Celem każdego przedsiębiorcy jest pozyskiwanie nowych klientów i zwiększanie sprzedaży. W obecnych czasach większość przedsięwzięć zmierzających do tychże efektów odbywa się drogą internetową. Świat online oferuje bowiem szereg różnorodnych narzędzi, których umiejętne wykorzystanie może okazać się kluczem do sukcesu niejednej firmy. Jedną z najskuteczniejszych technik marketingowych online jest bez wątpienia pozycjonowanie stron internetowych. W tym artykule przyjrzymy się, co sprawia, że strategia ta nieustannie zyskuje na popularności.
Nie ulega wątpliwościom, że budowanie obecności marki w sieci to najlepszy sposób na poszerzanie grona klientów i uzyskiwanie satysfakcjonujących wyników sprzedażowych. Doskonałym sposobem na zaznaczanie swojego miejsca w Internecie jest pozycjonowanie. Strategia ta polega na dążeniu do najwyższej pozycji w wyszukiwarce poprzez wykorzystanie różnorodnych narzędzi optymalizacyjnych i marketingowych. Zaliczyć do nich można między innymi: budowanie sieci linków zwrotnych z witryn o wysokim autorytecie, tworzenie treści pod kątem odpowiednich słów kluczowych, promowanie marki w mediach społecznościowych czy dbałość o techniczne aspekty strony internetowej. Umiejętne wdrożenie strategii pozycjonowania przyniosło sukces już wielu firmom. Stawiając na to rozwiązanie, trzeba być jednak świadomym czasochłonności tego przedsięwzięcia oraz czasu oczekiwania na pierwsze efekty, gdyż te mogą pojawić się nawet po kilkunastu miesiącach.
Internet to morze różnych rozwiązań marketingowych. Stały rozwój nowych technologii, powstawanie odmiennych branż i zmieniające się oczekiwania nabywców sprawiają, że czasy świetności niektórych technik reklamowych już dawno minęły. Dlaczego zatem skuteczność SEO pozostaje niezmienna?
Historia optymalizacja pod kątem wyszukiwarek sięga 1997 roku, kiedy to na Uniwersytecie Stanforda w USA po raz pierwszy posłużono się tymże terminem. Dzisiejsze SEO nieco różni się od ówczesnego pozycjonowania. Podczas gdy jeszcze kilkanaście lat temu upychanie słów kluczowych czy kupowanie linków były skutecznymi technikami pozycjonerskimi, dziś nie tylko nie przynoszą żadnych korzyści, ale też mogą prowadzić do kar nałożonych przez Google. Aspekt ten jest pierwszym powodem, dla którego SEO zawsze będzie na topie – nieustanne zmiany. Modyfikacje algorytmów wyszukiwarek zmuszają bowiem właścicieli stron internetowych do wykorzystywania nowych narzędzi oraz udoskonalania swoich serwisów, dzięki czemu jakość usług online nieprzerwanie wzrasta.
Innym, ważnym czynnikiem, który świadczy o ponadczasowości SEO, jest fakt, iż odsetek osób kupujących w sieci rośnie każdego dnia. Promowanie marki w Internecie stało się więc ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Podczas gdy tradycyjne opcje, takie jak reklamy w prasie czy bloki w telewizji, nie przynoszą już satysfakcjonujących efektów, pozycjonowanie sklepów stale rośnie w siłę i umożliwia rozwój firm z całego świata.
Aby zwiększyć sprzedaż i pozyskać nowych klientów, konieczne okazuje się wykorzystanie wielu różnorodnych narzędzi. SEO, marketing w mediach społecznościowych, reklamy PPC, budowanie relacji z odbiorcami oraz nieustanne udoskonalanie oferty to podstawowe instrumenty, które powinny znaleźć się w strategii każdej firmy. Mimo że samodzielne wdrożenie ich do działalności marki przynieść może pewne korzyści, nieocenione okazuje się wsparcie profesjonalistów. Eksperci z Grupy iCEA, znając najnowsze techniki optymalizacyjne oraz mając dostęp do specjalistycznych narzędzi analitycznych, są w stanie kompleksowo zadbać o wydajność witryny, co bez wątpienia przełoży się na ruch i konwersję. Warto więc postawić na niezawodne rozwiązania, podejmując współpracę ze specjalistami w temacie SEO.