R E K L A M A
R E K L A M A
Wiadomości Miasto Koło

Potęga ulotek

06-03-2017 15:40 | Źródło: Redakcja e-kolo.pl | Wyświetleń artykułu: 3,715 | Komentarzy: 0

Ulotki to jedna z najpopularniejszych form reklamy, z jakimi mamy do czynienia w dzisiejszych czasach. Możemy spotkać się z nimi praktycznie wszędzie. Rozdawane są na ulicy, wkłada się je do skrzynek pocztowych itp. Niestety większość osób, przed ich przeczytaniem, decyduje się je wyrzucić. Niesłusznie, bowiem mogą znajdować się na nich interesujące informacje.
Foto:e-kolo
R E K L A M A

Czym jest ulotka?

    Ulotka jest powszechnie uważana za druk, który służy do celów reklamowych, informacyjnych lub propagandowych. Jest to bardzo dobrze znana forma reklamy, która stała się popularna (podobnie jak plakaty) już kilkadziesiąt lat temu. W dzisiejszych czasach kolportaż ulotek jest powszechny na całym świecie. Można zaryzykować stwierdzenie, że chyba nie ma osoby, która nie spotkałaby się z ulotkami reklamowymi. Na ogół są one niewielkie i wszystkie informacje zawarte są na jednej, bądź na dwóch stronach. Zdarza się jednak, że ulotka jest nieco obszerniejsza i ma np. cztery strony.

    Co zawierają ulotki? To oczywiście zależy od tego jaka firma (działająca w jakiej branży) zleciła ich przygotowanie. Jeśli będzie to np. szkoła językowa, to wówczas podane są na niej informacje dotyczące samej placówki, jej oferta, ceny i aktualne promocje. Naturalnie podany jest także kontakt i adres firmy. Jeżeli zaś mamy do czynienia z restauracją, to zazwyczaj na ulotce zawarte są dane lokalu, specjalne promocje, a także menu.

    Ulotki są również zamawiane i rozdawane na zlecenie przeróżnych instytucji kulturalnych. Wtedy zazwyczaj znajduje się na nich informacja dotycząca organizacji jakiegoś podniosłego wydarzenia, jak koncert, premiera itp.

Jak powstaje ulotka?

    Proces powstawania ulotek jest bardzo prosty. Dana firma, która zainteresowana jest reklamą lub rozpowszechnieniem swojej oferty zleca projekt ulotki. Przede wszystkim musi być on czytelny, prosty i trafić do odbiorcy. Następnie, w dalszej kolejności, ulotki trafiają do druku. Często drukowane są one w nakładzie po kilka, a nawet kilkanaście tysięcy sztuk. Ostatnią fazą jest proces w czasie którego rozdawane są poszczególnym osobom.

Kolportaż ulotek

    W jaki sposób trafiają one do odbiorców? Rozdawanie ulotek na ulicy to zdecydowanie najpopularniejsza forma. Bardzo często przeróżne firmy zatrudniają osoby, które nie preferują rozdawania, lecz roznoszenie ulotek do skrzynek pocztowych, czy też bezpośrednio do innych przedsiębiorstw, które mogą być zainteresowane tego typu informacjami. Obecnie obserwuje się również trend wysyłania ulotek na adresy internetowe klientów, w formie newsletterów, gdzie np. opisana jest najnowsza oferta. Mnóstwo firm zostawia również ulotki w swojej siedzibie, a także w wielu swoich oddziałach (dobrym przykładem są tutaj firmy turystyczne). Odwiedzając bowiem taką placówkę, klient chcąc nie chcąc weźmie do ręki ulotkę dotyczącą najnowszych ofert.

 

R E K L A M A

Redakcja e-kolo.pl
Kontakt z autorem: [email protected]
Materiał sponsorowany. Redakcja nie jest jego autorem i nie ponosi odpowiedzialności za treści w nim zawarte

ZOBACZ TAKŻE

NAJNOWSZE

x Zamknij reklamę