sim
Artbud
Wiadomości Kultura i rozrywka Zgodnie z zapowiedziami - Dyrektor Muzeum odwołany

Zgodnie z zapowiedziami - Dyrektor Muzeum odwołany

16-03-2015 19:17 | Źródło: | Wyświetleń artykułu: 51,169 | Komentarzy: 40
Jubiler Euro Koło
Zgodnie z zapowiedziami - Dyrektor Muzeum odwołany
Foto:
W sobotę poinformowaliśmy Państwa o zamiarze Burmistrza co do połączenia Miejskiego Domu Kultury i Muzeum Technik Ceramicznych. W owym artykule umieściliśmy również fakt zmian personalnych. 12 marca 2015 roku wydano zarządzenie w sprawie odwołania Dyrektora Muzeum Technik Ceramicznych w Kole dr Krzysztofa Witkowskiego.
Jak czytamy w przedstawionym zarządzeniu, po zasięgnięciu opinii Stowarzyszenia Przyjaciół Miasta Koła n. Wartą z dniem 12 marca 2015 roku Pan Krzysztof Witkowski zostaje odwołany ze stanowiska Dyrektora Muzeum Technik Ceramicznych w Kole.

Przyczyną odwołania jest niewłaściwe realizowanie postanowień umowy z dnia 28 października 2014 roku określającej szczegółowe warunki organizacyjno-finansowe działalności Instytucji Muzeum Technik Ceramicznych w Kole.

Zwolnionemu Dyrektorowi przysługuje oczywiście prawo żądania odszkodowania na drodze sądowej.

Chcesz być na bieżąco? Śledź nasz portal na facebooku
Redakcja e-kolo.pl
Kontakt z autorem: e-kolo@e-kolo.pl
DODAJ KOMENTARZ
*dodając swój komentarz jednocześnie akceptujesz regulamin.
Pamiętaj, że dodając treść łamiącą prawo lub dobra osobiste - narażasz się na odpowiedzialność karną.
WASZE KOMENTARZE (40)
tur 27-10-2015 08:14
Nie zgadzam się, aby z publicznych pieniędzy było płacone odszkodowanie dla Pana Witkowskiego. To Pan Maciaszek bezzasadnie go zwolnił i niech to on płaci i basta
| Zgłoś do usunięcia
Ela 25-10-2015 18:02
Z tego co wiem to Witkowski wygrał sprawę z Panią Bożenką w Sądzie Okręgowym.
| Zgłoś do usunięcia
Kolanka 55 25-10-2015 12:34
Chciałam przypomnieć ten artykuł bo Pan Witkowski ma mieć wypłacone odszkodowanie. Między innymi dlatego burmistrz wnioskuje na najbliższej sesji o zwiększenie pieniędzy na muzeum, aby wypłacić byłemu dyrektorowi odszkodowanie. Ja się nie zgadzam abyśmy My Mieszkańcy płacili za błędy kadrowe burmistrza. Jeśli Maciaszek zwolnił Witkowskiego to niech Maciaszek za to zapłaci ze swoich środków. Poza tym uważam, ze Pan Witkowski byl super dyrektorem.
| Zgłoś do usunięcia
sssssssss 22-03-2015 20:21
O przegranej można mówić jak skończy się sprawa a z tego co wiem to postępowanie się podobno nie skończyło i to nie mogło być powodem do zwolnienia dlatego mam nadzieję witkowski wygra to odszkodowanie, gdyż nie można tak wszystkich zwalniać. Chodzi o jego stołek i tej z domu kultury.
| Zgłoś do usunięcia
gosc 22-03-2015 19:50
Ktos w koncu prawde napisal brawo Zosiu
| Zgłoś do usunięcia
Miruś 22-03-2015 19:48
Zosiu zgadzam się z Tobą w 100% ; tylko nie rozumie o jakie odszkodowanie miałby się starać odwołany dyrektor bo chyba on będzie miał jakieś zobowiązania wobec naszego miasta.
