Pochmurno 0.6
Prowadzisz firmę? Chcesz dotrzeć do lokalnych klientów?

Zepsuty telefonu a brak gwarancji - co robić?

Zepsuty telefonu a brak gwarancji - co robić?

Autor: partner 16 Sierpień 2022
Zepsuty telefonu a brak gwarancji - co robić?
© pixabay
Komentarzy: 0 Czytano:
2,198 razy |

Jeśli telefon zepsuje się na gwarancji, a uszkodzenie czy awaria zostaną uznane za kwalifikujące się do naprawy w jej ramach, można sprawnie i bezkosztowo przywrócić go do pełnej funkcjonalności. Sytuacja się jednak nieco komplikuje, gdy wadzie ulega urządzenie pozbawione gwarancji lub niekwalifikujące się do wykonania naprawy w jej ramach. Jak sobie radzić w takiej sytuacji? Gdzie szukać pomocy w Kole i okolicach?

R E K L A M A
0
Czytano:
2,198 razy
Udostępnij

Kiedy gwarancja nie obowiązuje

Brak gwarancji to problem z kilku powodów, jednak najważniejsze są koszty przywrócenia urządzenia do pełnej sprawności w autoryzowanym serwisie. Przykładowo, wymiana wyświetlacza w nowoczesnym smartfonie kosztuje co najmniej kilkaset złotych, a w przypadku modeli z górnej półki cena usługi może osiągać nawet czterocyfrową wartość. Gdy gwarancja obowiązuje, naprawa jest darmowa, o ile usterka kwalifikuje się do serwisu gwarancyjnego.

Nawet jeśli gwarancja obowiązuje, specyfika usterki może wykluczać naprawę w jej ramach. Dzieje się tak wówczas, gdy zniszczenie czy awaria wystąpiły z winy użytkownika, a nie z przyczyn niezależnych czy ze względu na nieprawidłowości na etapie produkcji. Jeżeli więc doszło do upadku z wysokości, zalania czy innego rodzaju zniszczenia z powodu niewłaściwego użytkowania urządzenia, gwarancja nie zadziała. Czy jednak w takiej sytuacji pozostaje jedynie kosztowna naprawa u producenta?

Co robić, gdy gwarancja nie działa

Gdy gwarancja obowiązuje, a usterka jej nie podlega ze względu na fakt, że powstała z winy użytkownika, można co prawda przeprowadzić naprawę w nieautoryzowanym serwisie czy nawet na własną rękę, jednak oznacza to wygaśnięcie gwarancji z uwagi na złamanie jej warunków. Jeśli więc chcesz ją zachować, nie pozostaje Ci nic innego jak kosztowna naprawa u producenta. Polecamy ją w szczególnie, gdy posiadasz droższe urządzenie, np. telefon do 3000 zł, bo serwis producenta pozwala mieć pewność wysokiej jakości świadczonych usług.

Z kolei naprawę w nieautoryzowanym serwisie GSM, których wiele działa w Kole i okolicach, polecamy właścicielom tańszych telefonów pozbawionych gwarancji. Jeżeli Twój model kosztuje kilkaset złotych, płacenie takiej samej kwoty za naprawę w autoryzowanym serwisie producenta mija się z celem. Co innego w nieautoryzowanym punkcie, gdzie usługa może być nawet o 100% tańsza. Pamiętaj jednak, że niektóre usterki i wady same w sobie są na tyle kosztowne w naprawie, że również w nieautoryzowanym serwisie nie opłaca się ich wykonywać. Wówczas można zacząć rozglądać się za nowym telefonem, np. na abonament wybrany w serwisie https://komorkomat.pl/abonament/.

Uważaj na nieautoryzowane serwisy

Odradzamy natomiast naprawę w nieautoryzowanym serwisie w Kole lub gdzie indziej posiadaczom drogich urządzeń o wartości kilku tysięcy złotych. Nawet jeśli Twój egzemplarz jest już pobawiony gwarancji, ryzykujesz sporo, pozostawiając go pod opieką nieakredytowanych specjalistów. Istnieje bowiem niebezpieczeństwo wykonania naprawy w sposób nieprawidłowy czy użycia do niej niskiej jakości podzespołów. Jeżeli w efekcie dojdzie do powiększenia usterki, telefon może być już nie do uratowania, a wtedy nie pozostanie Ci nic innego jak tylko kupno nowego egzemplarza. Najlepszy model dla siebie wybierzesz na stronie komorkomat.pl.

Podsumowując, nawet przy braku gwarancji warto zdecydować się na naprawę zepsutego telefonu w autoryzowanym serwisie, jeżeli jego wartość jest wysoka. Zlecenie tańszej usługi w nieakredytowanym punkcie można zaś polecić wówczas, gdy urządzenie jest tanie, a jego utylizacja nie wiązałaby się z dużą stratą.

Oceń artykuł

średnia ocena: 0 liczba głosów: 0
R E K L A M A
newsletter

Korzystaj z newslettera

Dołącz do listy czytelników Newslettera, i otrzumuj specjalnie przygotowane dla Ciebie zestawienia informacji. Korzystanie z newslettera jest dobrowolne, darmowe i w każdej chwili istnieje możliwość rezygnacji. Dodając adres do newslettera wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych

R E K L A M A
Komentarze (0)
dodając komentarz akceptujesz regulamin. Pamiętaj o wzajemnym szacunku! HejtSTOP
R E K L A M A