Historie, czyli tzw. stories na Instagramie - to rozwiązanie, które na zawsze odmieniło świat mediów społecznościowych. Historie odciągnęły uwagę użytkowników od treści podstawowych i nieużywanie stories skutkuje obecnie utratą nawet 50% zaangażowania, które mogłoby występować na profilu. Co więcej, popularność historii nadal wzrasta: w 2020 r. opublikowano ich około 3 mln.
Kiedy dowiadujemy się, czym jest historia na Instagramie i jak ją opublikować, pojawiają się logiczne pytania:
Jeśli podstawowy kontent na Instagramie może być dowolny, stories powinny cechować się maksymalną naturalnością i zbliżonością do codzienności. Dodawanie hashtagów i lokalizacji, prowadzenie ankiet, czatów i głosowań - wszystko to niezmiennie wywołuje zainteresowanie u subskrybentów i pozwala na zwiększenie ich aktywności.
Wykorzystanie obrazów, oprócz klasycznych zdjęć w historiach także przyczynia się do ich sukcesu. Jeśli robisz głosowanie, zamieszczasz cytat lub prowadzisz dialog z użytkownikami, warto wykorzystać do stworzenia tła ciekawy obrazek - stock zdjęć jest właściwym miejscem, aby poszukać odpowiedniego rozwiązania. Takie obrazy można także wykorzystać do tworzenia szablonów przyszłych historii. Nie warto też zapominać o tak ciekawym rozwiązaniu, jak oryginalne ikonki do stories: można je stworzyć osobiście, zamówić opracowanie przez fachowego artystę lub ściągnąć z Internetu.
Dźwięk pozwala upiększyć praktycznie każdą historię. Historie z głosem dają lepsze rezultaty niż reklamy bez dźwięku. Fachowcy zalecają używać nagrań głosowych lub muzyki jako kreatywnych narzędzi, pozwalających wzmocnić znaczenie i wartość swojej marki lub produktu.
Jednym z głównych kierunków rozwoju historii na Instagramie są treści rozrywkowe i grywalizacja… Gry to treści, które wzbudzają podekscytowanie subskrybentów. Gra tematyczna to rozwiązanie, które pozwoli Ci pozytywnie wyróżnić się wśród setek konkurentów. W przeciwieństwie do zwykłych historii, gry przyciągają większą uwagę, ponieważ wymagają informacji zwrotnej od użytkownika. Dodatkową korzyścią dla konta jest naturalna promocja i zwiększony zasięg. Treści, które proponują graczom nieskomplikowane gry są częściej polecane, publikowane ponownie i bezpośrednio udostępniane znajomym. Im więcej działań, tym większe zaangażowanie.
Seriale, jak pokazało doświadczenie XX w. są rozrywką, którą interesują się ludzie w każdym wieku, każdym kraju i o dowolnym poziomie zarobków. Historię na Instagramie pozwalają blogerom na tworzenie własnego, wyjątkowego serialu, który pokazuje ich codzienne życie. Zaletą jest możliwość publikacji dowolnej ilości odcinków, które ukazują się w zupełnie nieoczekiwanym przez użytkownika czasie.
Ankiety na Instagramie pozwalają nie tylko zrozumieć, czym rzeczywiście są zainteresowani subskrybenci i jakich treści im brakuje, ale także są wspaniałym narzędziem organicznej promocji, nie wymagającym od właściciela profilu ani dużo czasu, ani znacznych wydatków. Ankiety to także dobre narzędzie do analizy opinii grup fokusowych i pozyskiwania informacji zwrotnej od subskrybentów. Tematy mogą być różne, np.: jaki rodzaj postów użytkownicy chcą widzieć najczęściej, jaka powinna być tematyka zamieszczanych w profilu filmów, jaki styl życia lub dietę preferują subskrybenci itp. Po sondażach ważne jest, aby podzielić się wynikami w tych samych historiach, aby widz również odczuł swój wpływ.
Historie niekoniecznie powinny być nieprzewidywalne - odwrotnie, można ustalić dni, w których publikowane będą wyłącznie treści o wybranej przez Ciebie tematyce. W tym celu może być wykorzystywany specjalny nagłówek, aby ułatwić poruszanie się po tematach, przypisany hashtag do kategorii. Jeśli masz historię, które chcesz zapisać dla użytkowników, możesz to zrobić, umieszczając je w specjalnym katalogu. Zbiory najciekawszych historii (tzw. highlights) to rodzaj albumów z opowiadaniami, które można przypiąć do swojego konta. W takim albumie może być umieszczonych kilka historii.
Jeszcze parę lat temu brzmiało to jak pomysł niemożliwy do zrealizowania, a dzisiaj praktycznie każdy użytkownik Internetu wie, czym są maski. Nie warto lekceważyć tego narzędzia, jeśli zależy Ci na promocji strony w sieciach społecznościowych. Maski to filtry rzeczywistości rozszerzonej. Użytkownicy przymierzają maski z makijażem, uszami i nosami zwierząt, kolczyki w postaci czekoladek, okulary, czapki itp. - takie treści wyglądają śmiesznie i pozytywnie, a to znaczy, że przyciągają uwagę. Unikalność masek polega na tym, że można nie tylko ściągać je z Internetu, ale i tworzyć swoje własne, absolutnie niepowtarzalne!
80% reklam zamieszczanych w historiach na Instagramie w połączeniu z głosem lub muzyką daje lepsze wyniki niż reklamy bez dźwięku. Obecnie 60% relacji na Instagramie jest wyświetlanych z włączonym dźwiękiem. Uważa się, że to zjawisko jest bezpośrednio związane ze wzrostem popularności sieci społecznościowej TikTok, a więc można przypuścić, że w najbliższych latach TikTok dodatkowo będzie oddziaływał na preferencje i zachowania użytkowników na Instagramie. Zaleca się dokonywać wyboru kompozycji muzycznych ze względu na ich popularność, tematykę historii i preferencji użytkowników.