd. Czy też powinni odwołać premiera ??? Bo przyjął do siebie, dał pracę, zatrudnienie ??? Tego nikt nie widzi ??? Ale tu nie chodzi o z.at.rudn.ien.ie ??? PRAWDA ???
| Zgłoś do usunięcia
wicia-wić 05-02-2016 13:53
Tak przypominacie i upominacie, za idiotów nas macie ? Każdy zrobi co ma zrobić, a jeszcze na kablówkę dajcie, do gazety, bo już Lm prawie pod każdym postem o burmistrzu są wasze wpisy. Z..E.N.A.D..A ???
| Zgłoś do usunięcia
anulka 05-02-2016 13:25
Każdy przeciętnie rozgarnięty szympans wie, ze PESEL jest jedyną możliwością zidentyfikowania człowieka. Inaczej można powymyślac ludzi z kosmosu. Nikt chyba nie sądzi, że ktokolwiek w jakikolwiek sposób będzie chciał wykorzystac te dane. Obowiązuje ustawa o ochronie danych i każdy o tym wie. Poza tym jeśli tak na to patrzec to ludzie całe dziesiątki lat podpisywali się np pod listami popracia kandydatów na róąne stanowiska i tam też był PESEL. Jakoś wtedy nikt nie widział w tym problemu. Nie wierzmy w to, że ktoś weźmie na nas kredyt... ludzie, litości. Przecież trzeba miec dowód osobisty, trzeba też wyglądac jak ta osoba, znac hasła, piny. Nie dajcie się zastraszyc!
| Zgłoś do usunięcia
ciotka klodka 05-02-2016 08:49
No i niech siedzą, będzie mała frekwencja i burmistrz zostanie, tak będzie. My z rodziną nie pójdziemy, chcieli to niech idą. Jeszcze dane podaj im na tacy, numer pesel i co jeszcze ? może badania wszystkie ? Śmieszne to wszystko, a co radni na to ? Kto zapłaci za to ? Popierają ich ? Mamy sesje w lutym to zbieramy się i osobiście wszystkim zadamy pytania, mam nadzieję, że inicjatorzy stawią się wszyscy ???
| Zgłoś do usunięcia
Ludzie 05-02-2016 00:14
Przecież podpis na karcie nie obliguje do pójścia na Referendum, proszę Was nie wymyslajcie już takich kosmicznych teorii A co jak nie podpisze a pojdzie i zagłosuje ?
| Zgłoś do usunięcia
gwiazdor 04-02-2016 23:44
Kochani piszcie co chcecie, ale słyszy się, że podpisują, ale nie idą na r..ef........ No i co wtedy ???
| Zgłoś do usunięcia
art 14 ust 4 o referendum loklanym 04-02-2016 22:21
Art 14 ust.4 o referendum lokalnym "Mieszkaniec jednostki samorządu terytorialnego popierający wniosek o przeprowadzenie referendum podaje na karcie nazwisko, imię, adres zamieszkania, numer ewidencyjny PESEL i datę udzielenia poparcia. Dane te potwierdza własnoręcznym podpisem. Wycofanie udzielonego poparcia jest bezskuteczne" Są to dane niezbędne by móc odwołać menadżera miasta Koła. Listy z podpisami będą dołączone do wniosku który będzie składany tylko Komisarzowi Wyborczemu w Koninie.
| Zgłoś do usunięcia
wierny 04-02-2016 21:28
Sporo jest napisane na Lm, żeby nie podawać numeru pesel przy składaniu podpisu o referendum, są też linki żeby poczytać. Czyli może byc problem potem? bo w sumie nie wolno podawać nikomu obcemu naszych danych ? No kochani żeby potem nikt nie zwalał winy na innych, jeśli sami podajemy ? najlepiej jeśli każdy sam poczyta co można a co nie ?
| Zgłoś do usunięcia
Marzena 04-02-2016 02:00
@Referendum To ja od razu wspieram dobrym słowem: Zacznijcie zbierać też podpisy o odwołanie radnych (to oni przecież przyklaskują, z założenia błędnym, decyzjom burmistrza). Wtedy więcej ludzi to poprze i nie trzeba będzie robić dwóch referendów, bo już wielu ludzi o tym drugim referendum też mówi.
