(5)
Gwałtowne grzmienia w pobliżu 23.3
Prowadzisz firmę? Chcesz dotrzeć do lokalnych klientów?

Kolejarze przygotowani do zimy

Autor: PKP 30 Listopad 2022 przeczytasz w ok. 3 min.
Kolejarze przygotowani do zimy
© Pixabay
(5) | Czytano:
2,787 razy | przeczytasz w ok. 3 min.

Stały monitoring sieci kolejowej, bieżąca informacja pasażerska, dostosowane do warunków zimowych wagony, zespoły szybkiego reagowania i sprzęt PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. do odśnieżania torów – tak kolejarze przygotowali się do zimy. PLK SA oraz przewoźnicy ustalili zasady współpracy w warunkach zimowych, aby zapewnić jak najlepsze warunki podróży.

R E K L A M A
5
Czytano:
2,787 razy
Udostępnij

Nad utrzymaniem odpowiedniego stanu torów czuwają pracownicy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Do pracy w warunkach zimowych wyznaczono 180 zespołów szybkiego reagowania. W dyspozycji jest 280 maszyn do odśnieżania m.in. pługi, odśnieżarki, kombajny. W akcjach zimowych uczestniczyć może 66 pociągów sieciowych PKP Energetyka, przystosowanych do odladzania sieci trakcyjnej. Przewidziano zabezpieczenie preparatem antyoblodzeniowym ponad 4 tys. km sieci trakcyjnej na głównych trasach. Prawie 20 tys. rozjazdów wyposażono w urządzenia elektrycznego ogrzewania, aby zapewnić ich sprawność podczas opadów śniegu.

Utrzymaniem obiektów kolejowych w zimie m.in. kładek i peronów zajmują się firmy sprzątające. Do ich obowiązków należy odśnieżanie i usuwanie lodu. Częstotliwość działań dostosowywana jest do warunków pogodowych. 

– W akcji zimowej prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. może uczestniczyć kilkanaście tysięcy osób. Wykorzystujemy monitoring warunków atmosferycznych, aby zespoły pracowników i sprzęt do odśnieżania jak najlepiej zapewniały przejezdność linii. Bieżąca współpraca z przewoźnikami ułatwia organizację podróży w przypadkach ewentualnych ograniczeń ruchu. W sytuacjach trudnych uruchamiamy zespoły zarządzania kryzysowego

– mówi Mirosław Skubiszyński, wiceprezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Zimowym utrzymaniem PLK SA obejmują perony, kładki i dojścia dla pieszych, ponad 18 tys. km linii, blisko 25 tys. mostów i wiaduktów, ponad 13 tys. przejazdów kolejowo-drogowych.

dalsza część artykułu pod reklamą
R E K L A M A

Rezerwowe wagony i regularne przeglądy taboru

PKP Intercity przygotowały cały tabor i stacje postojowe do eksploatacji w warunkach zimowych. W Warszawie działa nowa, w pełni zautomatyzowana ekologiczna myjnia, która w zimie zapewni sprawne przygotowanie pojazdów do podróży i przyspieszy czyszczenie.

 – Kolej w Polsce przeżywa prawdziwy renesans. W tym roku przewieźliśmy już 50 milionów pasażerów, co jest rekordem w 20-letniej działalności spółki. Spodziewamy się, że ruch w okresie zimowym, zwłaszcza świąteczno-noworocznym i feryjnym nie osłabnie, a to oznacza dla nas ogromne wyzwanie. Zimą na wszelkie możliwe scenariusze będziemy przygotowani

– mówi Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity.

Od początku września do 21 listopada 2022 r. wykonano przeglądy wszystkich pojazdów, jakimi dysponuje spółka. W ramach przygotowania do zimy przeprowadzono przeglądy oraz dokonano weryfikacji stanów magazynowych podzespołów oraz części zamiennych, które mają służyć jak najszybszemu eliminowaniu potencjalnych usterek taboru. 

Dworce czynne całodobowo

W okresie zimowym, gdy będą spadki temperatury poniżej -10°C wszystkie dworce czynne całodobowo nie będą zamykane na nocną przerwę techniczną. W przypadku znacznego spadku temperatury oraz w sytuacjach nadzwyczajnych PKP S.A. może podjąć decyzję o całodobowym otwarciu pozostałych dworców.

7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę działa Centrum Wsparcia Klienta. Zapewnia podróżnym wsparcie na każdym etapie podróży. Pracownicy Centrum współpracują z obsługą składów pasażerskich, aktualizują komunikaty dla pasażerów wygłaszane w pociągach, na dworcach i peronach, nadzorują przejazdy osób z niepełnosprawnością. W przypadku utrudnień CWK uczestniczy w organizacji zastępczej komunikacji.

