sim
kol-net
Wiadomości Miasto Koło Komisja oświaty wstrzymała projekty uchwał

Komisja oświaty wstrzymała projekty uchwał

24-03-2015 20:59 | Źródło: | Wyświetleń artykułu: 40,294 | Komentarzy: 38
Jubiler Euro Koło
Komisja oświaty wstrzymała projekty uchwał
Foto:
Gorąco było dziś na obradach Komisji Oświaty, gdzie radni, Burmistrz oraz zaproszeni goście dyskutowali o projektach uchwał, które miały znaleźć się w jutrzejszym harmonogramie obrad sesji. Niestety projekty zostały wycofane na jakiś czas i trafią pod głosowanie w najbliższych miesiącach, dlaczego? Powodem głównym była mnogość wątpliwości i braku wiedzy niektórych radnych.
Pierwszym podjętym tematem była kwestia związana z połączeniem jednostek oświaty pod względem administracji i księgowości. Na spotkaniu pojawili się Przewodniczący kolskiego ZNP oraz przedstawiciel Związków Zawodowych, którzy mieli możliwość przekazania stanowiska reprezentowanych przez siebie organów.

Mieczysław Pusty przedłożył kilka, jego zdaniem wątpliwych kwestii, m.in. o gwarancji zatrudnienia pracowników objętych zmianami, zakresu oszczędności, kompetencji i odpowiedzialności dyrektorów szkół itp.

Na każde z pytań Burmistrz odpowiadał, starając się wszelkie kwestie wyjaśniać. Przedstawiciel Związków Zawodowych natomiast otwarcie przekazał, że środowiska, które reprezentują opowiadają się za zmianami, za oszczędnościami, gdyż jak wspomniał - spodziewali się tego i rozumieją podjętą inicjatywę, lecz również prosił o ustosunkowanie się do kwestii zatrudnienia.

Kolejnymi osobami, które zabierały głos byli radni. Szczególnie jeden z nich podważył słuszność "szybkości" realizacji zmian. Florian Olejniczak z klubu SLD w pierwszej części swojej wypowiedzi zaatakował Burmistrza jakoby Ten w sposób niedopuszczany formułował materiały dotyczące uchwał dla radnych, że to nie tak było do tej pory. Nie dało się nie dostrzec dużych emocji zawartych w wypowiedzi radnego, który finalnie stwierdził, że ów projekt uchwały powinien zostać wycofany z obrad i odłożony do ponownego rozpatrzenia radnych i dalszych dyskusji.

Kolejny radni również prosili o czas, który miałby posłużyć im na dogłębne przeanalizowanie problemu.

Jedynie Ryszard Karolak trochę "po męsku" sformułował swoją wypowiedź, odnosząc się do bezspornego, malejącego naboru uczniów spowodowanego niżem demograficznym. Radny wskazał na konieczność szybkich decyzji, konieczność działań, aby ograniczyć wydatki, gdyż subwencja oświatowa wyliczana jest na podstawie ilości uczniów, zatem za jakiś czas budżet miasta będzie musiał zostać obciążony wydatkami na oświatę. Chociaż jak wspomniał - "nie zna się na oświacie" to do niego przemawiają liczby, zapewnienia o oszczędnościach.

Warto wspomnieć, że na dzisiejszej komisji przedstawione zostało rozwiązanie kadrowe oraz oszczędności jakie wynikałyby z połączenia administracji.

Zmiany dotyczyłyby 20 pracowników placówek oświatowych podlegających pod miasto Koło. 4 pracowników nabyło już prawa emerytalne, zatem będą mogły zakończyć swoją pracę zawodową. Kilku pracowników pozostałoby w placówkach zmieniając jedynie wymiar etatu a reszta (7 osób) zatrudniona zostałaby w wydziale oświaty i finansów. Oszczędności z takich zmian miałyby sięgać blisko 400 tysięcy złotych rocznie! co przy zadłużeniu naszego miasta mogłoby w sposób znaczy umożliwić podejście do inwestycji i rozwoju. Przypomnijmy, że oświetlenie ulicy Sienkiewicza to koszt 80 tysięcy złotych a wybudowanie chodnika - 150 tysięcy złotych. Wiemy dobrze, ile potrzeb inwestycyjnych o większym i mniejszym rozmachu nasze miasto potrzebuje.

