(0)|
Czytano: 5,392 razy |
przeczytasz w ok. 2 min.
W związku ze zmianami punktów obsługi grupy Energa, Pan Jakub Dusza z Biura Prasowego Grupy Energa postanowił wyjaśnić - dlaczego i czego dotyczą zmiany.
"W Kole, podobnie jak w Koninie oraz Kaliszu pozostaje Rejon Dystrybucji oraz Punkt Obsługi Przyłączeń, prowadzone przez spółkę ENERGA-Operator. Jest to miejsce, w którym klienci uzyskują informację oraz załatwiają kwestie związane z budową przyłącza energetycznego. Chciałbym podkreślić, że w związku z ustawowym rozdzieleniem funkcji dystrybucyjnych i sprzedażowych, Punkt Obsługi Przyłączeń nie obsługuje spraw jakie klienci załatwiają ze sprzedawcą energii, czyli związanych z rozliczeniami, rachunkami, czy umowami o sprzedaż energii elektrycznej.
W 2007 roku, zgodnie z prawem unijnym, w Polsce oddzielono dystrybutorów energii elektrycznej (takich jak ENERGA-Operator), których zadaniem jest dbałość o infrastrukturę energetyczną (w skrócie – słupy, przewody, stacje transformatorowe, usuwanie awarii i techniczne przyłączanie do sieci) od sprzedawców energii elektrycznej (takich jak ENERGA-Obrót), z którymi klienci się rozliczają, zawierają umowy o sprzedaż energii elektrycznej itp. Wiemy, że nie jest to łatwe dla klientów, jednakże firmy energetyczne muszą rozdzielać sprawy dystrybucji energii od jej sprzedaży.
Zmiany dokonywane przez Grupę ENERGA dotyczą obsługi klienta prowadzonej przez sprzedawcę energii elektrycznej, spółkę ENERGA-Obrót. To prowadzone pośrednio przez nią Biuro Obsługi Klienta (BOK) w Kole zostało z dniem 31 stycznia zamknięte. Najbliższa placówka sprzedawcy znajduje się obecnie w Kaliszu przy ul. Zamkowej 8 . Z tym, że w ramach wprowadzanych zmian przekształcona w Salon Sprzedaży ENERGA (skupia się na oferowaniu produktów i usług firmy).
Model obsługi klientów wprowadzany przez sprzedawcę, spółkę ENERGA-Obrót, polega na zapewnieniu klientom możliwości wygodnego załatwiania wszystkich swoich spraw przez telefon i internet. Dotyczy to w takim samym stopniu klientów z Koła, Kalisza czy Gdańska. Świadczy o tym fakt, że biura obsługi w większych ośrodkach, jak Gdańsk czy Kalisz, zostały przekształcone w Salony Sprzedaży ENERGA i skupiają się na sprzedaży produktów i usług (docelowo będą się zajmować tylko sprzedażą produktów i usług). Obsługa bieżąca związana z rachunkami, rozliczeniami, reklamacjami, itp. dla wszystkich klientów ENERGA-Obrót prowadzona jest w telefonicznym i elektronicznym Biurze Obsługi Klienta." - Jakub Dusza.
Poniżej adresy:
Punkt Obsługi Przyłączeń – Rejon Dystrybucji w Kole ul. Toruńska 96
Punkt Obsługi Przyłączeń – Rejon Dystrybucji w Kaliszu ul. Wojska Polskiego 35
Punkt Obsługi Przyłączeń – Rejon Dystrybucji w Koninie ul. Kleczewska 41