(23)
Słonecznie 9
Prowadzisz firmę? Chcesz dotrzeć do lokalnych klientów?

Czy OSP Koło musi się tłumaczyć, że chce pomagać?

Autor: Redakcja e-kolo.pl 07 Maj 2019 przeczytasz w ok. 8 min.
Czy OSP Koło musi się tłumaczyć, że chce pomagać?
© e-kolo.pl
(23) | Czytano:
18,221 razy | przeczytasz w ok. 8 min.

Od samego początku powołania miejskiej jednostki OSP Koło "Nad Wartą" budzi ona wiele kontrowersji wśród części mieszkańców. Jednym przeszkadza syrena, drugim wydatkowanie środków na działalność jednostki. Doszło do tego, że ochotnicy postanowili wystosować apel do mieszkańców wskazując zasadność swojej pracy na rzecz społeczeństwa. W ich obronie stanął chociażby Komendant OSP w Kłodawie Tomasz Barański.

R E K L A M A
23
Czytano:
18,221 razy
Udostępnij

Szanowni Mieszkańcy miasta Koła,

W ostatnim czasie można usłyszeć wiele głosów poddających pod wątpliwość zasadność istnienia Ochotniczej Straży Pożarnej Koło nad Wartą. Szanując opinie wszystkich mieszkańców, również  te negatywne, postaramy się w kilku zdaniach przedstawić argumenty przemawiające za tym, iż jednostka ta bez wątpienia jest potrzebna i odgrywa bardzo ważną rolę w systemie bezpieczeństwa naszego miasta i powiatu.

OSP Koło nad Wartą utworzona została w 2015 roku  jako  Jednostka Operacyjno-Techniczna (JOT ), a więc jednostka bojowa, której misją i kluczowym zadaniem jest ratowanie życia, zdrowia oraz mienia, ale także szeroko pojęta działalność społeczna na rzecz miasta, które stanowi dobro nas wszystkich. Jednostka zrzesza kilkudziesięciu druhów w różnym wieku, z różnymi zainteresowaniami, z różnych szkół i zawodów, ale z jedną ideą w sercu – niesienia pomocy.  Ogólnie rzecz ujmując druhowie z OSP Koło nad Wartą są wszędzie tam, gdzie potrzebne jest niesienie pomocy. Potwierdzeniem potrzeby powołania jednostki mogą być chociażby dane z ubiegłego roku. Nasza jednostka zadysponowana została przez Stanowisko Kierowania Komendanta Powiatowego (SKKP) mieszczące się w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kole poprzez system alarmowania 143 razy. Na tę liczbę składają się 53wyjazdy do zdarzeń ratowniczo-gaśniczych oraz 90 wyjazdów, które związane były z zabezpieczeniem miasta Koła.

W dobie postępujących zmian cywilizacyjnych, rozwojem przemysłu i infrastruktury  zaistniała konieczność stworzenia struktur, które usprawnią oraz będą w stanie skutecznie wspierać w działaniach Państwową Straż Pożarną. Odpowiedzią na coraz częściej występujące zagrożenia było utworzenie Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego (KSRG). Należy podkreślić, że trzon systemu, poza rzecz jasna jednostkami Państwowej Straży Pożarnej, stanowią w głównej mierze  jednostki Ochotniczych Straży Pożarnych. System ten posiada sprawną, świetnie zorganizowaną, przygotowaną na nowe rodzaje zagrożeń strukturę ratowniczo-gaśniczą, której członkowie posiadają wysoki poziom wyszkolenia, wyposażeni są w specjalistyczny sprzęt,  a przede wszystkim są gotowi do niesienia pomocy o każdej porze dnia i nocy.  System ten stał się wzorem dla wielu państw, które z dużym zainteresowaniem oraz podziwem przyglądają się rozwiązaniom przyjętym w Polsce.

