(2)
Słonecznie 20
Prowadzisz firmę? Chcesz dotrzeć do lokalnych klientów?
REKLAMA

Lepsze podróże z Konina i Koła. Efekty prac PLK na odcinku trasy Poznań – Warszawa

Autor: PLK 21 Sierpień 2020 przeczytasz w ok. 4 min.
Lepsze podróże z Konina i Koła. Efekty prac PLK na odcinku trasy Poznań – Warszawa
© archiwum e-kolo.pl
(2) | Czytano:
19,026 razy | przeczytasz w ok. 4 min.

Jeszcze w sierpniu pasażerowie na stacjach w Koninie i Kole skorzystają z nowych wind w przejściach podziemnych a o odjazdach i przyjazdach pociągów poinformuje ich nowoczesny system dynamicznej informacji pasażerskiej. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kończą ważny etap inwestycji na linii Poznań – Warszawa. Prace realizowane za ok. 2 mld zł z instrumentu UE „Łącząc Europę” (CEF) to większy komfort, wyższe bezpieczeństwo i lepsza przepustowość trasy.

R E K L A M A
2
Czytano:
19,026 razy
Udostępnij

Zasadnicze prace na wielkopolskim odcinku modernizowanej linii między Swarzędzem a Barłogami zakończą są do końca sierpnia.

– Dzięki Krajowemu Programowi Kolejowemu kolej staje się coraz bardziej atrakcyjna, zarówno w kontekście przewozów pasażerskich, jak i towarowych. W to założenie dobrze wpisuje się odcinek między Swarzędzem a Barłogami na modernizowanej linii Poznań - Warszawa. Za kilka dni terminowo zakończymy dobrze zrealizowaną inwestycję, która już służy pasażerom, dzięki komfortowym peronom, nowym przejściom podziemnym, windom, pochylniom i sprawnym przejazdom pociągów po nowych torach

- powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., dyrektor ds. realizacji inwestycji.

Nowoczesne perony w Podstolicach, Koninie i Kole już zapewniają oczekiwany standard podróży. Wyższe platformy ułatwiają korzystanie z pociągów. Dla podróżnych są m.in. wiaty, ławki i jasne oświetlenie. Dobrą orientację zapewnia czytelne oznakowanie wraz z nowym nagłośnieniem oraz elektronicznymi wyświetlaczami, informującymi o przyjazdach i odjazdach.

W Koninie dogodną komunikację na stacji umożliwia przebudowane przejście podziemne, a w Kole – nowy tunel, który zastąpił kładkę. Ostatnie prace wykończeniowe w przejściach pod torami planowane są do końca miesiąca. Osoby mające trudności z poruszaniem się zyskają windy i pochylnie.

Lepszy system komunikacji przy linii kolejowej w Koninie zapewniło m.in. nowe przejście podziemne na ul. Torowej. Długi na ok. 21 m tunel zastąpił kładkę nad torami, umożliwiając bezpieczne dojście między Zatorzem a osiedlem Legionów. Obiekt z jasnym oświetleniem i informacjami w alfabecie Braille’a dzięki odpowiednio wyprofilowanym pochylniom służy wszystkim mieszkańcom miasta. Wkrótce komunikację drogową usprawni nowy wiadukt między ul. Paderewskiego i ul. Wyzwolenia. Kierowcy zyskają po trzy pasy ruchu w każdą stronę, dla rowerzystów i pieszych powstają ścieżki. Konstrukcja nowego obiektu jest już gotowa. Wiadukt zostanie otwarty po wybudowaniu dróg dojazdowych, do czego  zobowiązało się miasto Konin.

Pociągi sprawnie i bezpiecznie przejeżdżają nowymi torami z siecią trakcyjną na ok. 130 km odcinku Swarzędz – Barłogi. W ruchu kolejowym wykorzystywane są nowoczesne urządzenia sterowania, m.in. rozjazdy, semafory i urządzenia przejazdowe. Płynny ruch nadzorują dyżurni z wyposażonego w zaawansowane technologie Lokalnego Centrum Sterowania w Koninie.

Prace poprawiły warunki przewozów pasażerskich i towarowych na linii, która jest częścią korytarza transportowego TEN-T Morze Północne – Bałtyk.

Sprawniej koleją między stolicami Polski i Wielkopolski

Inwestycja sukcesywnie postępuje także na pozostałych odcinkach trasy objętych modernizacją: LCS Kutno (odcinek Barłogi – Żychlin) oraz LCS Łowicz (odcinek Żychlin – Sochaczew).

