(2)
Mgła 1
Prowadzisz firmę? Chcesz dotrzeć do lokalnych klientów?

Lepsze podróże z Konina i Koła. Efekty prac PLK na odcinku trasy Poznań – Warszawa

Autor: PLK 21 Sierpień 2020 przeczytasz w ok. 4 min.
Lepsze podróże z Konina i Koła. Efekty prac PLK na odcinku trasy Poznań – Warszawa
© archiwum e-kolo.pl
(2) | Czytano:
19,022 razy | przeczytasz w ok. 4 min.

Jeszcze w sierpniu pasażerowie na stacjach w Koninie i Kole skorzystają z nowych wind w przejściach podziemnych a o odjazdach i przyjazdach pociągów poinformuje ich nowoczesny system dynamicznej informacji pasażerskiej. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kończą ważny etap inwestycji na linii Poznań – Warszawa. Prace realizowane za ok. 2 mld zł z instrumentu UE „Łącząc Europę” (CEF) to większy komfort, wyższe bezpieczeństwo i lepsza przepustowość trasy.

R E K L A M A
2
Czytano:
19,022 razy
Udostępnij

Zasadnicze prace na wielkopolskim odcinku modernizowanej linii między Swarzędzem a Barłogami zakończą są do końca sierpnia.

– Dzięki Krajowemu Programowi Kolejowemu kolej staje się coraz bardziej atrakcyjna, zarówno w kontekście przewozów pasażerskich, jak i towarowych. W to założenie dobrze wpisuje się odcinek między Swarzędzem a Barłogami na modernizowanej linii Poznań - Warszawa. Za kilka dni terminowo zakończymy dobrze zrealizowaną inwestycję, która już służy pasażerom, dzięki komfortowym peronom, nowym przejściom podziemnym, windom, pochylniom i sprawnym przejazdom pociągów po nowych torach

- powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., dyrektor ds. realizacji inwestycji.

Nowoczesne perony w Podstolicach, Koninie i Kole już zapewniają oczekiwany standard podróży. Wyższe platformy ułatwiają korzystanie z pociągów. Dla podróżnych są m.in. wiaty, ławki i jasne oświetlenie. Dobrą orientację zapewnia czytelne oznakowanie wraz z nowym nagłośnieniem oraz elektronicznymi wyświetlaczami, informującymi o przyjazdach i odjazdach.

W Koninie dogodną komunikację na stacji umożliwia przebudowane przejście podziemne, a w Kole – nowy tunel, który zastąpił kładkę. Ostatnie prace wykończeniowe w przejściach pod torami planowane są do końca miesiąca. Osoby mające trudności z poruszaniem się zyskają windy i pochylnie.

Lepszy system komunikacji przy linii kolejowej w Koninie zapewniło m.in. nowe przejście podziemne na ul. Torowej. Długi na ok. 21 m tunel zastąpił kładkę nad torami, umożliwiając bezpieczne dojście między Zatorzem a osiedlem Legionów. Obiekt z jasnym oświetleniem i informacjami w alfabecie Braille’a dzięki odpowiednio wyprofilowanym pochylniom służy wszystkim mieszkańcom miasta. Wkrótce komunikację drogową usprawni nowy wiadukt między ul. Paderewskiego i ul. Wyzwolenia. Kierowcy zyskają po trzy pasy ruchu w każdą stronę, dla rowerzystów i pieszych powstają ścieżki. Konstrukcja nowego obiektu jest już gotowa. Wiadukt zostanie otwarty po wybudowaniu dróg dojazdowych, do czego  zobowiązało się miasto Konin.

Pociągi sprawnie i bezpiecznie przejeżdżają nowymi torami z siecią trakcyjną na ok. 130 km odcinku Swarzędz – Barłogi. W ruchu kolejowym wykorzystywane są nowoczesne urządzenia sterowania, m.in. rozjazdy, semafory i urządzenia przejazdowe. Płynny ruch nadzorują dyżurni z wyposażonego w zaawansowane technologie Lokalnego Centrum Sterowania w Koninie.

Prace poprawiły warunki przewozów pasażerskich i towarowych na linii, która jest częścią korytarza transportowego TEN-T Morze Północne – Bałtyk.

Sprawniej koleją między stolicami Polski i Wielkopolski

Inwestycja sukcesywnie postępuje także na pozostałych odcinkach trasy objętych modernizacją: LCS Kutno (odcinek Barłogi – Żychlin) oraz LCS Łowicz (odcinek Żychlin – Sochaczew).