Z tego też względu, widząc potrzebę wsparcia w działaniach strażaków z Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kole, którzy warto przypomnieć, nie działają wyłącznie na terenie naszego miasta, Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej decyzją z dnia 15 grudnia 2017 roku włączył jednostkę OSP Koło nad Wartą do struktur Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego. W sposób znaczący podniosło to  gotowość bojową ponad 20-tysięcznego miasta Koła. Jednostka ta będąca w stałej gotowości do wyjazdu, bez wątpienia stanowi wsparcie dla funkcjonariuszy Komendy Powiatowej PSP w Kole. W ten sposób działania ratowniczo-gaśnicze PSP uzupełniane są poprzez współdziałanie jednostek OSP.  Wielu mieszkańców zastanawia się, dlaczego w naszym mieście działa Ochotnicza Straż Pożarna, skoro jest już Państwowa Straż Pożarna. Otóż tak właśnie działa Krajowy System Ratowniczo-Gaśniczy, że z chwilą  wyjazdu  jednostki Państwowej Straży Pożarnej do zdarzenia poza teren miasta Koła, gotowość bojowa zabezpieczenia  miasta jest uzupełniana jednostką Ochotniczej Straży Pożarnej

Warto w tym miejscu pokreślić, iż druhowie ochotnicy poświęcają swój wolny czas by nieść pomoc osobom znajdującym się w potrzebie. Godziny szkoleń, ćwiczeń, zbiórek, obstaw, zabezpieczeń – to tylko namiastka  zaangażowania w działalność społeczną, jaką wykonują.  Druhowie to osoby, które na co dzień pracują, uczą się, mają rodziny, obowiązki, swoje życie… a mimo to zawsze znajdą czas, by pomagać.

Często słyszymy, że teren miasta mogą równie dobrze zabezpieczać jednostki ochotniczych straży pożarnych z pozostałych gmin powiatu kolskiego, ale na tym właśnie polega Krajowy System Ratowniczo-Gaśniczy że wszyscy wzajemnie sobie pomagamy. Jeśli jednostki OSP pomagają w działaniach na terenie miasta Koła to również oczekują takiej samej pomocy gdy coś dzieje się u nich na gminie. Do czasu powstania OSP Koło nad Wartą miasto Koło bardzo często korzystało z pomocy jednostek OSP z okolicznych gmin, natomiast nigdy nie wspierało tych gmin gdy u nich występowało zagrożenie. Bardzo często wójtowie i burmistrzowie gmin powiatu kolskiego podnosili kwestie ponoszenia kosztów działań na terenie miasta Koła w sytuacji gdy miasto nie oferowało takiej samej pomocy im. Bez wsparcia jednostek OSP żadne duże zdarzenie nie mogłoby być zrealizowane szybko i skutecznie tylko i wyłącznie siłami Państwowej Straży Pożarnej.

Kolejną uwagą w działalności OSP jest system alarmowania, skoro strażacy otrzymują powiadomienia za pomocą systemu SMS, to uruchamianie syren jest zbędne. Jak wiemy, każdy z wymienionych sposobów powiadamiania ma zarówno swoje wady, jak i zalety. Dlatego tak ważne jest, aby na danym obszarze zastosować równolegle kilka sposobów wezwania strażaków, ale również ostrzeżenia ludności, które wzajemnie się uzupełnią, np. w przypadku awarii jednego z nich. Wybór określonej metody powiadamiania uzależniony jest od posiadanego czasu. Im go więcej tym wachlarz możliwych do zastosowania środków będzie szerszy. Korzystanie z metod tradycyjnych, jak również z nowych rozwiązań pozwala skutecznie alarmować ratowników. W sytuacjach nie cierpiących zwłoki bardzo często najlepsze okazują się rozwiązania tradycyjne, sprawdzone, a więc wykorzystanie syren alarmowych.  Zaletą syren jest możliwość ich użycia w  danym momencie, procedura uruchomienia jest stosunkowo krótka. Sygnał syreny alarmowej to informacja nie tylko dla strażaka, ale dla każdego z nas. Być może to nasz sąsiad potrzebuje pomocy, dźwięk syreny to znak informujący o niebezpiecznym zdarzeniu, który powinien zwracać uwagę nas wszystkich i tak ważne jest, aby go nie ignorować, nie traktować jako zakłócanie ciszy. Często będąc nieświadomym istniejącego lub zbliżającego się zagrożenia, to właśnie dźwięk syreny może obudzić naszą czujność, a co za tym idzie ocalić życie nam samym. W przypadku wystąpienia zagrożenia, każdy z nas oczekuje, aby powiadomić odpowiednie służby wszystkimi możliwymi sposobami, tak aby informacja dotarła do jak największej liczby osób, które będą w stanie skutecznie udzielić nam pomocy. Zasada jest prosta, im bardziej rozbudowany system powiadamiania – tym szybciej nadejdzie pomoc. Jednocześnie trzeba dodać że syrena może być również wykorzystywana w Systemie Ostrzegania i Alarmowania Ludności.

