Załącznik do zarządzenia Nr 25.2025 Wójta Gminy Kościelec z dnia 19 maja 2025 roku. Wójt Gminy Kościelec Ogłasza Konkurs na stanowisko Dyrektora Szkoły Podstawowej w Dobrowie ul. Szkolna 1, 62-604 Kościelec
I. Oznaczenie organu prowadzącego szkołę
Gmina Kościelec, ul. Turecka 7/3, 62-604 Kościelec
II. Nazwa i adres szkoły, której dotyczy konkurs
Szkoła Podstawowa w Dobrowie, ul. Szkolna 1 Dobrów, 62-604 Kościelec
III. Wskazanie wymagań wobec kandydatów
Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz. U. z 2023 r. poz. 2578).
1. Stanowisko dyrektora szkoły podstawowej może zajmować nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który
spełnia łącznie następujące wymagania:
1) posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny
oraz posiada przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska
nauczyciela w danej szkole, lub posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy licencjat,
inżynier lub równorzędny oraz przygotowanie pedagogiczne i posiada kwalifikacje do
zajmowania stanowiska nauczyciela w danej szkole,
2) ukończył studia wyższe pierwszego stopnia, drugiego stopnia, jednolite magisterskie lub studia
podyplomowe, z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą,
prowadzony zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli,
3) posiada co najmniej pięcioletni staż pracy pedagogicznej na stanowisku nauczyciela
lub pięcioletni staż pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego,
4) uzyskał:
5) spełnia warunki zdrowotne niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym,
6) ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych,
7) nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia
26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2024 r. poz. 986 z późn. zm.), a w przypadku
nauczyciela akademickiego – karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 276 ust.1 ustawy z dnia
20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2024 r. poz. 1571), oraz nie
toczy się przeciwko niemu postępowanie dyscyplinarne,
8) nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo
skarbowe,
9) nie toczy się przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego,
10) nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami
publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o
odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz.104),
11) w przypadku cudzoziemca – posiada znajomość języka polskiego poświadczoną na zasadach
określonych w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz.U. z 2024 r.
poz.1556) ukończył studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia lub jednolite
studia magisterskie, na kierunku filologia polska lub jest tłumaczem przysięgłym języka
polskiego.
2. Stanowisko dyrektora szkoły może zajmować również nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który:
1) posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy licencjat, inżynier lub równorzędny oraz
przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w
danym przedszkolu lub danej szkole podstawowej, oraz
2) spełnia wymagania określone w ust. 1 pkt 2-11.
3. Stanowisko dyrektora szkoły może zajmować osoba niebędąca nauczycielem, która spełnia łącznie
następujące wymagania:
1) posiada obywatelstwo polskie, z tym że wymóg ten nie dotyczy obywateli państw
członkowskich Unii Europejskiej, państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym oraz
Konfederacji Szwajcarskiej,
2) posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub
równorzędny,
3) posiada co najmniej pięcioletni staż pracy, w tym co najmniej dwuletni staż pracy na
stanowisku kierowniczym,
4) ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych,
5) nie toczy się przeciwko niej postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego
lub postępowanie dyscyplinarne,
6) ukończyła studia pierwszego, drugiego stopnia, jednolite magisterskie lub studia
podyplomowe, z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania
oświatą, prowadzony zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli,
7) spełnia warunki zdrowotne niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym,
8) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne
przestępstwo skarbowe,
9) nie była karana zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami
publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o
odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024 r.
poz.104).
10) w przypadku cudzoziemca – posiada znajomość języka polskiego poświadczoną na
zasadach określonych w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim
(Dz. U. z 2024 r. poz. 1556) ukończył studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia
lub jednolite studia magisterskie, na kierunku filologia polska lub jest tłumaczem
przysięgłym języka polskiego.
4. Stanowisko dyrektora szkoły może zajmować również nauczyciel mianowany lub dyplomowany:
1) zatrudniony na stanowisku wymagającym kwalifikacji pedagogicznych w urzędzie organu
administracji rządowej, kuratorium oświaty, Centrum Edukacji Artystycznej, Centralnej
Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisjach egzaminacyjnych, lub
2) zatrudniony na stanowisku innym niż określone w pkt 1, na którym są realizowane zadania
z zakresu oświaty, w urzędzie organu administracji rządowej, kuratorium oświaty, Centrum
Edukacji Artystycznej, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisjach
egzaminacyjnych lub na stanowisku, na którym są realizowane zadania z zakresu oświaty
w urzędzie administracji samorządowej lub
3) urlopowany lub zwolniony z obowiązku świadczenia pracy na podstawie przepisów ustawy
z dnia 23 maja 1991r. o związkach zawodowych (Dz.U. z 2022 r. poz. 854 z późn. zm.)
- spełniający wymagania określone w rozporządzeniu z wyjątkiem wymogu posiadania co
najmniej bardzo dobrej oceny pracy.