Na odcinku Barłogi – Żychlin podróżni korzystają już z dwóch zmodernizowanych peronów w Kutnie. Wykonawca przebudowuje dwie pozostałe platformy od strony dworca, a także znajdujące się pod nimi segmenty przejścia podziemnego. Pociągi jeżdżą zmodernizowanymi torami między Kutnem a Barłogami oraz Żychlinem a Starą Wsią. Prace realizowane są na torach między Kutnem a Starą Wsią.

Między Żychlinem a Sochaczewem pociągi sprawnie jeżdżą dwoma nowymi torami między Jackowicami a Żychlinem oraz Bednarami i Łowiczem. Nawierzchnia wymieniana jest na pozostałych szlakach. Wygodne podróże zapewniają nowoczesne perony m.in. na stacji Łowicz Główny oraz w Mysłakowie.

Efektem realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestycji będzie większy komfort oraz wyższy poziom bezpieczeństwa na torach między stolicą Polski i stolicą Wielkopolski. Istotnie poprawi się przepustowość linii – na trasę będzie mogło wyjechać więcej pociągów. Najszybsze pociągi pojadą z Poznania do Warszawy z prędkością 160 km/h w ok. 2:20 h. Zapewnione będą lepsze warunki przewozu towarów.

Projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz” o wartości ok. 2 mld zł jest współfinansowany z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Zasadnicze prace na trasie planowane są do III kwartału 2021 r. Na tempo realizacji wpłynęły m.in. dodatkowe, nieplanowane wcześniej prace, związane z koniecznością przebudowy podziemnych systemów kanalizacyjnych i wodociągowych.

Szczegółowe informacje dotyczące inwestycji na stronie internetowej projektu.

R E K L A M A
R E K L A M A
Komentarze (2)
dodając komentarz akceptujesz regulamin. Pamiętaj o wzajemnym szacunku! HejtSTOP
W związku ze znacznym obniżeniem kultury wpisów osób komentujacyh pod artykułami pragniemy poinformować, że wszelkie treści obrażające innych, zawierające wulgaryzmy i nie związane z treścią artykułu - będą usuwane, a autorzy komentarzy, którzy nie dostosują się do nałożonych przez redakcję wymagań - będą blokowani. Zależy nam na wysokim poziomie dyskusji! Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy
Ze względu na liczne łamanie regulaminu i próby ominięcia blokad - wprowadzono moderację komentarzy. Twój komentarz przed publikacją zostanie oceniony przez moderatora, czy nie łamie regulaminu oraz czy dotyczy tematu poruszanego w artykule. Wszystkie inne treści będą usuwane i niepublikowane.
Tomi · 22 Sierpień 2020
Szkoda tylko jednego, co z czasem podróży. Tyle remontów, a pociągi jak jechały tak jeżdżą, nie wiem czy nawet nie wolniej.
Waldek · 22 Sierpień 2020
Pomyśleć że jeszcze nie najdalej jak paręnaście lat temu ten obecnie pusty plac,to była stacja wąskotorowa
Miasto Koło
Prace ziemne przy budowie północnej obwodnicy miasta Koła rozpoczęte
16 godziny temu 12,140 3

Prace ziemne przy budowie północnej obwodnicy miasta Koła rozpoczęte

Miasto Koło
Tężnia solankowa w Kole już otwarta. Korzystają szczególnie seniorzy
16 godziny temu 6,674 2

Tężnia solankowa w Kole już otwarta. Korzystają szczególnie seniorzy

Dawno temu
Do czego prowadzi mowa nienawiści . Profilaktyka połączona z ciekawą lekcją historii
18 godziny temu 1,396 1

Do czego prowadzi mowa nienawiści . Profilaktyka połączona z ciekawą lekcją historii

Powiat Kolski
Planowane wyłączenia prądu przez operatora w powiecie kolskim 25.04.2024
18 godziny temu 3,502

Planowane wyłączenia prądu przez operatora w powiecie kolskim 25.04.2024

Gmina Babiak
Gmina Babiak: wykaz nieruchomości przeznaczonych do dzierżawy
19 godziny temu 476

Gmina Babiak: wykaz nieruchomości przeznaczonych do dzierżawy

Kino
Zapraszamy do kina w Kole na
19 godziny temu 1,223

Zapraszamy do kina w Kole na "Kobieta z..."!

R E K L A M A