Na sztandarach Związku  Ochotniczych Straży Pożarnych widnieje hasło „Bogu na Chwałę Ludziom na Ratunek”. Pragniemy, aby słowa te przyświecały wszystkim działaniom podejmowanym przez OSP Koło nad Wartą. Dziękujemy za dotychczasowe wsparcie oraz wszelkie miłe słowa kierowane pod adresem naszej jednostki. Będziemy robić wszystko, aby przekonać do siebie również tych, którzy do tej pory nie dostrzegli potrzeby obecności naszej jednostki w systemie bezpieczeństwa oraz życiu społecznym miasta. Prosimy o możliwość kontynuowania jakże pięknej tradycji związanej z działalnością Ochotniczych Straży Pożarnych. To dla nas zaszczyt i wyróżnienie, że możemy działać na rzecz miasta Koła i utrzymywać stałą gotowość do wyjazdu w celu ratowania życia i zdrowia jego mieszkańców.

Zarząd oraz Druhny i Druhowie OSP Koło nad Wartą

Nie można zabronić ludziom pracy społecznej. Przecież oni to robią dla was mieszkańcy koła!, tym ludziom należy się szacunek. Odłużcie poglądy polityczne. Może zamiast krytykować to należy uderzyć się w piersi i ich wspierać. Zadając pytanie co ty robisz społecznie dla innych. Ja jestem strażakiem osp Kłodawa i ciągle słyszę jak w kole przeszkadza syrena alarmowa. My w Kłodawie mamy ponad 200 wyjazdów rocznie i w małym miasteczku mamy aż 4 syreny alarmowe i nie było przypadku aby chociaż był 1 głos sprzeciwu wiec odwrotnie. Szacunek druhowie dla was.