| Zgłoś do usunięcia
Zosia 22-03-2015 19:25
Popieram decyzję Pana Burmistrza w sprawie odwołania Pana Witkowskiego ,który podejrzany był o mobbing i prawdopodobnie sprawę przegrał. Uważam ,że Burmistrz podejmuje dobre decyzje o zwolnieniach i mam nadzieję że będą kolejne w UM. Mam nadzieję że jeszcze rozwiąże się sprawa ze Strażą Miejską trzymam za słowo Pana Burmistrza tak jak obiecał.
| Zgłoś do usunięcia
gkpl 21-03-2015 18:44
Do Iwa. Uważasz, że jeśli masz studia to już wiesz wszystko ? Trzeba mieć wiedzę, lata pracy, na pewno tego nie masz, uwierz mi. Też uważam, że ktoś inny powinien być zastępcą, ale też nie ktoś po studiach bez doświadczenia.
| Zgłoś do usunięcia
sss 21-03-2015 12:43
Dyrektor Witkowski wystarał się o to pomieszczenie i "wychodził" to. Następcy pozostało tylko wstawić eksponaty.
| Zgłoś do usunięcia
PSkolo 21-03-2015 12:19
Mam pytanie do Pana Burmistrza, zwracam się za pośrednictwem portalu bo i tak nie mama szans zapisać na rozmowę. Co dalej będzie z pomieszczeniem wystawienniczym na poddaszu Ratusza, czy po raz trzeci nie uda się stworzyć Muzeum Fajansu Kolskiego z prawdziwego zdarzenia? Czy zaplanowana osoba koordynująca poczynania kulturalne w Kole będzie zainteresowana dokończyć zaczętą inwestycję? Miasto ze 150 letnia tradycją zakładów ceramicznych posiada jeden maleńki pokoik z wystawą stałą, i gdy pojawiła się okazja zmiany i poczyniono kroki w tym kierunku następują zmiany. Żeby się nie okazało, że ze względu na oszczędności nowy zarządzający zaniecha rozpoczętych prac.
| Zgłoś do usunięcia
kolanka 21-03-2015 07:57
Muzeum, jako budynek wszyscy wiemy jakie jest. Nie ma tam żadnych warunków na wystawy. Mogą tam być wystawy tylko tematyczne, nie ma miejsca na wystawy stałe. Wiem , bo jestem miłośniczką historii i często chodzę do muzeum. Gdy będzie oddane pomieszczenie na strychu w ratuszu warunki zmienią się niewyobrażalnie. Wtedy wszyscy powiedzą, że jak przyszedł nowy dyrektor to się coś dzieje, bo jest nowe muzeum. Tylko nikt nie powie, że jest to zasługa pana Witkowskiego, który o to zabiegał bo o dobrych rzeczach się nie mówi.Tak naprawdę to muzeum do tej pory nie miało warunków na działanie, a działało i to nawet dobrze jak na warunki jakie były.Muzeum musi poprowadzić historyk, osoba z pasją i zamiłowaniem do historii. Czy taka osoba zastąpi pana Witkowskiego, który te cechy posiadał, wątpię że tak będzie.
| Zgłoś do usunięcia
zula 19-03-2015 13:28
Jestem bardzo ciekawa z czyjej poręki został powołany pan Zieliński na v-ce burmistrza. Młodzi ludzie po studiach chodzą bez pracy a on nieudacznik siedzi na eksponowanym stanowisku i wdraża ale co jak tak naprawdę na niczym się nie zna!!! A może to pociotek p.Burmistrza?
| Zgłoś do usunięcia
iwa 18-03-2015 16:57
panie burmistrzu jak pan bedzie zwalnial w takim tempie bezzasadnie i wszyscy wystapia na droge sadowa i dostana odszkodowania to braknie panu poborow mysle ze z naszych podatkow nie beda placone odszkodowania.
