Rozwijanie w młodzieży wiedzy i zainteresowań technicznych oraz propagowanie nowoczesnych, innowacyjnych rozwiązań technicznych jest najważniejszym zadaniem współczesnej szkoły technicznej. Idea ta ma swoje odzwierciedlenie w statucie Zespołu Szkół Technicznych. Działając zgodnie z tym zapisem społeczność szkolna od wielu lat podejmuje inicjatywy służące realizacji tej idei. Po doświadczeniach z projektu EKO-robot, którego celem było zbudowanie pływającego robota naukowego do analizy jakości wód, grupa nauczycieli i uczniów postanowiła poszerzyć działanie właśnie o zbudowanie drona. Poszczególne elementy składowe urządzenia zakupiono ze środków pozyskanych od sponsorów. Następny etap prac - montaż oraz oprogramowanie - zostanie wykonane w czasie pobytu młodzieży na Eko-Moto Szkole, która rozpocznie się 27 kwietnia.
W czasie budowy drona uczniowie wykorzystają i pogłębią wiedzę z zakresu takich przedmiotów jak elektrotechnika, pracownia elektroniki i elektrotechniki, konstrukcje maszyn i aerodynamika. Dzięki podjętemu wysiłkowi nauczą się m.in. obliczania mocy i ciągu elektrycznych silników bezszczotkowych, korzystania z elektronicznych regulatorów obrotów silników elektrycznych, wykorzystania nowoczesnych akumulatorów, wykorzystania układów zdalnego sterowania, budowy układów elektronicznych, wykorzystania tzw. galanterii elektronicznej (przewody, wtyki, złączki itp.), wykorzystania lutowania jako techniki łączenia elementów, programowania i usuwania błędów komputera pokładowego, obliczania elementów konstrukcyjnych takich jak ramy, śmigła i kratownice, określania powietrznych oporów ruchu i określania toru lotu. Konstruowany dron posłuży do badania pyłu zawieszonego PM10, fotografowania i filmowania miejsc trudno dostępnych, patrolowania obszarów leśnych i zbiorników wodnych, kontroli strat ciepła w budynkach i urządzeniach, przekazów informatycznych, reklamy i działań marketingowych.