Tomasz Barański w komentarzu na facebooku

R E K L A M A
Podobne tematy
R E K L A M A
Komentarze (23)
dodając komentarz akceptujesz regulamin. Pamiętaj o wzajemnym szacunku! HejtSTOP
W związku ze znacznym obniżeniem kultury wpisów osób komentujacyh pod artykułami pragniemy poinformować, że wszelkie treści obrażające innych, zawierające wulgaryzmy i nie związane z treścią artykułu - będą usuwane, a autorzy komentarzy, którzy nie dostosują się do nałożonych przez redakcję wymagań - będą blokowani. Zależy nam na wysokim poziomie dyskusji! Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy
Ze względu na liczne łamanie regulaminu i próby ominięcia blokad - wprowadzono moderację komentarzy. Twój komentarz przed publikacją zostanie oceniony przez moderatora, czy nie łamie regulaminu oraz czy dotyczy tematu poruszanego w artykule. Wszystkie inne treści będą usuwane i niepublikowane.
Wyróżniony komentarz
Osp · 07 Maj 2019
Może to i racja że jazda nocą na sygnałach wydaje się niepotrzebna a wręcz w takiej sytuacji złośliwa. Jednakże strażacy dysponowani są do zdarzeń jak i zabezpieczeń alarmowo więc i na sygnałach świetlnych i dźwiękowych . Od momentu alarmu ,wyjazdu z bazy na dojechanie do miejsca wskazanego przez dyspozytora mają też określony czas dojazdu wiadomo nikt ze stoperem nie stoi . A co do sygnałów to jazda alarmowa na tym polega gdyby doszło do jakiegoś zdarzenia z udziałem wozu bojowego to wtedy zaczynają się problemy. To że ktoś z okna widzi światła niebieskie nie oznacza że przez uczestników ruchu także jest dobrze widocznym. Tyle w temacie nie będę pisać kolejnego artykułu.
Ala · 30 Sierpień 2019
Odp w kole natychmiast zlikwidować nie było ich i był spokój na płaszczyźnie do 2015 nie istniało i nikt ich nie potrzebował a teraz spać ćwoki nie pozwalają przez wyjaca syrene
Edwin · 25 Sierpień 2019
Jak odp Koło nie wyłączy wyjątek dniami nocami syreny to odp trzeba zlikwidoeac
adam · 16 Maj 2019
OSP koło niech sie niesie poza miasto i tam niech wyja syreny, zamiast na osp kolo to miasto niech wyremontuje szpital w kole bo tam sredniowiecze
edwin · 12 Maj 2019
prawda jest taka że OSP w Kole nie jest potrzebna i tyle
ed · 11 Maj 2019
OSP zlikwidować jestzony szpital niepotrzebna a zaoszczedzone pieniadze dac na zapuszc
Kolanin1 · 10 Maj 2019
Kończę ta głupia dyskusje. A Ci są przeciw OSP Koło nad Warta to myślę że nie dostali się do OSP i teraz tak wypisują🤣 żal mi was. Syrena niech wyje i w dzień i w nocy. Jakoś z kościoła dzwony wam nie przeszjadzaja
Kolo z koła · 09 Maj 2019
Jakbyście byli tacy potrzebni to by ludzie nie narzekali .
Kolanin1 · 09 Maj 2019
Jakaś pala podszywa się pode mnie. Ja jestem za OSP koło nad warta i nie jestem jednm z nich. Widze co chłopaki robią i taka jednostka powinna być doceniona i ch*j z tą wasza syrena jak latem na motorach jeżdża i gazuja to jest ok? A pytanie czemu już OSP Ruszkow nie jeździ? Kasy brakło? Syrena wyje i nie wyjeżdżają to jakie to KSRG?
kolanin · 09 Maj 2019
Drodzy Strażaczkowie , zostaliście powołani przeż p Maciszka , specjalistę od zajęcy w okularach zwanego też kajdaniarzem a to dlatego że jako pierwszy Burmistrz Z koła został wykopany przez prokuratora ze stołka . Zostaliście powołani w odpowiedzi na likwidację Straży Miejskiej , aby zabezpieczenie przyjąć od nich ale prawda jest taka że to że jesteś w mundurze OSP nie upoważnia cię do kierowania ruchem , GDZIE MACIE PRZESZKOLENIA Z KIEROWANIA RUCHEM DROGOWYM ? Przeczytajcie sobie ustawę kiedy OSP może kierować ruchem ? Po prostu prawda jest taka że tym co robicie na skrzyżowaniu podczas imprez powinien zająć się PROKURATOR tak jak zrtobił to z waszym założycielem . Jesteście zbędni w tym mieście gdyż może nie wiecie że mamy jednostkę zawodowej Straży Pożarnej i lepiej dołożyć profesjonalistom niż wam , chcecie bawić się w strażaków bawcie się za własne pieniądze a nie za nasze podatki . Reasumując w Kole jesteście potrzebni jak K......... majtki