| Zgłoś do usunięcia
Referendum 04-02-2016 00:47
UWAGA! Zbierając podpisy lub składając swój podpis pamiętaj, że w adresie zamieszkania powinna być podana nie tylko ulica, numer domu i mieszkania, lecz także nazwa miejscowości - czyli Koło oraz kod pocztowy. Jest to konieczne, by uznać dany podpis za ważny. Podpisy muszą być składane własnoręcznie, nie można się podpisać np. za członka rodziny. Warto także sprawdzić, czy w numerze PESEL są podane wszystkie cyfry oraz czy adres i imię i nazwisko są czytelne. Pragniemy wyraźnie zaznaczyć, że listy z podpisami zostaną przekazane bezpośrednio do Komisarza Wyborczego w Koninie i burmistrz miasta nie będzie miał z nimi kontaktu na żadnym etapie procedury referendalnej. Z góry dziękujemy Wszystkim, którzy w jakikolwiek sposób wesprą inicjatywę referendalną w Naszym mieście.
| Zgłoś do usunięcia
Małgorzata 03-02-2016 23:55
Czytam komentarze i mam wrażenie, że ktoś czegoś nie rozumie. Podpis "UM KOŁO" jest jednoznaczny i znaczy tyle samo, co: "Burmistrz Stanisław Maciaszek", tutaj wątpliwości nie mam i mieć nie mogę. Takich tekstów nie można chyba pisać inaczej jak tylko za wiedzą i zgodą szefa. To znaczy jeśli nawet ktoś ma tutaj wolną rękę co do pisania do portalu, to i tak bazuje na zaufaniu burmistrza. Inna sprawa, czy portal powinien być zupełnie bezwolną tubą UM. Treść nadaje się raczej jako zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa i wygląda to tak, jak próba medialnego linczu: sąd co najmniej nie zadziała tutaj szybko, więc przekazanie tego opinii publicznej (kij w mrowisko) będzie skuteczniejsze. Inna sprawa, co opinia na to. Osobiście mogę napisać tyle: UM racji nie ma na pewno, bo pomylił adresatów, ale Klukaczyński też jej mieć nie musi. Natomiast co do referendum... Jeśli sam Klukaczyński zamierza wystartować na burmistrza, to się namyślę, jeśli nie zamierza, to niech chociaż zaproponuje, kto ewentualnie miałby być przyszłym burmistrzem Koła, jeśli obecny byłby odwołany (jakich tu widzi kandydatów), bo z kontrkandydatów Maciaszka w ostatnich wyborach, według mnie cała trójka pozostałych na to stanowisko się jednak nie nadaje.
| Zgłoś do usunięcia
Rysiek 03-02-2016 14:39
Chachacha...... nawet przez "ch". To co? Teraz Klukaczyński pewnie powinien jeszcze pozwać burmistrza o zniesławienie, zamiast burmistrz jego? Sobczak powinien to odłożyć co najmniej do 2025, albo nawet i do 2050 i wtedy ewentualnie "wyciągać konsekwencje". Facet, jak nie potrafisz tego uruchomić, to albo odejdź i ty, ale biegły, który to będzie umiał ocenić, już powinien uczestniczyć w ewentualnym przygotowaniu wniosku przeciwko poprzedniemu prezesowi do prokuratury, bo chyba pani Daria - szefowa Rady Nadzorczej akurat na działaniu wodociągów to niekoniecznie sama najlepiej się zna.
| Zgłoś do usunięcia
Rafał 03-02-2016 01:04
Odpowiadając na wpis z "2016-02-02 08:21:37" - Co powiem? Nic nie powiem... Jeszcze raz: nie tędy droga. Jacek Klukaczyński jest zwolnionym prezesem, który chce odwołać burmistrza Stanisława Maciaszka i to wszystko. Żaden z nich mnie nie przekona w taki sposób, że "pokaże język" drugiemu. Przekonają mnie tylko fakty. Ten artykuł w ogóle tutaj nie powinien się pojawić. Maciaszek autora powinien automatycznie wezwać na dywanik (aż tak głupi chyba nie jest, by to samemu zamieszczać). Mówię jeszcze raz, to powinny rozstrzygać prokuratura i sąd, bo zarzuty są poważnie wyglądające, bez szumu w lokalnych mediach i na mieście, za to trzeba działać szybko, bo zwłoka jest ze szkodą dla miasta. Jeśli Klukaczyński byłby winny, to zapewne jakąś odpowiedzialność i finansową miał, zatem nie wolno pozwolić mu na żadne manewry, bo Stany szukają Polańskiego dotąd. Jeśli Klukaczyński jest niewinny, to nie wolno psuć mu bezpodstawnie opinii.