IV. Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać:
1. Uzasadnienie przystąpienia do konkursu oraz koncepcję funkcjonowania i rozwoju szkoły.
2. Życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w szczególności informację o:
- stażu pracy pedagogicznej – w przypadku nauczyciela albo
- stażu pracy dydaktycznej – w przypadku nauczyciela akademickiego albo
- stażu pracy, w tym stażu pracy na stanowisku kierowniczym – w przypadku osoby
niebędącej nauczycielem,
3. Oświadczenie zawierające następujące dane osobowe kandydata:
- imię (imiona) i nazwisko,
- datę i miejsce urodzenia,
- obywatelstwo,
- miejsce zamieszkania (adres do korespondencji),
4. Poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów
potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy o którym mowa w pkt. 2: świadectw
pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu lub innych dokumentów potwierdzających okres
zatrudnienia.
5. Poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów
potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia, w tym dyplomu ukończenia
studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia, jednolitych studiów magisterskich lub
świadectwa ukończenia studiów podyplomowych z zakresu zarządzania albo świadectwa
ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą.
6. W przypadku cudzoziemca poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię
dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego na zasadach określonych w
ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2024 r. poz. 1556), dyplomu
ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów
magisterskich, na kierunku filologia polska lub dokumentu potwierdzającego prawo do
wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego języka polskiego.
7. Poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię zaświadczenia lekarskiego o
braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym.
8. Oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane z
oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne.
9. Oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo
lub umyślne przestępstwo skarbowe.
10. Oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z
dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia
17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
(Dz. U. z 2024 r. poz. 104).
11. Oświadczenie o dopełnieniu obowiązku, o którym mowa w art. 7 ust.1 i ust. 3a ustawy
z dnia 18 października 2006 r. o ujawnieniu informacji o dokumentach organów
bezpieczeństwa państwa z lat 1944 - 1990 oraz treści tych dokumentów(Dz. U. z 2024 r. poz.
273 ze zm. ) – dotyczy kandydata na dyrektora publicznej szkoły urodzonego przed dniem
1 sierpnia 1972 r.
12. Poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię aktu nadania stopnia
nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego wraz z uzasadnieniem - w przypadku
nauczyciela.
13. Poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię karty oceny pracy lub ocenę
dorobku zawodowego - w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego.
14. Oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w
art. 76 ust.1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2024 r. poz. 986)
lub w art. 276 ust.1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i
nauce (Dz. U. z 2024r., poz. 1571) – w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego,
15. Oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw
publicznych.
Na żądanie organu prowadzącego publiczną szkołę, kandydat jest obowiązany przedstawić oryginały powyższych dokumentów.
V. Sposób i termin składania ofert
1. Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podaniem imienia i nazwiska, adresem
zwrotnym z dopiskiem „Konkurs na stanowisko Dyrektora Szkoły Podstawowej
w Dobrowie”.
2. Oferty należy składać w terminie do dnia 6 czerwca 2025 roku do godz. 15.00 w sekretariacie
Urzędu Gminy w Kościelcu (pokój nr 15) lub przesłać na adres: Urząd Gminy w Kościelcu
ul. Turecka 7/3, 62-604 Kościelec.
3. O dotrzymaniu terminu złożenia oferty decydują data i godzina wpływu oferty do Urzędu
Gminy w Kościelcu. Oferty złożone po terminie wskazanym w pkt 2 nie będą rozpatrywane.
4. Nie dopuszcza się składania ofert w postaci elektronicznej.
5. Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Wójta Gminy Kościelec
6. O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną
powiadomieni indywidualnie.
Kandydat zgłasza się na konkurs z dokumentem tożsamości.
VI. OBOWIĄZEK INFORMACYJNY
Zgodnie z artykułem 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, tj. RODO), informujemy, że:
Administratorem danych osobowych w Urzędzie Gminy w Kościelcu jest Wójt Gminy Kościelec Pan Dariusz Ostrowski.
Inspektorem Ochrony Danych Osobowych jest Agnieszka Spławska email: kadry@koscielec.nowoczesnagmina.pl
Państwa dane będą przetwarzane w związku z realizacją konkursu na stanowisko dyrektora szkoły. W związku z powyższym Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, zgodnie z przepisami prawa, które określa Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe oraz Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej.
W celu udziału w postepowaniu konkursowym podanie określonych danych osobowych jest obowiązkowe oraz wynika z ww. przepisów. Konsekwencją niepodania danych będzie niedopuszczenie kandydata do wyżej określonego konkursu.
W ramach realizowanego celu nie występuje profilowanie, a dane nie będą transferowane poza Polskę. Pani/Pana dane osobowe będą udostępniane wyłącznie na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom do tego uprawnionym.
Państwa dane będą przetwarzane zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa oraz przez okres niezbędny do realizacji celu, dla którego zostały zgromadzone. Dokumentacja konkursowa (poza protokołami) zgodnie z instrukcją kancelaryjną 5 lat, protokoły z posiedzeń komisji stanowią kategorię A.
W związku z przetwarzaniem danych osobowych, na podstawie przepisów prawa, posiadają Państwo prawo do dostępu oraz do sprostowania podanych danych. Przysługuje Państwu prawo do żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania. Mogą Państwo skorzystać z przysługujących praw, kontaktując się
z Administratorem na powyższe dane kontaktowe.
W przypadku stwierdzenia o naruszeniu przepisów RODO przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.