Bezchmurnie 14
Prowadzisz firmę? Chcesz dotrzeć do lokalnych klientów?

Zgłoś komentarz do usunięcia

Zgłoś komentarz do usunięcia

Jeżeli uważasz, że poniższy komentarz powinien zostać usunięty, wypełnij formularz

łączenie szkół z przyczyn ekonomicznych powinno być mocno przemyślane , powinno się przeprowadzić wszelkie analizy , we wszystkich aspektach funkcjonowania szkoły , reforma oświaty z roku 1999 powołujaca do życia gimnazja była zła , młodzież kończąca gimnazja jest żle przygotowana do nauki w szkołach średnich , zasób wiedzy na poziomie 5-6 klasy Szkoły podstawowej , brak u wielu uczniów motywacji do dalszego kształcenia , arogancja ,agresja w świetle powyższych faktów więcej uwagi należy zwrócić na postawy uczniów wobec nauki , mam wrażenie że łączenie szkół jeszcze bardziej pogłębi ten stan , uczeń w dużej szkole będzie jeszcze bardziej bezimienny , - łączenie szkół z przyczyn ekonomicznych w kontekście wypowiedzi pani Minister Edukacji z dnia 04.02.2015 w kwestii zwiększenia subwencji ( zwiększenie wagi) dla szkół likwidowanych , i słabych ekonomicznie ( ze względu na niskie nabory do szkół ) wyjaśnia ten element - argument łączenia szkół z przyczyn ekonomicznych - odpada , gdyż Państwo daje szanse ubiegania się o zwiększona subwencje oświatową na ucznia , - łączenie szkół z przyczyn organizacyjnych , oczywiste jest dla Burmistrza rozmawiać o szkole z jednym Dyrektorem szkoły niż z dwoma , zarządzanie jednostką staje się wtedy bardziej skuteczne , ale to jest pozorna wartość dodana , wszystko zależy od aktywności człowieka ( przyszłego dyrektora Zespołu Szkół ) od jego wiedzy o stanie funkcjonowania jednostki , od wiedzy jakim kapitałem ludzkim dysponuje ( nauczyciele w jednostce ) jak również od tego jaką wizje ma ten nowy dyrektor i zespół nauczycieli aby jednostka która kieruje , podnosiła na wyższy poziom edukacyjny stan wiedzy wśród uczniów , jakie chce zastosować , wybrać instrumenty edukacyjne aby przygotować młodzież szkoły podstawowej i gimnazjalnej do lepszych wyników , to są pytania kluczowe , i nie wystarczy rozpisać konkurs i wyłonić kandydata na dyrektora dużej jednostki , musza zadziałać inne mechanizmy m.in charakter osobowy , wiedza z zarządzania jednostka oświatowa , wiedza w zakresie rozwiązywania wielu problemów w funkcjonowaniu szkoły w tym w szczególności wiedza na temat rozwiazywania spraw ucznia , to są dylematy i materia bardzo delikatna , ale niezbędna aby dokonać oceny , analizy czy jest potrzebna kolejna zawierucha związana ze szkołami , - czynnik ludzi - nauczyciele , pracownicy obsługi szkoły , to sa w zarządzaniu systemem oświaty kluczowe komponenty , to te osoby w wielu przypadkach występują w roli ojca i matki dla danego w kwestii wychowawczej , czy codziennych dylematów ucznia - rodzice ucznia , bardzo wiele zależy od współpracy szkoła - rodzic , musi tu występować wspólny front , dlatego na koniec trzeba stwierdzić że łączenie szkół jest jakimś rozwiązaniem doraźnym , ale czy skutecznym ? podjęte decyzje teraz będą skutkować na wiele lat a więc czy wszystkie elementy wzięto pod uwagę ? czy będzie to skutkować pozytywnie dla dobra ucznia ?