| Zgłoś do usunięcia
Ala 02-02-2016 22:43
A może nowy prezes nie umie tego uruchomić?przecież On owodociągach nie ma pojęcia.
| Zgłoś do usunięcia
robert 02-02-2016 18:40
A ja dziś podpisałem się pod refernedum i jestem z tego dumny :)
| Zgłoś do usunięcia
do wojtka 02-02-2016 16:40
Wcześniej przyszła kolej na ciebie bo umiałeś się tylko mądrować a nie pracować więc nie zabieraj głosu.
| Zgłoś do usunięcia
wojtek 02-02-2016 15:18
Po referendum, jesli bedzie korzystne dla burmistrza, przyjdzie kolej na prezesa MZEC.
| Zgłoś do usunięcia
ja 02-02-2016 12:45
Każdy kto zna Klukaczyńskiego wie, że jet on uczciwym człowiekiem, typowym państwowcem nie dbającym o swoje interesy. Niektórzy nie potrafią zrozumiec, że można robic coś dla idei. Tak, są jeszcze tacy ludzie. Ale już na wyginięciu. Tępieni na każdym kroku
| Zgłoś do usunięcia
Franek 02-02-2016 12:38
My z moją rodziną pójdziemy na referendum, jest to nasze obywatelskie prawo i mamy zamiar z niego skorzystac. UM... CIEKAWE DLACZEGO NIKT NIE PODPISZE SIĘ NAZWISKIEM? MOŻE BOJĄ SIĘ? JAKBY TO BYŁA PRAWDA, TO BY SIĘ PODPISALI. TYLE W TEMACIE
| Zgłoś do usunięcia
Oburzona 02-02-2016 12:11
Jeśli wobec kogoś ma się jakieś zarzuty i podaje się to opinii publicznej to wypadałoby się podpisać imieniem i nazwiskiem. Chyba,że ktoś posługuje się kłamstwem i w obawie o proces kryje swoją tożsamość. Myślę jednak, że takie informacje możemy przypisać tylko jednemu człowiekowi. Człowiekowi, który już wielokrotnie podobnej treści artykuły zamieszczał wobec różnych grup. Wspomnę chociażby pierwszą, rzekome wielkie nadużycie w KTBSie. I co? NIC.Nikomu nie postawiono zarzutów, ba nawet kolejne audyty niczego niepokojącego nie wykazały. Ale zszargano wtedy opinię wszystkim członkom spółki. Potem wielkie nieprawidłowości w muzeum. I co? Znowu nic. Sąd nakazał wypłacenie odszkodowania dyrektorowi. Potem na tapetę poszli nauczyciele. Wielkie zarobki, przekręty przy nadgodzinach. Zlecono wielkie audyty. I znowu nic. Wielka bzdura, ale pieniądze znowu zmarnowane. Potem, radni, wodociągi a w ostatnim czasie pracownicy basenu, na których miało być rzekomo złożone doniesienie do prokuratury. I co znowu nie złożono, ani w Kole ani w Koninie. W międzyczasie jeszcze Pani Kotleszka z basenu, pan Sobczak z MZUKu, a teraz Klukaczyński. Czy te wszystkie pomówienia nie są dostatecznym przyczynkiem to tego, żeby odwołać tego człowieka. Czy uważacie Państwo, że takie oszczerstwa można bezkarnie wypisywać?
| Zgłoś do usunięcia
on 02-02-2016 08:48
przez nieodpowiedzialny projekt do tego przeprowadzony nieodpowiedzialnie prezes Klukaczyński doprowadził do sytuacji że w miesiącach letnich może brakować wody w miescie. No cóż jednak ludzie powinni robić to do czego go szkoła przygotowala. Ale Pan Klukaczyński dawniej mówił że prawdziwa cnota krytyk się nie boi - więc czemu to zdenerwowanie.
| Zgłoś do usunięcia
taki sobie 02-02-2016 08:35
Ja w 100 % popieram kkkkkkkk. Święta racja, po co ta wojna ? Po co ten cyrk ? Właśnie referendum nie było potrzebne jak miał pracę ? Wtedy Burmistrz był dobry ? Nie ladnie, s...r........c we własne gniazdo, nie ladnie ! Na referendum również nie idziemy !
