Od kwietnia Inspektorat ZUS w Kole stał się bardziej dostępny dla klientów. Wszystko za sprawą urządzeń systemu nawigacji głosowej i przestrzennej. System umożliwia bezproblemowy dostęp do miejsca, w tym przypadku placówki ZUS. Udogodnienie przeznaczone jest przede wszystkim dla osób z niepełnosprawnością wzroku.
Kiedy klient znajdzie się w bliskiej odległości od znacznika, aplikacja na urządzeniu mobilnym użytkownika wyświetli lub odtworzy komunikat o miejscu, w którym się znajduje.
Sygnalizator jest zamontowany nad wejściem do budynku Inspektoratu ZUS w Kole. Aby móc używać systemu znaczników, na swoim telefonie należy zainstalować i uruchomić aplikację do zamontowanego urządzenia.
W naszym inspektoracie w Kole zamontowaliśmy specjalny sygnalizator wspomagający poruszanie się osób z niepełnosprawnością wzroku. Jesteśmy pierwszym urzędem w Kole, który zastosował takie rozwiązanie. To kolejny krok w stronę tworzenia przestrzeni przyjaznej wszystkim klientom – podkreśla Agata Kawalec, kierownik Inspektoratu ZUS w Kole - Sygnalizator podaje dwa rodzaje komunikatów: głosowe i tekstowe. Komunikat głosowy ogranicza się do krótkiej i zwięzłej informacji podanej przez głośnik z określeniem, gdzie klient się znajduje. Komunikat wskazuje także z jakiego kierunku głos dochodzi, co jest wskazówką, w którym kierunku należy podążać.
Komunikat tekstowy uruchomi się samoczynnie w telefonie komórkowym klienta i udzieli wszelkich informacji, jakie przeszkody należy pokonać, żeby bezpiecznie dojść do sali obsługi klientów i toalet.
W placówce ZUS w Kole znajduje się również przenośna pętla indukcyjna, która poprawia jakość dźwięku i ułatwia komunikację osobom korzystającym z aparatów słuchowych. Dzięki temu rozmowa z pracownikiem ZUS jest wyraźna i zrozumiała.