Na odcinku Barłogi – Żychlin podróżni korzystają już z dwóch zmodernizowanych peronów w Kutnie. Wykonawca przebudowuje dwie pozostałe platformy od strony dworca, a także znajdujące się pod nimi segmenty przejścia podziemnego. Pociągi jeżdżą zmodernizowanymi torami między Kutnem a Barłogami oraz Żychlinem a Starą Wsią. Prace realizowane są na torach między Kutnem a Starą Wsią.

Między Żychlinem a Sochaczewem pociągi sprawnie jeżdżą dwoma nowymi torami między Jackowicami a Żychlinem oraz Bednarami i Łowiczem. Nawierzchnia wymieniana jest na pozostałych szlakach. Wygodne podróże zapewniają nowoczesne perony m.in. na stacji Łowicz Główny oraz w Mysłakowie.

Efektem realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestycji będzie większy komfort oraz wyższy poziom bezpieczeństwa na torach między stolicą Polski i stolicą Wielkopolski. Istotnie poprawi się przepustowość linii – na trasę będzie mogło wyjechać więcej pociągów. Najszybsze pociągi pojadą z Poznania do Warszawy z prędkością 160 km/h w ok. 2:20 h. Zapewnione będą lepsze warunki przewozu towarów.

Projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz” o wartości ok. 2 mld zł jest współfinansowany z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Zasadnicze prace na trasie planowane są do III kwartału 2021 r. Na tempo realizacji wpłynęły m.in. dodatkowe, nieplanowane wcześniej prace, związane z koniecznością przebudowy podziemnych systemów kanalizacyjnych i wodociągowych.

Szczegółowe informacje dotyczące inwestycji na stronie internetowej projektu.

R E K L A M A
R E K L A M A
Komentarze (2)
dodając komentarz akceptujesz regulamin. Pamiętaj o wzajemnym szacunku! HejtSTOP
W związku ze znacznym obniżeniem kultury wpisów osób komentujacyh pod artykułami pragniemy poinformować, że wszelkie treści obrażające innych, zawierające wulgaryzmy i nie związane z treścią artykułu - będą usuwane, a autorzy komentarzy, którzy nie dostosują się do nałożonych przez redakcję wymagań - będą blokowani. Zależy nam na wysokim poziomie dyskusji! Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy
Ze względu na liczne łamanie regulaminu i próby ominięcia blokad - wprowadzono moderację komentarzy. Twój komentarz przed publikacją zostanie oceniony przez moderatora, czy nie łamie regulaminu oraz czy dotyczy tematu poruszanego w artykule. Wszystkie inne treści będą usuwane i niepublikowane.
Tomi · 22 Sierpień 2020
Szkoda tylko jednego, co z czasem podróży. Tyle remontów, a pociągi jak jechały tak jeżdżą, nie wiem czy nawet nie wolniej.
Waldek · 22 Sierpień 2020
Pomyśleć że jeszcze nie najdalej jak paręnaście lat temu ten obecnie pusty plac,to była stacja wąskotorowa
Miasto Koło
W ostatnim tygodniu odeszli od nas [28-04 - 05-05-2024]
7 godziny temu 5,669

W ostatnim tygodniu odeszli od nas [28-04 - 05-05-2024]

Powiat Kolski
Planowane wyłączenia prądu przez operatora w powiecie kolskim 05.05.2024
8 godziny temu 4,924

Planowane wyłączenia prądu przez operatora w powiecie kolskim 05.05.2024

Powiat Kolski
Ostrzeżenie meteorologiczne dla Powiatu Kolskiego
9 godziny temu 3,100

Ostrzeżenie meteorologiczne dla Powiatu Kolskiego

Inne
Statystyka wyjazdów strażaków w ostatnim tygodniu [26.04.2024 - 02.05.2024]
2 dni temu 2,356

Statystyka wyjazdów strażaków w ostatnim tygodniu [26.04.2024 - 02.05.2024]

Miasto Koło
Senator Leszek Galemba na liście Pis do Parlamentu Europejskiego
2 dni temu 8,684 17

Senator Leszek Galemba na liście Pis do Parlamentu Europejskiego

Inne
Nowoczesny dron wspomagał działania policjantów
3 dni temu 8,292 12

Nowoczesny dron wspomagał działania policjantów

R E K L A M A