| Zgłoś do usunięcia
Judex 02-02-2016 08:26
CO PAN KARZE SŁUGA MUSI.COBY BYŁO GDYBYM OPUBLIKOWAŁ WSZYSTKIE ADRESY I NAZWISKA TYCH KTÓRZY ZABRALI GŁOS W DYSKUSJI
| Zgłoś do usunięcia
do rafal 02-02-2016 08:21
a co powiesz jesli bedzie trzeba oddac kilku milionowy kredyt za brak odbioru tech?
| Zgłoś do usunięcia
Rafał 02-02-2016 01:23
@julek Chyba jednak problem tkwi gdzieś indziej. To jest abstrakcyjnie głupi pojedynek, gdzie każdy strzelający robi krzywdę... sobie. Idzie to tak: to strzał we własne kolano, to rykoszet w stopę... Burmistrz wieloma posunięciami mnie i kilka innych osób z mojego środowiska w'rwiał od dawna, tylko to referendum to żadne rozwiązanie, to farsa jakaś. Grupa referendalna słabo wiarygodna, bez odwołania całej RM to sensu żadnego tym bardziej nie ma. Ten artykuł bez jakiegokolwiek sensu, wywiady, konferencje, itp. to istna dziecinada. Według mnie, które "dzieci" będzie wszędzie widać więcej (właśnie gazetki, portale, TVK, Teleskopy), te przegrają.
| Zgłoś do usunięcia
gość 02-02-2016 01:17
Tak czytam to wszystko i tez powiem NIE idziemy z rodzinką na żadne referendum ! A będzie nas baaardzo dużo :) Dajmy człowiekowi pracować, czyli burmistrzowi . Miasto ma sie rozwijać, a nie jakieś referendum ? Ludzie zdrowie NAJWAŻNIEJSZE ! Nie wiemy ile pożyjemy. Dzisiaj jestesmy a jutro nas nie ma . Warto tak żyć ?
| Zgłoś do usunięcia
Anna K. 02-02-2016 01:13
Dlaczego po raz kolejny pod artykułem dotyczącym Klukaczyńskiego jest podpis "UM"? Czy UM jest osobą i może pisać artykuły? Proponuję aby pospisywać się pod swoimi słowami i brać za nie odpowiedzialność.
| Zgłoś do usunięcia
Rafał 02-02-2016 01:04
@kkkkkkkk Odpowiem Tobie na część Twoich wątpliwości... Referendum można przeprowadzić od niedawna (10 miesięcy od wyboru). Jeśli zapytasz o poprzednika, to wydawało się, że jest nieusuwalny jak starosta Wienczysław (referendum dot. MD byłoby chyba bez szans powodzenia), zaś jeśli mówisz "nie idę", to masz sporo racji. To referendum powinno dotyczyć jeszcze bardziej odwołania radnych niż burmistrza... takiego wniosku jednak brak.
| Zgłoś do usunięcia
julek 02-02-2016 00:59
Dobrze, ze nie zdyskredytowano osoby burmistrza w oczach mieszkańców ? Poczytaj moze zanim napiszesz ? tego nie widziałes w teleskopie? nie czytales ? Kto mieczem .................
| Zgłoś do usunięcia
Rafał 02-02-2016 00:54
Czytam i nadziwić się nie mogę... Artykuł w jednoznacznie złym świetle stawia niekoniecznie Jacka Klukaczyńskiego, ale na pewno burmistrza Maciaszka i obecnego prezesa K. Sobczaka. Jeśli przypuszczają z jakimkolwiek prawdopodobieństwem, że Klukaczyński naraził MZWiK na wielomilionowe straty, to powinni informować nie media i mieszkańców, tylko NATYCHMIAST prokuraturę, żeby uniemożliwić ewentualne matactwa. Jeśli są pewni, że tak nie jest, to tekst jest paszkwilem. Tak czy inaczej teraz taki artykuł zupełnie jest nie na miejscu.
| Zgłoś do usunięcia
kkkkkkkk 02-02-2016 00:46
Wiesz co ? każdy zw..olniony potrafi odejść z g.odnoś..cią ??? tylko ci na w.ysoki.ch.. .osadk..ac.h jakoś nie po..tra..fia ??? Czym sie różnimy od nich ??? Ja nie mam zaplecza na dlugi czas finansowego, bo z czego ? ja nie pracuje, nie mam nic, renty, emerytury, ale kogo to obchodzi??? Tez mnie zwolniono. Dlaczego nie robil referendum jak pracował ? Stawiasz sie za nim to mi odpowiedz. Wielki skrzywdzony??? Nie ide na referendum i rodzina moja też NIE !!!