Kolejnym punktem była dyskusja dot. połączenia Muzeum Technik Ceramicznych w Kole i Miejskiego Domu Kultury. Głos zabrał początkowo Sekretarz Tomasz Nuszkiewicz, który przybliżył treść projektu uchwały wskazując na korzyści jakie płynęłyby z połączenia jednostek kultury. W tej sprawie głos zabrał również pracownik MTC, który zanegował słuszność owego połączenia. Następnie wypowiedział się nowy dyrektor MDKu przedstawiając przykłady podobnych połączeń w innych miastach w kraju, które wyszły na plus. Wiele wątpliwości wśród radnych wywołała kwestia przenoszenia z dotychczasowego budynku Muzeum do murów MDKu, jednak jak powiedział sam Burmistrz - nikt takich planów nie wnosił. I w tej sprawie zauważyliśmy trochę brak przygotowania radnych i zmieszania co do kolejnego kroku w podejmowaniu decyzji włodarza.

W planach spotkania komisji miała być również dyskusja co do połączenia Szkoły Podstawowej nr 5 oraz Gimnazjum nr 2, lecz Burmistrz po obserwacji przebiegu dzisiejszej komisji postanowił wyrzucić punkty (Likwidacja MOSiR, Połączenie administracji jednostek oświaty, połączenie Muzeum Technik Ceramicznych w Kole i Miejskiego Domu Kultury) z jutrzejszej Sesji Rady Miasta wychodząc na przeciw oczekiwań radnych i poddając tematy ponownie dyskusji.