Z O B A C ZK O N I E C Z N I E
Będą ponowne wybory w jednym z okręgów w Kole
R E K L A M A
R E K L A M A
Komentarze (5)
dodając komentarz akceptujesz regulamin. Pamiętaj o wzajemnym szacunku! HejtSTOP
W związku ze znacznym obniżeniem kultury wpisów osób komentujacyh pod artykułami pragniemy poinformować, że wszelkie treści obrażające innych, zawierające wulgaryzmy i nie związane z treścią artykułu - będą usuwane, a autorzy komentarzy, którzy nie dostosują się do nałożonych przez redakcję wymagań - będą blokowani. Zależy nam na wysokim poziomie dyskusji! Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy
Ze względu na liczne łamanie regulaminu i próby ominięcia blokad - wprowadzono moderację komentarzy. Twój komentarz przed publikacją zostanie oceniony przez moderatora, czy nie łamie regulaminu oraz czy dotyczy tematu poruszanego w artykule. Wszystkie inne treści będą usuwane i niepublikowane.
Jacka · 09 Grudzień 2022
Związkowcy siedzą w ... pracodawcy, stawki mają najwyższe, dla pracownika robotnika nie robią nic. Gdzie tu jest niezależne. Oj sorki od członka związku biorą składki
gosc_gość · 02 Grudzień 2022
"Szofer" defekuje nie mając pojęcia o sprawie, że kolej jest wzorem punktualności. To tylko świadczy o stanie oświaty w naszym wymagającym siłowej naprawy kraju. Każdy, kto podróżuje koleją widzi arogancję kolejarzy, nie wspomnę o ministrze infrastruktury który śmieje się Polakom w twarz.
jan · 30 Listopad 2022
Kto pisze takie dyrdymały? Chyba związkowcy. Kolej codziennie nawala, a co dopiero zimą; 3 cm śniegu o co najmniej 30 min. opóźnienia. Troche rzetelności!
Kolejny szofer od siedmiu boleści... · 30 Listopad 2022
Niby szofer a nie zna nawet przepisów, 90km to jest maksymalna prędkość z jaką można jechać a nie zalecana czy obowiązkowa prędkośc. Jakbyś miał prawko i jeździł autem to byś widział dopiero na autostradach znaki o minimalnej prędkości. Poza tym w kodeksie pisze jasno, żeby prędkość dostosowywać do warunków na drodze a nie jechać na granicy przepisów. Wolę już tych jadących 70km/h niż tych, którzy na oglądali się szybkich i wściekłych.
Szofer · 30 Listopad 2022
Janku nawet nie wiesz co piszesz. Związkowcy jak w każdym zakładzie pracy mają inne zadania aniżeli pracować. A co do opóźnień to są ale nie na kolei tylko na drogach. Jest sporo "kierowców" którzy gnaja 70km/h w miejscach gdzie jest dopuszczalne 90 lub więcej km/h. Czyżby z obawy i strachu o mandaty lub co gorsza z niewiedzy gdzie jaka prędkość?
Pożary
Pożar w budynku jednorodzinnym. Na miejscu 17 strażaków
4 godziny temu 3,194

Pożar w budynku jednorodzinnym. Na miejscu 17 strażaków

Powiat Kolski
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2024: Kandydaci na Eurodeputowanych w Wielkopolsce
6 godziny temu 1,463

Wybory do Parlamentu Europejskiego 2024: Kandydaci na Eurodeputowanych w Wielkopolsce

Inne
Półmaraton Koło. Druga edycja w blasku słońca i świetnym wynikiem czasowym [FOTO]
7 godziny temu 3,559

Półmaraton Koło. Druga edycja w blasku słońca i świetnym wynikiem czasowym [FOTO]

Powiat Kolski
W Licheniu rozpoczęto sezon motocyklowy. Kilkanaście tysięcy maszyn, w tym te z powiatu kolskiego
8 godziny temu 3,143

W Licheniu rozpoczęto sezon motocyklowy. Kilkanaście tysięcy maszyn, w tym te z powiatu kolskiego

Gmina Babiak
 8 Bieg i Marsz Śladami Powstańczych Walk
8 godziny temu 928

8 Bieg i Marsz Śladami Powstańczych Walk

Powiat Kolski
Poprawa infrastruktury: Olszówka inwestuje w modernizację oczyszczalni ścieków
9 godziny temu 1,103

Poprawa infrastruktury: Olszówka inwestuje w modernizację oczyszczalni ścieków

R E K L A M A