| Zgłoś do usunięcia
Kolanin 02-02-2016 00:22
Na miejscu Pana Jacka zgłosiłbym ten artykuł do Komisarza Wyborczego w Koninie. Jako pełnomocnik grupy referendalnej nie powinien być w tym czasie atakowany poprzez anonimowe wpisy gdyż nie może na nie odpowiedzieć. Ciekawe dlaczego powyższy artykuł nie pojawił się wcześniej, minęło juz trochę czasu po zmianie Prezesa. Prawdopodobnie artykuł ten jest atakiem mającym na celu zdyskredytowanie osoby Pana Jacka w oczach Mieszkańców Koła.
| Zgłoś do usunięcia
Elżbieta 01-02-2016 22:52
Zmasowany Hejt na Pana Prezesa jest nieprzyzwoity. W tym temacie powinny wypowiedzieć się dwie strony .
| Zgłoś do usunięcia
wiocha 01-02-2016 21:35
Dlaczego jeden i drugi nie myśleli o referendum wtedy kiedy jeszcze pracowali ??? No, ale to dla dobra miasta podobno referendum ??? a nie zemsta ??? Tak ??? Nie dziwi to nikogo ??? Ha,ha,ha.
| Zgłoś do usunięcia
Do babula 01-02-2016 19:14
To akura skaby argument. Czyli wg ciebie burmistrz nie moglby powiedziec nic na temat prezesa ani innych osob z inicjatywy do konca referendum?
| Zgłoś do usunięcia
bubula 01-02-2016 19:07
Nie dziwi nikogo dlaczego akurat teraz ukazał sie nagle ten artykuł ? kiedy zapowiedź referendum, w składzie grupy jest były prezes... odpowiedź prosta nie uważacie ?
| Zgłoś do usunięcia
as 01-02-2016 18:49
Nie znamy treści umowy na modernizację wodociągów. Zazwyczaj jest tak, że po wykonaniu inwestycji powstaje odbiór robót i na tej podstawie regulowane są należności. Jak jest w tym przypadku nie wiemy. Mówiąc o Gronowie, w artykule opublikowanym na e-kolo, burmistrz kpił z p. Klukaczyńskiego gdy porównywał oczyszczalnie kolską z tą gminną. Nie potrafił nawet ocenić ich wielkości i z tego powodu poddaję w wątpliwość kompetencje naszego włodarza.
| Zgłoś do usunięcia
do as 01-02-2016 18:36
Szanowy czytelniku,udalo mi sie rowniez odnalezc strone firmy, ktora dostarczala technologie na stacje uzdatniania wody w kole, faktycznie MZWiK w Kole jest w tabeli referencje, zatem musiala je otrzymac od prezesa, lub umiescila kolo w swoich dokonaniach bez wiedzy pana jacka. awpawp.com/pl/references.htm tutaj strona. nie wiem nic o wyjazdach burmistrza oraz tego czy cos z tego wyszlo dobrego czy zlego, mowmy o faktach. Chcialbym, abys podzielil sie swoja mysla odnosnie tego, co tutaj moglo byc insynuacja. Dla mnie sa to zrozumiale fakty, ze mialo dzialac a nie dziala. nowy prezes jest od niedawna, wiec za zaistniala sytuacje odpowiada byly prezes lub firma ktora wykonywala modernizacje i dostarczala sprzet. Moim zdaniem wtedy powinna pojsc sprawa sadowa wobec firmy, za to, ze od 2 lat nie jest odebrala instalacja i ze nie moze pracowac. Czy wiesz, ze jesli inwestycja nie bedzie odebrana, to pozyczkodawca moze zarzadac pelnego zwrotu? uwazasz, ze wodociagi beda w stanie oddac w calosci taka duza kwote? Czekam na twoja opinie.
| Zgłoś do usunięcia
as 01-02-2016 18:26
Może i jest tak jak piszesz ale obawiam się, biorąc pod uwagę relację z wizyty burmistrza w Gronowie, że to są pomówienia i insynuacje na razie nie poparte żadnymi dowodami.