| Zgłoś do usunięcia
dddddddddddd 18-03-2015 10:14
Tak wygląda spłata zobowiązań wyborczych względem Rzymianina. Kolejna jest ta z MDK, ale jej nie mogą podobno ruszyć bo podobno do sierpnia jest w okresie ochronnym. Od wielu lat Rzymianin był przeciwny tym dyrektorom. Poprzednik nie pozwolił mu rządzić i zwalniać dyrektorów. Ten jest spolegliwy
| Zgłoś do usunięcia
iwa 17-03-2015 18:43
w naszym miescie blady strach cale szczescie ze zaklady ktore jeszcze sa nie naleza do rzadu p.burmistrza dopiero by sie dzialo oj dzialo.
| Zgłoś do usunięcia
gość 17-03-2015 17:34
cdx, mówisz o dyrektorze, czy Burmistrzu?
| Zgłoś do usunięcia
cdx 17-03-2015 17:28
Traktował ludzi przedmiotowo, był za bardzo pewny siebie i tak to się kończy, jak jego były radny...
| Zgłoś do usunięcia
ddddddddddd 17-03-2015 17:04
A może dyrektor nie był posłuszny.... a może nie chciał komuś dać podwyżki?
| Zgłoś do usunięcia
Kolanin 17-03-2015 15:06
Niestety problemem tego Burmistrza jest to, że poprzednik zostawił dość oszczędnie działającą administrację i szuka w niej oszczędności na siłę zamiast przyciągnąć firmy i ściągać podatki żeby spłacić ten "przeogromny" dług.
| Zgłoś do usunięcia
gośc 17-03-2015 13:08
Zadaniem Burmistrza i rady miasta jest szukanie rozwiązań dających jakieś oszczędności nawet niewielkie.Zamiast pomagać burmistrzowi to rzuca mu się tylko kłody pod nogi. W innych miastach byłby doceniony za innowacje, próby ściągania funduszy unijnych ale w zapyziałym, zawistnym Kole to tylko jedna krytyka i obrona swoich stołków i interesów.Chociaż zdecydowana część mieszkańców Koła popiera działania p.Burmistrza.
| Zgłoś do usunięcia
Janusz 17-03-2015 12:44
a moze tak dajmy mu troche czasu zeby ocenic czy dane decyzje byly pozytywne dla miasta czy szkodzace? kazdy madry teraz i krytykuje, ale najpierw dajmy szanse, poczekajmy pozniej bedziemy oceniac. Miasto ma ponad 30 milionow dlugu, ktory zostawil poprzednik, myslicie ze bez wielkiego BOOM i rewolucji da sie zaradzic tak duzym problemom finansowym? wy wymagacie tylko inwestycji itd. i co z czego? z kolejnych kredytow?
| Zgłoś do usunięcia
jlu 17-03-2015 12:30
tez chetnie podpisze sie pod referendum zmiany burmistrza bo duzo obiecuje tylko z pustego to salomon nie naleje dopieropare miesiecy rzadow a co sie dzieje niedlugo miasto opustoszeje jak po zrembie jak w takim tempie bedzie zwalnial
| Zgłoś do usunięcia
FAS 17-03-2015 11:00
Oczywiście musi być referendum bo to co wyprawia burmistrz i jego doradcy wymaga tego takiego rozgardiaszu w urzędach jeszcze nigdy w KOLE nie było
| Zgłoś do usunięcia
Ania 17-03-2015 10:05
Myślę, że należą się wszystkim szczegółowe wyjaśnienia dlaczego został zwolniony tak wspaniały dyrektor. Mam nadzieję że te dziwaczne decyzje burmistrza w końcu się na nim samym zemszczą. Niósł wilk razy kilka ponieśli i wilka. Chętnie podpiszę się pod wnioskiem o referendum odwołujące burmistrza
| Zgłoś do usunięcia
Kolanka 17-03-2015 09:59