Foto: F&A MEDIA

Chcesz być na bieżąco? Śledź nasz portal na facebooku
Redakcja e-kolo.pl
Kontakt z autorem: e-kolo@e-kolo.pl
DODAJ KOMENTARZ
*dodając swój komentarz jednocześnie akceptujesz regulamin.
Pamiętaj, że dodając treść łamiącą prawo lub dobra osobiste - narażasz się na odpowiedzialność karną.
WASZE KOMENTARZE (38)
maxsimus 26-03-2015 08:44
do dfg , a można kulturalnie i ze zrozumieniem poznać opinie innych , a co do Twojego wpisu - nie uciekaj na Ukrainę tym bardziej z powodu p. Balcerowicza , mamy wspólnie coś jeszcze do zaoferowania naszemu krajowi i sobie nawzajem pozdrawiam i czekam na Twoje opinie
| Zgłoś do usunięcia
Blue 26-03-2015 08:19
I to już w drugim zdaniu artykułu...
| Zgłoś do usunięcia
Asia 25-03-2015 21:26
O stronniczości portalu świadczy np. użyte słowo niestety - no cóż standardy dziennikarskie nowej epoki....
| Zgłoś do usunięcia
xXx 25-03-2015 19:14
Sądząc po dzisiejszej radzie, pewnie żadnych szczegółów nie znała ani rada ani Burmistrz.
| Zgłoś do usunięcia
kolanka 25-03-2015 18:45
Z tego co wiem to nie komisja oświaty wstrzymała uchwały tylko sam burmistrz, bo zdenerwował się na radnych że zaczęli się dopytywać o szczegóły
| Zgłoś do usunięcia
dgf 25-03-2015 17:52
do maxsimus. Cieszę się, że wyjaśniłeś niejasności. Być może moja reakcja była faktycznie przesadzona.
| Zgłoś do usunięcia
bbrrr 25-03-2015 13:35
Burmistrz chce na wszystkim oszczędzać,rozwalił już wszystko-wszystkie podległe UM jednostki,UM.Zastanawia tylko to,że jeśli szuka oszczędności ,to czemu wcześniej nie przygotował się ,nie zrobił,nie podał do publicznej wiadomości dokładnego wyliczenia ,jakie to będą oszczędności? Czemu najpierw robi cały ten bałagan ze zwolnieniami zanim przedstawi propozycje pod dyskusję na komisjach czy głosowania radnych?
| Zgłoś do usunięcia
pp 25-03-2015 13:27
Informacje na e-kolo są stronnicze,podawane w taki sposób,żeby czytelnicy tego portalu wynieśli błędne opinie w stosunku do odwoływanych osób.Myślę,że portal jest z pewnością finansowany przez burmistrza!
| Zgłoś do usunięcia
? 25-03-2015 13:21
Towarzystwo oszołomów-oglądaj sesje. Ludzie mają dość obsadzania stołków osobami o wątpliwym wykształceniu,doświadczeniu w pracy ...i morale!
| Zgłoś do usunięcia
ble 25-03-2015 13:19
Burmistrz odwołał wczoraj v-ce burmistrza w przerwie pomiędzy jedną a drugą komisją!!!!!Szok!!! To po co go zatrudniał? Ten człowiek jest chory!W planie powołanie P> Rycerza na v-ce burmistrza! Widać towarzystwo wzajemnej adoracji-podziękowania przedwyborcze!!!!!!!A p. Rycerzowa na dyrektora muzeum?Jeszcze p. Tomasz G. czeka w kolejce...?
| Zgłoś do usunięcia
Blue 25-03-2015 11:01
Owszem, ale tak jak napisałam, nie zawsze jest możliwość, by zasiąść przed monitorem i poświęcić czas na oglądanie całej sesji- szczególnie gdy się pracuje i ma rodzinę. Nie chodzi o to, by samemu uczestniczyć osobiście lub choćby poprzez transmisję internetową w każdej sesji, posiedzeniu komisji czy w każdym innym wydarzeniu. Po to mamy dziennikarzy, którzy trochę ten materiał przesieją i obiektywnie przedstawią. Dobrze wiemy, że taka sesja, to często dużo gadania, mało treści, niepotrzebne przepychanki słowne czy też kadzenie sobie wzajemnie.
| Zgłoś do usunięcia
do blue 25-03-2015 10:27
ale zawsze jest mozliwosc odtworzenia calosci sesji na tym portalu.
| Zgłoś do usunięcia
Blue 25-03-2015 10:19
Do bezstronnie: Kurier Kolski milczy. Do "Do Blue": nagrania ze wczorajszego posiedzenia komisji nie ma, jedynym źródłem, co się dzieło jest powyższy artykuł e-kolo. Sesję rady miasta może i obejrzę, ale nie zawsze jest taka możliwość i czas, by słuchać 5 godzin bezproduktywnego gadania. Dlatego fajnie byłoby, gdyby dziennikarze z tych 5 godzin potrafili napisać bezstronny, sprawozdawczy artykuł. Taka ich rola. Pozdrawiam
| Zgłoś do usunięcia
maxsimus 25-03-2015 10:08