Strażak z Osp · 09 Maj 2019
Do Kolanina. Miło mi ale nie mam takich aspiracji. Poza tym inwektywami nie sprawisz ze masz racje w sprawie . Bo racji nie masz. To ze nie potrafisz czytać ze zrozumieniem to już zaległości ze szkoły podstawowej masz. 200tys z miasta plus NFOŚIGW , firmy ubezpieczeniowe urząd marszałkowski , zosp RP itd itd do ostatecznego kwoty oscylującej w granicach 900 tys . Auto na wolnym rynku bez tych dofinansowań warte może z 500tys- nie będę tego tłumaczył bo i tak nie zrozumiesz kolego. 200tys plus koszty doposażenia koszty utrzymania sprzętu wasze wynagrodzenie itp wydatki idą w dziesiątki tysięcy złotych z budżetu miasta rozumiesz ? A przy tak licznych dozynkach i zabezpieczeniach śmiem kalkulować w kwoty zbliżone albo przekraczające 100 tys rocznie . Bo jeszcze garaż itp wydatki . Jak będę miał pożar to wzywam Psp , a nie takie niedojdy . Pierwszy lepszy chłopak ze wsi jest bardziej ogarnięty niż jacyś „kolscy” amatorzy P.s. Zapewne świat się Tobie zawali, ale pogotowie w wielu przypadkach jak nie w większości gdzie nie ma zagrożenia życia jedzie nie używając sygnałem świetlnych i dźwiękowych , także z trupami nie masz racji. Jadąc na zabezpieczenie można ale NIE TRZEBA , nie ma takiego przymusi i racjonalnego wytłumaczenia jadąc te 2 km do Psp
Kolanin · 09 Maj 2019
Strażak OSP na Prezydenta. Debiku 200 tys zł z miasta a resztę inne dofinansowanie. Szkoda mi już czasu blazny na was. Jak się będziesz palił to nie dzwoń na straż bo mogą być na wyjeździe a OSP nie potrzebna. Wiadro do studni i jazda sam gas!!!! Auto jedzie na zabezpieczenie miasta i jest autem uprzywilejowanych i musi mieć włączone dźwięki. Doczytać wielki strażak. A co do karetek to owczem jeżdżą bez sygnałów ale do trupow
Strażak z Osp · 09 Maj 2019
Czytam to wszystko co tu jest opisywane i co przedstawiają strony za i przeciw. I tak po piersze drodzy druhowie z Koła - ( skąd nazwa Osp Koło nad Warta?? Jakoś nie ma takiej miejscowości , w Polsce są wioski o takiej nazwie ale nie miasto wystarczyło Osp m. Koło, jeśli chcieliście się tak bardzo wyróżnić na tle kraju, no ale tez wystarczyło dodać tego Koła od kibli;) i tez by ludzie wiedzieli,ale to tak pobocznie bo bardzo bawi mnie ta nazwa ;) To ze chętni do udzielania pomocy itd ok- bezinteresownie nie zgodzilbym- pobieracie ekwiwalent . Co do syren . Hmm tutaj sprawa bardziej skomplikowana, wiadomo pewniejsza jest syrena alarmowa na całe miasto niż powiadomienia SMS, ale .... alarmowanie alarmowaniem ale po co ludzi nękacie jadąc na sygnałach do Psp na zabezpieczenie ? Po co ? Pali się ? Wszyscy musza wiedzieć ze jedziecie posiedzieć do komendy? Karetka pogotowia do każdego jedzie na sygnale ? Nie!! Wiec i wy nie musicie jechać na „bombach” do Psp . Obrazowo wam przedstawię : dostajecie wezwanie , zbieracie się w tej waszej remizie czy garażu i już wiecie jakie dyspozycje są dyżurnego , ze wzywa was na zabezpieczenie wiec jak wy zgłaszacie gotowość i że dojedziecie tam to nie trzeba ludzi budzić . Jak z Dabskiej na Toruńska jedziecie na łeb na szyje to krew mnie zalewa ! Po co to zagrożenie na drodze robicie ?jakby coś się takiego stało ze byście musieli być dalej zadysponowani to z punktu nie może was z drogi przekierowywać ? Może nie musicie na sile rekordy dojazdy Dabska - Psp kręcić . Zastanówcie się nad tym. Inna sprawa, iż uważam za zbędny koszt miasta taka jednostkę . Powstaliscie bogate osób z niespełnionymi ambicjami sobie