| Zgłoś do usunięcia
do as , do kolanin 01-02-2016 18:13
wiecie co panowie? ja nie wierze, ze urzad puscilby taka informacje, gdyby to nie byla prawda. W sytuacji, kiedy w powietrzu wisi referendum, to puszczenie nieprawdziwej informacji i narazenie na problemy prawne byloby dla burmistrza strzalem w kolano i referendalnym samobojem. Nie wiemy jak bylo, bo zadnej z nas nie siedzi w urzedowych papierach. Fakt faktem, w nagraniu na youtube spotu wyborczego Mieczyslawa Drozdzewskiego (wpiszcie w wyszukiwarke mieczysław drożdżewski) jest o tym mowione, ze stacja uzdatniania wody bedzie pracowac juz od 2015 roku. Cytuje wypowiedz bylego burmistrza: "W pierwszych miesiacach 2015 roku bedzie juz uruchomiona calkowicie". A nadal nie dziala a mamy pierwsze miesiace 2016. Czyli tutaj mamy fakt a nie klamstwo. W tym spocie Mieczyslaw Drozdzewski rowniez wkazuje wizje rozbudowy i modernizacji oczyszczalni sciekow, czyli to ze tutaj napisane jest o tym, ze trzeba bylo to zrobic - zgodze sie, Co do tego,czy dana technologia, wybrana przez wodociagi jest dobra, no to wiadomo niech sie wypowiedza fachowcy, ale cos musi byc na rzeczy ze odbior z poczatku 2015 roku przesinieto na koniec 2016, tu chyba nie powiecie, ze wszystko cacy?
| Zgłoś do usunięcia
wojtek 01-02-2016 17:25
Uprzejmie informuje,ze dzieki Karcie Seniora, czy tez Karcie Rabatowej "zwiekszy sie wolumen obrotowy w aspekcie finansowym" Sesja RM 26.08.2015r. g. 15:50:55.
| Zgłoś do usunięcia
as 01-02-2016 17:18
Mimo mocnego postanowienia, że nie będę więcej komentował żadnych informacji o Kole, dzisiaj nie wytrzymałem. Sprowokował mnie ten skandaliczny artykuł o stanie wodociągów. Na podstawie zawartych w nim informacji myślę, że były prezes pan Klukaczyński powinien zaprotestować, a dodatkowo zażądać odszkodowania za insynuacje zawarte w artykule. Odpowiedzialność ponosi redakcja e-kolo ale przede wszystkim autor czyli Urząd Miasta (co prawda na stronie UM o godz. 16.00 takiej informacji nie ma).
| Zgłoś do usunięcia
Mieszkaniec 01-02-2016 15:49
Przeglądając stronę internetową e-kolo znalazłem informację dot. referendum ws. odwołania Burmistrza Miasta Koła. Zaintrygowały mnie wpisy w komentarzach zapewniające pełne poparcie, akceptację i obronę przed warchołami, którzy powinni się wstydzić, a najlepiej wyprowadzić się z miasta (cyt.Miasto obroni Pana Burmistrza). Zacząłem, więc szukać w pamięci, w materiałach – dowodów, przykładów tej wspaniałej działalności naszego włodarza, jakiegokolwiek planu, myśli przewodniej...i co...i NIC. Poza promocją samego Pana Burmistrza. Wszystko, co zaproponował Pan Burmistrz to chaotyczne, źle przeprowadzone akcje takie jak: spalarnia śmieci, elektrociepłownia, geotermia i miejski autobus, utrzymanie czystości na drogach powiatowych, a także sprzedaż mieszkań komunalnych. Akcje te, szarmancki, szykowny, nieomylny, jedynie sprawiedliwy, dobry pan – burmistrz przeprowadził tak nieudolnie, że efektem tych działań był ciągły konflikt z radnymi, szefami spółek miejskich i instytucji oraz mieszkańcami Koła. Sławetna wypowiedź o złodziejach i alfonsach, walka z nieokreślonym starym układem (przypuszczam, że z jego poprzednikami wybranymi, jak Szanowny Pan Burmistrz w demokratycznych wyborach), za to, że w Kole nie znajdowali pracy porządni mieszkańcy tacy jak On (cyt. nie przepracowałem w Kole, ani jednego dnia). W końcu doczekał się Szanowny Pan Burmistrz na władzę. Może spełniać swoje