do dfg twój wpis jest nie na miejscu i świadczy tylko o jednym - nie czytasz wpisu mojego ze zrozumieniem , ja wskazałem tylko taki fakt że niektóre wpisy są treści - podejmować szybkie decyzje co przyniesie duże efekty - ja wskazuje p Balcerowicza i jego plan uzdrawiania gospodarki i życia społecznego w okresie głębokiej recesji , i uważam że niektóre uwczesne decyzje gospodarcze i społeczne były zbyt pochopne i nie uzasadnione , co odczuwamy do dzisiaj - zapytasz które ? np. uwolnienie rynku w zakresie pozbywania się banków - które stanowiły i stanowią krwioobieg gospodarki ,jak na pewno wiesz 75 % banków to kapitał zagraniczny wysprzedaż zakładów pracy za przysłowiową złotówkę - co powodowało utratę miejsc pracy a za tym niejednokrotnie tragedie ludzkie , rolnictwo likwidacja dużych PGR - może żle zarządzanych , ale tam przecież pracowali ludzie , pozbawiono ich z dnia na dzień żródeł dochodów , może należało spojrzeć na to z punktu -dlaczego jest złe zarządzanie ? a nie likwidować niejednokrotnie jedyne miejsca pracy ,rozpoczęty proces doprowadzenia do upadłości przemysł stoczniowy i można by mnożyć wiele działań p. Balcerowicza i jego planu na szczęście mamy to już za sobą ale to doświadczenie czynni mnie ostrożnym w kwestii podejmowania szybkich decyzji , oczywistym jest że ewolucyjnie należy przeprowadzać usprawnienia ale nie dla zasady im szybciej tym lepiej , to w kwestii wyjaśnienia dla dfg co miałem na myśli zajmując się osoba p. Balcerowicza
| Zgłoś do usunięcia
bezstronnie 25-03-2015 10:01
Do blue: możesz sprawdzić informacje na stronie kuriera-kolskiego i porównać o ile Pan Kozajda był na obradach komisji.
| Zgłoś do usunięcia
do blue 25-03-2015 09:43
dzisiaj będzie transmisja obrad sesji rady miasta to możesz posłuchać :)
| Zgłoś do usunięcia
Blue 25-03-2015 09:39
Dzięki kadrowiec. Przyznasz jednak, że takie informacje powinny znaleźć się w artykule. Jeżeli osoby piszące nie mają takiej wiedzy, to powinny dopytać. Cechą dziennikarza powinna być dociekliwość. Argument, że media ogólnopolskie nie są obiektywne i nikt nie narzeka do mnie nie trafia. Pod artykułami w necie jest masa komentarzy zarzucających im stronniczość. W skali kraju mam kilkanaście dzienników, tygodników, miesięczników, kanałów informacyjnych i mam możliwość porównania podawanych przez nich informacji i wyciągnięcia wniosków. W Kole mamy e-kolo i często brak innych źródeł, by sprawdzić, co działo się na posiedzeniu komisji czy sesji rady miasta. Przegląd Kolski wyjdzie dopiero za tydzień, a na osobiste uczestniczenie nie każdy może sobie pozwolić. Zresztą ja jestem zdania, że jak coś mi się nie podoba, to otwarcie o tym mówię i domagam się zmian, a nie przyjmuję wszystko bezkrytycznie i bez refleksji, bo widzę, że w wielu zawodach nastąpiła degradacja. Dziennikarz nie jest już osobą zaufania publicznego.
| Zgłoś do usunięcia
ssss 25-03-2015 09:27
Więc się pytam. Niech portal jasno odpowie czy mu Urząd płaci. Nie odpowiadają na to pytanie jakoś. Artykuł jest stronniczy. Dobrze, że radni blokują szalone pomysły Wodza.
| Zgłoś do usunięcia
kadrowiec 25-03-2015 09:23
takie oszczednosci moga wynikac z przesuniec docelowego pracodawcy, czyli jesli przejda pod pracodawce jakim jest Urzad Miasta a nie szkoly to zmniejszy sie koszt podatku socjalnego, i wielu innych oplat. Dodatkowo jest napisane ze 4 osoby ida na emeryture, ale nie ze beda zatrudniane na ich miejsce osoby. Wynagrodzenie 4 osob + zmiany wymiaru zatrudnienia kilku innych do tego zmiana prawna pracodawcy to moze byc ok 30 kilku tysiecy zlotych miesięcznie zatem kwota 400 tys rocznie jest jak najbardziej realna
| Zgłoś do usunięcia
bezstronnie 25-03-2015 09:19
Swoją drogą co robią nasi radni że jak zwykle byli nie przygotowani i przed obradami komisji nie zasięgnęli w UM informacji w kwestiach które dotyczyły uchwały? Znowu okazuje się że na radnych dostały się osoby które nie powinny nimi być skoro nie mają czasu zgłębiać temat
| Zgłoś do usunięcia
bezstronnie 25-03-2015 09:14
