(3)|
Czytano: 8,417 razy |
przeczytasz w ok. 3 min.
Trudno uwierzyć ,że 6 stycznia równe 100 lat temu ukazał się pierwszy debiutancki wiersz Juliana Tuwima . W tym roku, 27 grudnia przypada też 60 rocznica śmierci poety, choć jego wiersze dla dorosłych i dzieci zdają się być nieśmiertelne i ponadczasowe. Ileż to pokoleń przedszkolaków wychowało się na „Lokomotywie” czy „Słoniu Trąbalskim” Tuwima.
Fascynujące jest to, że do dziś wiersze te uczą , wychowują i co najważniejsze bawią zawartym w nich humorem. W pracy Przedszkola nr 5 w Kole, poezja dziecięca Tuwima jest częstą inspiracją do zabaw, rozmów, twórczości plastycznej czy zabaw z piosenką. Przedszkolaki, trudno zliczyć ile razy recytując tego autora odgrywały scenki opisywane w jego wierszach, przygotowując okolicznościowe inscenizacje lub uczestnicząc w konkursach recytatorskich. Dlatego właśnie, aby bogata twórczość poety, również i ta dla dzieci nie poszła w zapomnienie, sejm ogłosił rok 2013 Rokiem Juliana Tuwima. W związku z tym, różne instytucje kultury podejmują inicjatywy i projekty , które upamiętnić mają jego postać.
Przedszkolaków z PM 5 do konkursu plastycznego „W KRAINIE WIERSZY JULIANA TUWIMA” zachęcił Miejski Dom kultury w Kole. Przystąpiły do niego także i inne placówki. Założeniem i głównym celem konkursu było przybliżenie dzieciom sylwetki poety i jego twórczości. W swoim zamyśle, organizatorzy chcieli sprawić, aby dzieci sięgnęły po poezję czytały ją samodzielnie bądź z pomocą dorosłych. Konkurs plastyczny miał też wyzwolić radosną twórczość dzieci ,która jest uniwersalna formą zabawy.
MDK określił ściśle kryteria oceny prac , które musiały być wykonane na dużym formacie A3 w technice plastycznej tj. rysunku pastelami, akwareli, wydzierance, wycinance, farbie plakatowej i innych dostępnych. Wstępem do wykonania pracy było oczywiście słuchanie wierszy Tuwima , po czym mali artyści musieli dokonali wyboru tekstu do zilustrowania.
Licznie nadesłane na konkurs prace z różnych placówek przedszkolnych , oceniała komisja powołana przez organizatora konkursu. Z przyjemnością informujemy, że z Przedszkola nr 5 w Kole wśród innych Jury doceniło trzy prace, i w kategorii dzieci 3-4 letnich przyznało :
NAGRODĘ - ŁUCJI MAJKOWSKIEJ
● ilustracja do wiersza „Lokomotywa” pod kierunkiem R.Zamelskiej
WYRÓŻNIENIE – MARCELINIE JÓZEFOWICZ
● ilustracja do wiersza „Ptasie radio”pod kierunkiem E. Szacownej
zaś w kategorii dzieci 5-6 letnich :
NAGRODĘ - WOJCIECHOWI ZAKROCKIEMU
● ilustracja do wiersza „Lokomotywa”pod kierunkiem A. Kuśmierek
Przedszkolaki z Gromadki Misia Uszatka wykonały jeszcze 18 innych ilustracji wierszy , wkładając całe zaangażowanie i umiejętności w tworzenie swoich małych dzieł sztuki. Dzięki nim, konkurs był barwniejszy, cieszył i uczył kreatywności. Dla wszystkich zaś małych artystów, już sam udział w konkursie był dużym wyróżnieniem,a rodzicom zdolnych dzieci przysporzył dumy.
Organizator konkursu Miejski Dom Kultury w Kole ufundował dla nagrodzonych pamiątkowe dyplomy oraz książki. Dodatkowym upominkiem dla twórców najlepszych prac był nieodpłatny udział wraz z osobą towarzyszącą w seansie filmowym.
Dziękujemy organizatorom za zaproszenie do konkursu, a wszystkim nagrodzonym i pozostałym uczestnikom konkursu GRATULUJEMY I ŻYCZYMY DALSZYCH SUKCESÓW!!!
o co chodzi z tą panią Zamelską???
czytam powyższy artykuł, a także artykuły dotyczące innych wydarzeń z tego przedszkola i nie rozumiem dlaczego pod każdym pojawia się komentarz wychwalający ww osobę, niezależnie od autora opisywanego przedsięwzięcia???
czy aż tak jest spragniona uznania, że sama wypisuje sobie pochwały???
o co chodzi???
WTF???
~czyteln ik ·
04 Czerwiec 2013
fajnie wkleić artykuł przygotowany przez pm5 ale redakcja mogłaby się pofatygować o wyniki konkursu. w kole jest kilka przedszkoli i chciałbym poczytać również o innych, może redakcja zaproponuje współpracę również innym przedszkolom i szkołom
~ala ·
04 Czerwiec 2013
Jestem zdumiona tym jak pracują panie w Przedszkolu nr 5 a zwłaszcza p. Zamelska, Wielkie gratulacje.Szkoda że nie wszystkie placowki moga się pochwalić taką pracą, nie chcą czy nie potrafia pracować.