27 maja uczniowie technikum ekologicznego z Zespołu Szkół Technicznych w Kole odwiedzili siedzibę NFOŚiGW w Warszawie. Podczas spotkania poznali zasady działania Funduszu, źródła finansowania projektów środowiskowych i wzięli udział w dyskusji. Wyjazd został zorganizowany dzięki wsparciu sponsora – Roberta Wawrzyniaka, prezesa firmy BUD-AN.
Uczniowie, którzy kształcą się w zawodzie technik ochrony środowiska, zdecydowali już, w jakim kierunku chcą się rozwijać. Spotkanie w NFOŚiGW miało im pomóc lepiej zrozumieć, jak wygląda praca w tej branży oraz jakie są możliwości finansowania różnych działań proekologicznych.
Dla uczestników przygotowano kilka krótkich wykładów. Tematy dotyczyły m.in. ochrony przyrody, edukacji ekologicznej, finansowania projektów z różnych programów oraz międzynarodowego programu LIFE. Uczniowie dowiedzieli się także, jak działa sam Fundusz, jakie ma zadania, jak wygląda jego struktura oraz jakie są plany na najbliższe lata.
W trakcie prezentacji omówiono główne źródła finansowania obecnych programów. NFOŚiGW korzysta m.in. z:
Obecnie Fundusz prowadzi ponad 50 programów wspierających różne działania związane z ochroną środowiska.
Po części wykładowej przyszedł czas na rozmowę i pytania. Uczniowie byli aktywni i zadawali konkretne pytania dotyczące omawianych tematów. Dyskusja była spokojna, ale merytoryczna – wiele pytań dotyczyło np. tego, jak w praktyce można pozyskać środki na działania ekologiczne lub jak wygląda współpraca Funduszu z samorządami i firmami.
Na zakończenie spotkania przygotowano krótki quiz z nagrodami, który sprawdzał wiedzę zdobytą podczas wizyty. Była też przerwa na drobny poczęstunek, który pozwolił uczniom odpocząć i porozmawiać w mniej formalnej atmosferze.
Organizacja wyjazdu nie byłaby możliwa bez wsparcia finansowego i logistycznego ze strony Roberta Wawrzyniaka – prezesa firmy BUD-AN Sp. z o.o. To właśnie on sfinansował wynajem autokaru i wspólny obiad w restauracji dla całej grupy.
Organizatorzy wyrazili wdzięczność za tę pomoc i podkreślili, że takie działania mają realne znaczenie dla uczniów, którzy dzięki temu mogą uczestniczyć w wyjazdach edukacyjnych poza szkołą.