A jakie media podają dokładne informacje? W telewizji czy w gazetach ogólnopolskich też nie są wyjaśniane wszystkie wątki i jakoś nikt na nich nie narzeka. Owszem redaktorom tej strony można dużo zarzucać i sama mam do nich wiele pretensji o usuwanie niewygodnych komentarzy ale wątpię w to bardzo żeby UM im płaciło
| Zgłoś do usunięcia
Blue 25-03-2015 09:04
Kolanka- przecież Panowie Redaktorzy byli na obradach komisji i to oni powinni nam wyjaśnić tę kwestię. A zamiast tego skupili się na własnych odczuciach. Nie taka ich rola. Panowie- informacja przede wszystkim. Nie piszę tego złośliwie. Nie mam zdania, co do przeniesienia obsługi księgowo- kadrowej ze szkół i przedszkoli do urzędu miasta, dlatego chciałabym aby "dziennikarze" byli przekazicielami faktów, bo ja nie mam możliwości uczestniczenia w obradach komisji. Niestety bawiąc się przekazywanie swoich subiektywnych opinii bez podania wszystkich faktów bardzo tracą w moich oczach.
| Zgłoś do usunięcia
kolanka 25-03-2015 08:39
Chciałabym żeby mi ktoś napisał skąd te 400 tyś oszczędności rocznie na czterech pracownikach, którzy przechodzą na emeryturę a na ich miejsce nie zatrudni się innych. Bo z tego artykułu wynika że pozostali nie stracą pracy. To co, tak duże zarobki mieli ci pracownicy, że wyszło 400 tys oszczędności. Nic nie rozumie, może ktoś z urzędników mi wytłumaczy?
| Zgłoś do usunięcia
Blue 25-03-2015 08:37
A ja się ponownie pytam skąd kwota 400 000 zł oszczędności rocznie? Na przejściu 4 osób na emeryturę? Redakcja pisze stronnicze i populistyczne artykuły, tylko faktów i konkretów w nich brak.
| Zgłoś do usunięcia
ssss 25-03-2015 08:21
Czemu usunięto mój post w ktorym pytałam, czy portal ma płatną umowę z Urzędem? Cenzura? Jeśli burmistrz mówi, że muzuem zostanie w obecnym budynku to połączenie nie ma sensu, gdyż i tak zostaną dwa budynki na utrzymaniu a oszczędności będą tylko na może jednym etacie. Artykuł jest stronniczy: burmistrz jest ok tylko Ci "źli" radni są mu przeciwni. Nic dziwnego jeśli to prawda, że portalowi urząd płaci.
| Zgłoś do usunięcia
dfg 25-03-2015 08:12
Właśnie to przez Balcerowicza jest tak źle, uciekam na Ukraine, bo tam jest lepiej!
| Zgłoś do usunięcia
maxsimus 25-03-2015 06:55
na początek zadam pytanie ? czy zawsze kiedy jest mowa o oszczędnościach które należy wprowadzić w oświacie przytacza się futurystyczne argumenty - ile to metrów chodnika się wybuduje , koszty na oświetlenie ulic itp. bzdety , argumenty niektórych - szybkie i racjonalne decyzje mogą przyczynić się do oszczędności itp. chciałem niektórym przypomnieć że już kiedyś w naszym państwie była osoba która podejmowała RACJONALE I SZYBKIE DECYZJE aby uratować Państwo - Budżet Państwa , to był Pan Balcerowicz i co z tego wyszło każdy widzi i osobiście odczuwa , z pozoru jesteśmy niby krajem o ustabilizowanej gospodarce , prężymy pierś , mamy prezydenta Europy , a rzeczywistość skrzeczy , brak miejsc pracy , a jeżeli już praca jest to na minimalnej płacy 1750 zł/ brutto , od 25 lat co wybory to zmiana opcji patrzenia na lokalne zarzadzanie aglomeracją miejską , i proszę prześledzić od roku 1998 kiedy to nastąpiła transformacja ustrojowa Państwa każda nowa władza zabierała się do oszczędzania w jakich sferach A TO PROSZE - zaczynano od wymiany dyrektorów jednostek samorządowych - wymiana odbywała się z różnych przyczyn , później szły na tapetę reformatorów - oświata , MZUK , MZEC , KTBS , wymiana kadry urzędniczej itp. zabiegi -pozorne które podobno maiły przynosić efekty finansowe , za każdym razem zabierano się za czynnik ludzki czyli czynnik najsłabszy ekonomicznie w machnie zarządzania , a dlaczego ? gdyż łatwo stwarzać pozory reformowania zarzadzania jednostkami tym bardziej że ma się instrument zwany ORGAN SAMORZĄDOWY i wszelkie ustawy w tej materii , dlaczego nie zabierano się za zdiagnozowane od 1999 roku problemy miasta jak ; galopujące bezrobocie , budownictwo komunalne , stabilny rozwój usług , drobnego handlu itp. a no dlatego nie zabierano się gdyż w tej materii jest potrzebna wiedza , wizja rozwoju miasta , kompetentni urzędnicy , mądry gospodarz miasta , przecież mieszkańcom miasta w gruncie rzeczy chodzi o jedno - STABILIZACJA - hasło komunistów PRACY i CHLEBA , gdyby udało się obecnie lub w niedalekiej przyszłości zmaterializować to hasło , pozostałe problemy w funkcjonowaniu miasta byłby zagadnieniami wtórnymi , i na koniec mam wrażenie że argumentacja oszczędności 400,000 zł która wynika z proponowanych zmian jest delikatnie mówiąc przesadzona