Pamiętam,ze o takim centrum mówił pan M...i że ponoć jak fama głosiła chciał żonę na to stanowisko dać..No i słowo ciałem się stało. Czy pan dyrektor muzeum a by czasem nie popierał dawnego burmistrza? No trudno. To są widocznie stanowiska polityczne. Pan Burmistrz z PiSu, może zwykłym Kolanom pomoże? Kto wie?Mnie też kiedyś zwolnili, chcieli mojego stołka. Bardzo. czego to nie zrobią ludzie jak chcą się kogoś pozbyć. Zniszczą go, pomówią itd. Zwłaszcza jak byłeś takim co to prawdę w oczy gadał..To nie lubią.Ale urzędnicy czy urzędniczki UM sami sobie winni, traktowali ludzi gorzej jak..oczywiście nie wszyscy. Ale niektórzy tak. I wina tylko ludzi bo na skargi nie chodzili na tych urzędników. Teraz znowu odwrotnie latają jak te głupie. A wiadomo dziś zwolnią Twojego wroga a jutro Ciebie. Nie bądźmy świniami! _Pamiętajcie,ze dobry pracownik to wieloletni pracownik..Dajcie szansę też tym na staże wysyłajcie i przyjmujcie. Uczcie!! Były burmistrz może i rozbudował biura ale pracę ludzie mieli. Co po tym, że wyślesz zamiatać ulicę urzednika..a bywało, że co słychać było, na pracę interwencyjną zgłosiła się zdesperowana studentka i zamiatała ulice!! Dlaczego? Bo PUP nie pomógł Jej znaleźć pracy a widocznie nie miała pleców żadnych tu.Gdzie poszła tam wielu chętnych i co dziwne mało kto z Koła..ze skierowaniami do pracy..większość ze wsi..jak to jest> Ja rozumiem ..ludzie ze wsi też mają prawo do pracy ale z Koła jakby nie mieli w ogóle żadnych już tu praw. Sąsiadka ma sklep i raz jeden, raz przysłali na staż dziewczynę z Koła..raz a wiele spoza miasta jak to jest? Doradcy opiekujący się ludźmi spoza Koła lepsi? Operatywniejsi?
| Zgłoś do usunięcia
z Koła 17-03-2015 08:55
Szkoda, Pan Witkowski znany z różnego rodzaju działalności..Stowarzyszenie nie chciało odwołać dyrektora Muzeum! Pan Dyrektor nie chciał zwolnić ludzi z pracy to dlatego odszedł? Kto wie jaka przyczyna, ale przynajmniej mieliśmy doskonałego dyrektora, który otworzył Muzeum dla ludzi i uczył dzieci i młodzież szacunku do historii. Przynajmniej tyle. Chociaż przez jakiś czas tak było, bo wszyscy pamiętamy jak było za innego dyrektora....Koło za niedługo miastem wielkiego bezrobocia jakby już teraz było małe!!! Ludzie po studiach w Kole pracy nie mają ale pracodawcy przyjmują do pracy tych spoza Koła. Rozumiem każdy chce pracować ale karać za to ludzi, że z Koła są? I dziwne ale to pracodawcy nie chcą ludzi z Koła bo ich znają albo rodziny no więc jak znają a nie lubią to oczywiście nie przyjmą a każdego obcego zawsze. Szkoda. Naprawdę szkoda. No jak się okazuje żadne stanowisko dziś nie jest mocne. Bo i burmistrz może zostać odwołany jak ludzi wnerwi i inni dyrektorzy również. Tylko ktoś kto ma stanowisko i jest radnym nie jest do ruszenia i dlatego tak się na radnych pchali..bo ich przez kadencję i rok po zwolnić nie mogą. No i pamiętajcie mieszkacie kochani pracodawcy w Kole. Potem idziecie ulicą a tam bezdomny albo bezrobotny głodny...a Wy nic nie zrobiliście..Ale do Kościółka pierwsi! A mogliście pomóc..zwłaszcza, że Koło małe ludzie wiedzą,że jak ktoś pracy nie ma to w desperację wpada...Znajoma pracy nie dostała przez 4 lata mimo,że zna wielu z Koła i to na stanowiskach bo też po studiach i co? Głodowała, niedomyta chodziła. Pomógł ktoś? Obgadali ...nic więcej palcami wytykali i nic. A środki czystości kosztują a nikt na to nie da. Bo 200zł raz kiedyś z MOPSu to na życie ledwo. Po 4 latach jej tzw znajomi już pracy się pozbyli a Ona nagle pracę dostała..Teraz Ona przyjmuje do pracy. Dziwne te koleje losu są.