zamiary: ciągle się pochylać, rozważać, zastanawiać się, spełniać misje. To jedyne zadania, jakie dotąd zrealizował. Wszystkie inne stały się nieważne np. rosnące zadłużenie miasta, zamrożenie spłaty kredytu, rozdane pieniądze z nadwyżki budżetowej za 2014 rok (patrz: artykuł e-kolo z dnia. 02.10.2015r. Na co poszły pieniądze z nadwyżki i przesunięcia rat kredytu?), a także propozycja sprzedaży mieszkań komunalnych za cenę niższą niż 1m² lokali mieszkalnych na rynku wtórnym ( np. Stare Miasto, czy ul. Zawadzkiego). Bezrobocie w Kole nie maleje, a Szanowny Pan Burmistrz w trosce o mieszkańców zatrudnia w urzędzie oraz podległych miastu jednostkach i spółkach wybitnych fachowców z Polski. Dokonane przyjęcia do jednostek oświatowych i niektórych instytucji będą musiały być jednak zweryfikowane. Planowana likwidacja SP nr 4, malejąca liczba 6 i 7 – latków, to będzie powód do przyszłych zwolnień. I znowu zostaną zdyskredytowani nauczyciele – osoby z tzw. starego układu. Jakiekolwiek uwagi dotyczące tego zjawiska traktuje, Pan Burmistrz jak atak. Szkoda, że zapewnienia w kampanii wyborczej Szanownego Pana Burmistrza o kompetentnym, obiektywnym, transparentnym zarządzaniu – prysły. Wszystkie oceny, które pozwoliłem sobie zawrzeć w powyższym tekście są jak najbardziej subiektywne. Ale każdy ma przecież do tego prawo. Jeżeli się Państwo nie zgadzacie z tą oceną, spróbujcie sami dokonać takiej analizy. Rozważcie, czy dotychczasowe działania naszego włodarza warte są blisko ćwierć miliona złotych (wynagrodzenie wraz z pochodnymi burmistrza miasta Koła). Jeżeli tak, to proszę wykazać, przedstawić przykłady. Może podana przez Państwa argumentacja i fakty zmienią mój ogląd i ocenę Szanownego Pana Burmistrza. Czekam na te wpisy.
| Zgłoś do usunięcia
do kolanin 01-02-2016 15:47
jest na koncu - UM KOŁO, na stronie glownej jest Urzad Miejski w Kole - za to placi urzad portalowi, co bylo wielokrotnie mówione.
| Zgłoś do usunięcia
Kolanin 01-02-2016 15:45
Ok to pokaż mi informację iz tekst ten jest sponsorowany, nie ma takiej info no chyba że sie zaraz pojawi :)
| Zgłoś do usunięcia
do kolanin 2 01-02-2016 15:44
a gdzie tu jest napisane ze redakcja uznala winnego? Artykul jakbys nie wiedzial sklada sie z : tytulu, wstepu i rozwiniecia", zatem wszystko tu jest wlasnoscia i autorstwem UM KOŁO!!!! a nie e-kolo
| Zgłoś do usunięcia
Do kolanin 01-02-2016 15:40
a czy na stronie miasta musi byc tekst, ktorego publikacja jest wykupiona na e-kolo?
| Zgłoś do usunięcia
Kolanin 01-02-2016 15:39
do Rafał, zgadzam sie w 100% , to nie portal decyduje o tym kto jest winny tylko sąd !
| Zgłoś do usunięcia
Rafał 01-02-2016 15:35
Zostałem wyrwany do odpowiedzi, a przecież przed kompem nie siedzę 24/24, za to nikt mi przecież nie płaci, inne obowiązki naprawdę też mam... Teksty dotyczące niektórych spraw są tutaj spóźnione, dotyczące innych, znowu przedwczesne. Ten akurat jest przedwczesny. Skoro nawet nie ma zgłoszenia tego prokuraturze, to jest to rzucanie nie wiem czym... 10 milionów to byłby duży przekręt. Ten tekst jest zatem raczej przeciw burmistrzowi czy Sobczakowi, niż przeciw Klukaczyńskiemu. Jeśli to rzeczywiście Klukaczyński zawinił, to jeszcze może wyjechać sobie gdzie chce (dowolny kraj), sprzedając wcześniej majątek, zanim mu jakikolwiek zarzut postawią, jeśli Klukaczyński jest niewinny, to taki tekst jest zwyczajnym qrewstwem, nawet pseudodziennikarstwo to wtedy zbyt ambitna nazwa.
