KRUS uruchomił telefoniczną infolinię, która pomoże w sprawach związanych z ubezpieczeniami i świadczeniami. Rozmowa z konsultantem ma ułatwić załatwianie wielu spraw.
Od 10 grudnia dostępna jest nowa infolinia Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego. Rozwiązanie ma ułatwić kontakt w sprawach dotyczących ubezpieczeń, świadczeń, prewencji, rehabilitacji oraz orzecznictwa lekarskiego. Z infolinii mogą korzystać zarówno rolnicy, jak i świadczeniobiorcy.
Konsultanci odpowiadają na pytania ogólne i pomagają w zrozumieniu procedur. Infolinia nie zastępuje jednak bezpośredniego kontaktu z placówką – nie przyjmuje podań, odwołań ani skarg. Może natomiast wskazać możliwe kierunki działania i kolejność kroków, jakie należy podjąć.
Z infolinii można korzystać od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 14:00. Dzwoniąc pod numer 22 626 37 90, można uzyskać pomoc w załatwieniu wielu spraw bez konieczności wizyty w urzędzie. Nowa forma kontaktu ma na celu skrócenie czasu oczekiwania i zwiększenie wygody.
Rozmowa telefoniczna pozwala szybko uzyskać informacje i rozwiać wątpliwości. To rozwiązanie, które ogranicza konieczność osobistej wizyty w jednostkach terenowych KRUS. W ten sposób instytucja chce być bliżej interesantów i ułatwiać im codzienne funkcjonowanie w systemie.