Pozycjonowanie to jedna z najlepszych form promocji stron i sklepów internetowych. Wiedzą o tym przedsiębiorcy, właściciele sklepów e-commerce, osoby prowadzące firmy o różnej wielkości. Na temat zwiększania widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, czyli właśnie pozycjonowania, nie brakuje pytań. Wiele osób nie wie, na czym polega taki proces i dlaczego jest tak ważny. Dziś odpowiemy na najistotniejsze pytania. Zachęcamy do lektury!
Co to jest pozycjonowanie stron? To długotrwały proces polegający na prowadzeniu działań w obrębie strony www i poza nią. Cel stanowi zwiększenie widoczności witryny w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Roboty Google zbierają informacje na temat znajdujących się na stronie treści, fraz kluczowych, linków i innych parametrów. Zebrane informacje zapisywane są w bazie danych wyszukiwarki, czyli w indeksie.
Strony znajdujące się w indeksie wyświetlają się w wyszukiwarce Google. Warto zadbać o to, by strona była nie tylko obecna w indeksie, ale zajmowała wysokie pozycje na ważne dla naszego biznesu frazy kluczowe.
Pozycjonowanie obejmuje szereg działań, wśród których możemy wymienić:
Pozycjonowanie lokalne wymaga przeprowadzania takich samych działań, jak pozycjonowanie ogólnopolskie czy na rynki zagraniczne. W przypadku pozycjonowania lokalnego skupiamy się jednak na określonym obszarze, miejscowości, a nawet na konkretnych dzielnicach. Celem pozycjonowania lokalnego jest zwiększenie widoczności w lokalnych wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie, dotarcie do klientów, którzy znajdują się na obszarze, na którym świadczymy usługi.
Koncentrujemy się tutaj na frazach związanych z lokalizacją, na przykład takich, jak: Pozycjonowanie Poznań, fryzjer centrum Warszawa, elektryk Polanka itd.
Dlaczego pozycjonowanie jest takie ważne? Głównym powodem jest fakt, że potencjalni klienci skupiają się wyłącznie na stronach z TOP10. Na drugą bądź dalsze strony wyszukiwarki praktycznie nikt nie zagląda. Wszystko to sprawia, że witryny z TOP10 odnotowują najwyższy współczynnik konwersji, są rozpoznawalne, przynoszą największe zyski.
Pozycjonowanie stron to proces długofalowy. Zarówno na pierwsze, niewielkie rezultaty, jak i na satysfakcjonujące efekty, trzeba poczekać kilka, a nawet kilkanaście miesięcy.
Przybliżony czas oczekiwania na pierwsze efekty pozycjonowania wynosi około czterech miesięcy, na wyniki satysfakcjonujące około czternastu miesięcy.
Czas, po upłynięciu którego będziemy mogli cieszyć się z rezultatów pozycjonowania, uzależniony jest między innymi od branży i jej konkurencyjności, historii domeny, pozycji, które aktualnie zajmuje oraz ogólnej kondycji strony.
Pytanie o koszty pozycjonowania nie należy do najłatwiejszych i niestety nie da się na nie udzielić konkretnej odpowiedzi. W zależności od przypadku miesięczny budżet może wynosić zarówno 700, jak i 1500 czy 5000 tysięcy złotych.
Cena pozycjonowania uzależniona jest między innymi od zakresu prac, jakie trzeba przeprowadzić, kondycji strony, konkurencyjności branży.
Szukasz specjalistów, którzy zadbają o pozycjonowanie Twojej strony www? A może potrzebujesz fachowców, którzy zwiększą widoczność Twojego sklepu internetowego? W 1stplace służymy pomocą!
Specjalizujemy się w pozycjonowaniu stron biznesów o różnej wielkości i specyfice działania. Ponadto projektujemy i budujemy sklepy internetowe oraz optymalizujemy kampanie Google Ads.
Już dziś postaw na rozwój swojego biznesu. Postaw na 1stplace!