| Zgłoś do usunięcia
Kolanin 01-02-2016 15:31
Pokażcie mi mądrale gdzie na stronie miasta znajdę takie zdania "Błąd poprzedniego prezesa? Dlaczego stacja uzdatniania nie działa"
| Zgłoś do usunięcia
abc 01-02-2016 15:01
Zeby ocenic ten tekst (bedacy informacja UM a wiec instytucji w konflikcie z Prezesem MZWiK) trzeba dysponowac duza wiedza fachowa, znac dokumentacje zakladu, uzasadnienia podjecia takich inwestycji oraz opinie itd. itd. Nie ma sie wiec co podniecac. Poczekajmy na wyrok sadu zas pozniej ewentualne zarzuty prokuratorskie wobec Prezesa. Taki artykul w takim czasie i w takiej sytuacji dla mnie osobiscie jest srednio wirygodny.
| Zgłoś do usunięcia
do kolanin cd. 01-02-2016 14:48
a gdyby urzad miasta wykupil artykul sponsorowany (zaplacil za miejsce) w lokalnej gazecie to tez obrazalbys redakcje i dziennikarzy pracujacych przy wydawnictwie?
| Zgłoś do usunięcia
do kolanin hehe 01-02-2016 14:46
oj widze mocno ubodło co zostało napisane. Wylewaj zale nie do redakcji, bo ona nie stworzyla sytuacji o ktorej jest napisane a poza tym, w ktoryms z programow na zywo, prowadzacy powiedzial wprost, ze urzad ma umowe platna z portalem na umieszczanie artykulow. Tutaj zreszta jest wyraznie na koncu podpisane kto jest autorem.. nie rozumie tego jadu i zlosliwosci. Chyba, ze napisana jest nieprawda to wtedy mozna zale zglosic do autora, czyli UM KOŁO a nie e-kolo.pl, ktore umozliwilo urzedowi umieszczanie podpisanych przez siebie i napisanych przez siebie tresci. Co innego gdyby e-kolo pisalo pod urzad tresci i zawieralo klamstwa, ale tak nie jest wiec raczymy panie kolanin skoro pan tak sie poczuwa jako lokalny patriota, usiasc w fotelu, zrelaksowac sie, pomyslec o czyms przyjemnym, pousmiechac sie troche, porozmawiac z ludzmi, zrobic cos fajnego, posluchac dobrej muzyki lub obejrzec jakis film, ktory darzy pan sympatia. Wiecej usmiechu, wiecej milosci i przyjazni do blizniego a nie tylko podsycanie konfliktow i szykanie tego co zle. pozdrawiam :)
| Zgłoś do usunięcia
do kolanin 01-02-2016 14:41
ale przeciez to jest tekst wyraznie podpisany "UM KOŁO" a nie tekst dziennikarzy czy osob pracujacych przy e-kolo.pl widze, ze temat mocno dotknal przeciwnikow burmistrza
| Zgłoś do usunięcia
Kolanin 01-02-2016 14:39
Mam nadzieję iz ktoś w końcu pociągnie Redakcję e-koło do odpowiedzialności. Pomijam fakt że wszelkie normy dziennikarskie zostały już dawno złamane i wyrzucone na śmietnik, e-koło nie ma w sobie nic z rzetelnego dziennikarstwa. Panie Redaktorze przynosi Pan wstyd wszystkim dziennikarzom !
| Zgłoś do usunięcia
Uczciwość ! 01-02-2016 13:50
No właśnie, może w końcu mieszkańcy zobaczą jakiego mamy burmistrza ? Dostrzegą w nim uczciwego człowieka ? Mam nadzieję, że to nie koniec niespodzianek ?
| Zgłoś do usunięcia
mm 01-02-2016 13:40
Brak słów,że teraz te osoby wnoszą o referendum. To jest śmieszne . Mam nadzieję,że tak łatwo się z tego nie wywiną i ktoś pociągnie ich do odpowiedzialności za takie decyzje i naciąganie na koszty.
| Zgłoś do usunięcia
kak 01-02-2016 13:13
a teraz ta była prezesina chce odwolac Pana Burmistrza... rece opadają..
| Zgłoś do usunięcia
do Rafał 01-02-2016 13:06
"Władze miasta i spółki zapowiedziały, iż w przypadku nieosiągnięcia wymaganego efektu do końca 2016 r., wyciągną konsekwencje w stosunku do osób odpowiedzialnych za powyższe nieprawidłowości. " - jest napisane
| Zgłoś do usunięcia
Rafał 01-02-2016 12:59
Świetny tekst, tylko brakuje tutaj najważniejszego. Jeśli Klukaczyński rzeczywiście tak bardzo zawinił, to powinna być jeszcze informacja o zgłoszeniu tych spraw właściwym organom ścigania, chyba że same media wystarczą?
| Zgłoś do usunięcia