wymyśliło osp. Gotować grochówkę czy zabezpieczać imprezy masowe mogliby równie harcerze lub jakbyście zawiązali ogranizacje pomocnicza ale nie osp z gigantycznymi kosztami utrzymania . Ktoś tu pisze ze 200 tys na nowy samochód - po pierwsze nowy samochód to koszt 800-900 tys na chwile obecna , do tego dochodzi wyposażenie - uzbrojenie a dalej ogromne koszty legalizacji, przeglądów itd. Itd itd. Generujecie niepotrzebne koszty. Zaraz wyjaśnię . Moim zdaniem błąd jest systemowy zarówno w Psp jak i całym tym KRSG. Strażacy z Psp powinni normalnie mieć robotę na 3 zmiany , max 12 godzinne. A nie jak teraz 24h polezy przez 80% czasu (są dni co pewnie i więcej nic nie robią a maja płacone) po „takiej ciężkiej służbie „ nasz strażak idzie sobie dorobić , dwa dni sobie lokalnego PSL owca dorabia na czarno - znowu państwo po d... dostaje . A cwaniaczki się cieszą. Zauważcie jak jest zdarzenie czy pożar trzcin czy kolizja , jak OSP jest wykorzystywane do brudnej roboty a „fachowcy z Psp” stoją obok- możecie się nie zgadzać ale tak jest w wielu przypadkach. Nasz powiat jest nader obciążony ilością Osp . Za dużo tego. Za dużo sprzętu za setki tysięcy złotych leży / stoi w remizach. Kłodawa GRzegorzew Wrząca Ruszkow Trzesniew itd samochody maja i sprzęt wystarczający do zapewnienia bezpieczeństwa . Tylko do takich jednostek powinni być do pomocy delegowani pracownicy PSP za co maja płacone i przywileje maja ! Dyżury powinni pełnić (oczywiście płatne jak do zdarzenia wezwany zostanie) a nie od odpeka 24h w Psp a później sobie na boku dorabia i zapomina o „służbie bliźniemu „ i tam innych co ślubowali. Rozwiązanie, które proponuje (ciężko w takim komentarzu dokładnie opisać ) ale sprowadza się do efektywniejszego zarządzania sprzętem który już jest a może być bardziej efektywnie wykorzystany i lepszym zarządzaniem zasobem ludzkim- niższy koszt organizowania takich struktur a nie pompowanie kasy ZOSP i innym pasożytom na nowe samochody- które nie są warte takich pieniędzy , a stoją w remizach. Wy z Koła chcecie nowy samochód żeby na zabezpieczenia jeździć i na festynach się pokazywać ? Nie za wysokie koszta takich ambicji? Co do „pretensji gmin” ze miasto nie ponosi kosztów jak np z Grzegorzewa przyjadą na zabezpieczenie , miasto Koło na innej płaszczyźnie może się spokojnie odwdzięczyć ościennym gminom a nie robić parodie i koszty.
nicki · 09 Maj 2019
Nietrafiony jest argument, że syrena zapewnia bezpieczeństwo, bo zwraca uwagę na możliwe zagrożenie wokół nas. Jeżeli wyje co kilka dni, to skutek jest raczej odwrotny i następuje habituacja. Ludzie przestają na nią zwracać uwagę, i wtedy kiedy będzie trzeba naprawdę ostrzec mieszkańców, nikt nie zareaguje. Dla tych co sądzą inaczej polecam bajkę Ezopa "Chłopiec, który wołał o pomoc".
Strażak · 08 Maj 2019
Drogi kolego as grubo się mylisz syrene doskonale słyszy każdy z nas. Mieszkam w okolicach włocławskiej i już nie raz dzięki tej syrenie wiedziałem że mamy dyspozycję bo system alarmowania akurat zawiódł. Także trochę przemyślenia zanim coś się napisze.
Kolanin · 08 Maj 2019
Debile. Syrena to nie tylko znak Dla OSP ale dla was osły!! Jeżeli wyje syrena to znak że w naszym mieście dzieje się coś złego może u twojego sąsiada w twoim bloku czy u twojej rodziny. Warto byłoby się trochę rozejrzeć jak dochodzi do włączenia się syreny. Ludzi na wsiach jakoś syreny nie przeszkadzają tylko miastu ha!! Nie podoba się to wyprowadzić się w aronie pod las!!
as · 08 Maj 2019
