eżeli prowadzisz sklep meblowy, możesz z poniższego tekstu wyciągnąć dla siebie naprawdę przydatne inspiracje. Sprawdź, co możesz wprowadzić do swojego salonu, aby klienci chcieli do niego wracać i kupować Twoje produkty!
Druk katalogów nadal ma się świetnie, choć część osób niesłusznie uważa taką formę reklamy za przeżytek. Pamiętaj jednak, że klienci lubią oglądać, planować, porównywać – papierowy katalog jest dużo bardziej intuicyjny, niż zdjęcia i opisy w telefonie.
Cyfrowy katalog wymaga przerzucania kart w przeglądarce, często trudno jest też porównać ze sobą dwa produkty namacalnie – papierowa wersja z dokładnym opisem i ładnymi zdjęciami pozwoli spojrzeć na potencjalne zakupy z perspektywą i dystansem.
Klient zabierze katalog do domu, pokaże go rodzinie, wróci do Ciebie po tygodniu z wybranymi meblami – jest to dużo bardziej intuicyjne, niż np. lista linków wyciągniętych z przeglądarki internetowej.
W salonie warto stworzyć kąciki tematyczne dostosowane do Twojej oferty. Zainspiruj się gigantami meblowymi, wszak to jedna z ich najskuteczniejszych metod wpływu na decyzje zakupowe klientów.
Pokaż więc odbiorcom, jak działają Twoje uchwyty szuflad, jak wygodna jest kanapa, jak można zaaranżować biurko marzeń. Stwórz hipotetyczny pokój i wyposaż go swoimi produktami – taka makieta będzie źródłem inspiracji i pokaże klientom, jak można zaaranżować przestrzeń we własnym domu.
Ludzie często lubią gotowce, które mogą przenieść do swoich wnętrz. Stwórz więc palety produktów dopasowanych kolorystycznie, zestaw ze sobą tkaniny i faktury, uzupełniaj każdy pomysł różnymi gadżetami, aby podbić ich sprzedaż. Kiedy klientowi spodoba się dana aranżacja, jest duża szansa, że kupi ją w całości, w gotowej formie, aby nie musieć projektować wszystkiego samodzielnie od podstaw.
Wrażenie na kliencie zrobią nie tylko produkty, ale też to, jak wygląda Twój salon i jakie doświadczenia wyniosą z niego odbiorcy. Niech więc Twoi pracownicy będą wyposażeni w estetyczne, czytelne plakietki z imionami, a także na przykład w tablety, z którymi będą mogli podejść do klienta i pokazać mu wzory, próbniki czy aranżacje na gotowo.
Bezwzględnie pamiętaj o dobrym oświetleniu – punktowo możesz wyróżnić te produkty, które naprawdę chcesz polecić klientom. Nie zaszkodzi delikatna, nienachalna muzyka, a także dyfuzor zapachowy o nieinwazyjnym i przyjemnym aromacie.
Możesz postawić także na dystrybutor z wodą – ten niewielki gest sprawia, że ludzie czują się docenieni i zaopiekowani, a wizyta w Twoim sklepie będzie dużo przyjemniejsza i… dłuższa, bo nie będą musieli myśleć o tym, że poczuli pragnienie i pora na koniec zakupów.
Warto poszukać w sieci inspiracji na aranżacje, które są obecnie modne w social mediach i w tym tonie urządzić poszczególne kąciki doznań w swoim salonie. Życzymy powodzenia i skutecznych wyborów!