| Zgłoś do usunięcia
Staszek 25-03-2015 00:13
do ssssssss: coś ty się tak uparł i przy każdym możliwym artykule czepiasz się burmistrza. Sprawdź najpierw czy ty jesteś taki idealny a później czepiaj się innych
| Zgłoś do usunięcia
mieszkaniec +40 24-03-2015 22:38
hola hola!! a czy ktos sie martwi czy ja mam prace?czy mam podwyzke itd?? sory bede brutalny ale wiekszosc mieszkancow ma gdzies co bedzie z kilkoma ksiegiwymi. kazdy mysli o swoim gospodarstwie domowym i czy beda mieli co do gara wlozyc i za co wyksztalcic dzieci. dla mnie wazniejsze jest zeby to miasto szlo do przodu zeby moje dzieci chcialy tu zostac i tutaj zalozyc rodzine. jesli mozemy isc do przodu takimi krokami to juzpowino byc to zrobione. zajmjjmy sie dobrem ogolu a nie jednostek. 400 tysiecy moze pozwolic zbudowac kolejne drogi chodinki oswietlenia. to jest wazne dla nas mieszkancow. bezpieczenstwo i przyzlosc a nie problemy nauczycieli czy pracownikow szkol. o nas myslcie o nas
| Zgłoś do usunięcia
popieram 24-03-2015 21:54
popieram poprzedników, żeby szybko osiągnąć realne wyniki finansowe trzeba czasami nawet pokusić się o szaleństwo (przez innych w ten sposób postrzegane), lecz szybkie decyzje z twardą ręką wprowadzane mają szansę powodzenia.
| Zgłoś do usunięcia
Marek 24-03-2015 21:52
Jak za długo się będziecie zastanawiać to nawet te zmiany i oszczędności nie pomogą. W zarządzaniu potrzebne są szybkie i konkretne decyzję.
| Zgłoś do usunięcia
Blue 24-03-2015 21:47
Nie bardzo rozumiem, jak przejście 4 osób na emeryturę miałoby przynieść miastu 400 000 zł oszczędności rocznie. Bo przecież pozostałe 16 miałoby nadal mieć pracę. Druga sprawa- już wcześniej pod innym artykułem czytelnik zarzucił portalowi nieobiektywność. Wtedy redakcja odpowiedziała, że przedstawia tylko fakty, a one nie każdemu muszą się podobać. Powyższy artykuł jest tego zaprzeczeniem. Proszę o przedstawianie faktów, czytelnicy sami są zdolni by je ocenić. Trzecia sprawa- popracujcie nad stylem, bo jest tragiczny. Może nie warto na szybko zamieszczać artykułów, tylko bardziej się do nich przyłożyć. Równie dobrze mogłabym ten artykuł przeczytać jutro rano. Szybko nie zawsze znaczy dobrze
| Zgłoś do usunięcia
szkoly 24-03-2015 21:35
ale skoro nikt nie straci pracy a przesunięcia wygenerują oszczędności, to nad czym się zastanawiać?
| Zgłoś do usunięcia
yyy 24-03-2015 21:27
Najlepiej zwolnić wszystkich i wtedy Pan Burmistrz będzie miał tyle oszczędności! Chyba nie tędy droga!
| Zgłoś do usunięcia
Zrozumienie 24-03-2015 21:18
To czytaj ze zrozumieniem, podkreślone, że w POWIECE.
| Zgłoś do usunięcia
ssssssss 24-03-2015 21:17
Oszczędności na ludziach i budowa chodnika na ul. Sienkiewicza. To stary pomysł Rzymianina, podobnie jak łączczenie instytucji kultury. Nie trzeba więc być burmistrzem zeby rządzić skoro obecny realizuje rzymskie pomysły. Tylko co na to władze PiS, skoro burmistrz na dyrektora MDK-u powołuje osobe, która 4 lata temu z PO startowała a w ostatnich wyborach z komitetu rzymskiego?
| Zgłoś do usunięcia
do oswiata 24-03-2015 21:16
ale szkoly ponadgimnazjalne naleza pod starostwo powiatowe. Miasto zajmuje sie tylko przedszkolami, podstawowkami i gimnazjami w Kole.
| Zgłoś do usunięcia
Oswiata 24-03-2015 21:12
Pan Karolak już w powiecie chciał oszczędzać na oświacie - stan kolskich szkół ponadgimnazjalnych, a zwłaszcza ich wyposażenie jest na niskim poziomie. Nieodpowiedzialny radny, jako lekarz powinien oddać zatem swoją dietę na rzecz wyposażenia szkół. Zresztą Pan Karolak szkoda słów.
| Zgłoś do usunięcia