Pozostaje kluczowe pytanie. Kto jest autorem apelu. Szanowni druhowie. Nie widzicie istotnego problemu - uciążliwości waszych działań. Doskonale wiecie, że sygnał dźwiękowy nie dociera do żadnego z was ale w znacznym stopniu utrudnia życie mieszkańców os. Płaszczyzna. Jedynym realnym sposobem kontaktu pozostają telefony komórkowe. W artykule podano, że "W sposób znaczący podniosło to gotowość bojową ponad 20-tysięcznego miasta Koła" ale przecież miasto jako takie nie potrzebuje "gotowości bojowej", bo i po co lub przeciw komu? 90 razy jednostka była wzywana do zabezpieczenia sił PSP i to rozumiem, dlaczego jednak zastęp przemieszcza się do strażnicy PSP skoro może czekać na ewentualne dyspozycje w swojej siedzibie. Nie sądzę by ktokolwiek był przeciwny waszym, bez wątpienia szlachetnym poczynaniom ale mimo to uważam, że można uruchomić wyobraźnię i myślenie.
Kolanin · 08 Maj 2019
Nie mam zastrzeżeń co do syren kiedy ta straż już jedzie do zdarzenia bo to robią wszystkie służby. Wyją karetki, radiowozy i wozy państwowej straży. Ale alarm dźwiękowy trzykrotny tzw. wzywając strażaków to już bezsens szczególnie w środku nocy. Wszyscy mamy telefony i jednym przyciskiem klawisza można wezwać 200 osób. Budzenie ludzi idących rano do pracy lub spiacych po dyzurach w środku nocy to przesada i uciążliwości. Ten problem trzeba rozwiązać
Kolanin · 08 Maj 2019
A co w przypadku gdy sieć komórkowa będzie wyłączona? Tak bywa gdy jest burza z piorunami. Będą pożary a strażacy będą sobie wypoczywać. Telefon też może się rozładować. Tysiące lat alarmowano o pożarach także w nocy ...i nikomu to nie przeszkadzało. wszyscy zrywali się do gaszenia.
BBK · 07 Maj 2019
Ldzie sa jacys poje... syrena im przeszkadza. Wszystko przeszkadza az im nie bedzie potrzebna!
Mieszkanka · 07 Maj 2019
Do OSP Nie chodzi o jazdę na sygnale dźwiękowym i świetlnym bo to jest określone kodeksem ruchu drogowego i ze zmianą tego to do posła zresztą kto by nie jechał będzie tak samo, tylko o to że wyje syrena alarmowa niewiadomo po co skoro strażacy dostają powiadomienia na telefony.
kkk · 07 Maj 2019
Najbardziej potrzebny jest hałas syreny gdy jadą " ochotnicy" podam w kolejności wycie na Dabskiej , Bliznej, PCK, na Toruńskiej wyłańczają i wjeżdżają do bazy PSP. Przez najbliższą godzine zero wyjazdów. Komu potrzebny ten hałas.
Osp · 07 Maj 2019
Może to i racja że jazda nocą na sygnałach wydaje się niepotrzebna a wręcz w takiej sytuacji złośliwa. Jednakże strażacy dysponowani są do zdarzeń jak i zabezpieczeń alarmowo więc i na sygnałach świetlnych i dźwiękowych . Od momentu alarmu ,wyjazdu z bazy na dojechanie do miejsca wskazanego przez dyspozytora mają też określony czas dojazdu wiadomo nikt ze stoperem nie stoi . A co do sygnałów to jazda alarmowa na tym polega gdyby doszło do jakiegoś zdarzenia z udziałem wozu bojowego to wtedy zaczynają się problemy. To że ktoś z okna widzi światła niebieskie nie oznacza że przez uczestników ruchu także jest dobrze widocznym. Tyle w temacie nie będę pisać kolejnego artykułu.
Biblioteka
Światowy Dzień Książki
6 godziny temu 377

Światowy Dzień Książki

Miasto Koło
Dwubój Sportowo/Obronny w Kole: Zaproszenie dla Dzieci i Młodzieży
7 godziny temu 347

Dwubój Sportowo/Obronny w Kole: Zaproszenie dla Dzieci i Młodzieży

Miasto Koło
W ostatnim tygodniu na świecie powitaliśmy noworodki [Podsumowanie:  23-04-2024]
8 godziny temu 6,574

W ostatnim tygodniu na świecie powitaliśmy noworodki [Podsumowanie: 23-04-2024]

Miasto Koło
Ciekawe zdjęcia na grupie Koło w Obiektywie - ostatni tydzień [FOTO]
9 godziny temu 3,152

Ciekawe zdjęcia na grupie Koło w Obiektywie - ostatni tydzień [FOTO]

Inne
W Trzeźwy Poranek jeden nietrzeźwy
10 godziny temu 4,518

W Trzeźwy Poranek jeden nietrzeźwy

Dawno temu
Ponad 1,2 mld z PIT zł na kontach wielkopolskich podatników
1 dzień temu 978

Ponad 1,2 mld z PIT zł na kontach wielkopolskich podatników

6 godziny temu 377
R E K L A M A