| Zgłoś do usunięcia
xXx 17-03-2015 08:41
Do uuuu - "mam nadzieje że jeszcze bardziej Pan Burmistrz przyjrzy się innym pracownikom muzeum". Burmistrz jest od przyglądania się dyrektorowi, a nie każdemu pojedynczemu pracownikowi. Od tego jest dyrektor. Nie wracajmy w Kole do socjalizmu.
| Zgłoś do usunięcia
jola 17-03-2015 08:26
Wy jak zwykle posądzacie kogo posadzi na stołku. Jak wygrał wybory burmistrza też pisaliście takie bzdury, że teraz jest z czego się śmiać. Miał zastępcą być Mazurkiewicz, albo Janiak. I co Wam wyszło durne istoty ? Ośmieszajcie się dalej, czekamy. ha,ha,ha.
| Zgłoś do usunięcia
ddddddddddd 17-03-2015 07:53
Stowarzyszenie było przeciwne odwołaniu dyrektora. Pracownicy tam pracujący są zdolni dlatego tyle się działo i tak dużo nagród zdobyło muzeum
| Zgłoś do usunięcia
Kolanin 17-03-2015 07:38
Debilne posunięcie. Krzysiek jest/był idealną osobą na to stanowisko. Dziwie się jak PIS może zrobić człowiekowi wodę z mózgu. Koniec Koła jest bliski.......
| Zgłoś do usunięcia
uuuuu 17-03-2015 07:30
hm, a moim zdaniem bardzo dobra zmiana w tym muzeum mam nadzieje że jeszcze bardziej Pan Burmistrz przyjrzy się innym pracownikom muzeum,
| Zgłoś do usunięcia
góral z Poronina 16-03-2015 23:30
Stołek dla żony Rzymianina już jest gotowy , czyli co ??poparł Mazurkiewicz Maciaszka , żona ma stanowisko .....
| Zgłoś do usunięcia
ojoj 16-03-2015 22:37
Czyli co,wina SPMKnW ?...Ciekaw jestem tej opinii ,co też takiego tam napisano,że P Burmistrz odwołał Dyrektora.
| Zgłoś do usunięcia
kolanka 16-03-2015 22:21
Czy to znaczy, że SPMKnW wydało negatywną opinię?
| Zgłoś do usunięcia
sssssssss 16-03-2015 20:52
Każdy może zajmować się polityką bo żyjemy w wolnym kraju i za to nie powinno sie mścić na kimś
| Zgłoś do usunięcia
do ddd 16-03-2015 20:52
a co mieli powiedziec? przeciez dyrektor to czlonek SPMKnW
| Zgłoś do usunięcia
ilona 16-03-2015 20:40
Dobrze wiemy, że dyrektor Muzeum również próbował startować w politykę chociażby z list SLD do powiatu kolskiego. Czy dyrektor jednostki kultury powinien zajmować się polityką?
| Zgłoś do usunięcia
Jan 16-03-2015 20:13
Jak chce sie psa uderzyć zawsze kij sie znajdzie, cieaw jestem kto i z jakiej opcji będzie teraz tam siedział, Krzysiu taki ty niedobry, mogłeś zapisac sie do.................
| Zgłoś do usunięcia
ddddddd 16-03-2015 20:06
Mam nadzieję, że dyrektor wystąpi do sadu i wygra czym udowodni, że chodziło o jego stołek jedynie.
| Zgłoś do usunięcia
ddddddd 16-03-2015 19:57
Niech napiszą, że opinia Stowarzyszenia była przeciwna odwołaniu dyrektora.
| Zgłoś do usunięcia