(1)
Słonecznie 20.6

Od nowego roku lekarz nie poleci nam już leku w telewizji

Autor: News4Media 02 Styczeń 2023 przeczytasz w ok. 2 min.
Od nowego roku lekarz nie poleci nam już leku w telewizji
© istock
(1) | Czytano:
3,066 razy | przeczytasz w ok. 2 min.

Aktorzy odgrywający lekarzy, pielęgniarki, ratowników medycznych nie będą już mogli reklamować lekarstw. 1 stycznia wchodzi w życie nowe prawo.

R E K L A M A
1
Czytano:
3,066 razy
Udostępnij

Reklamy telewizyjne są tego pełne. A to ratownik medyczny bierze lek na ból i dzięki temu nie ma problemu, żeby wyruszyć do akcji. A to położna poleca kobietom jakiś specyfik. Czasami robi to ginekolog, a inny lekarz zapewnia, że dany lek na pewno pomoże.

Nie są tom oczywiście prawdziwi medycy, tylko aktorzy, którzy wcielają się w ich role. Z tym już jednak koniec. O tej zmianie mówiło się od dawna, a właściwe przepisy czekały tylko na wejście w życie. Stanie się tak już od 1 stycznia.

Czego nie wolno reklamodawcy?

Od nowego roku aktor nie będzie mógł wcielić się już w rolę lekarza, położnej, farmaceuty lub innej osoby wykonującej zawód medyczny i polecać w reklamie jakichkolwiek leków.

„Zakazana będzie też bezpośrednia reklama takich produktów skierowana do dzieci lub ich rodziców. Tak wynika z wchodzących w życie z nowym rokiem niektórych przepisów ustawy o wyrobach medycznych” – przypomina „Rzeczpospolita”.

Dla firm farmaceutycznych i pracujących dla nich agencji reklamowych może to być poważny cios. Tegoroczną listę najbardziej szanowanych zawodów w Polsce otwiera strażak, ale zaraz za nim jest ratownik medyczny, a następny lekarz. Na 4 pozycji jest pielęgniarka. Ale nowe przepisy mają sprawić, że w reklamie nie już będzie wykorzystywany autorytet medyka.

dalsza część artykułu pod reklamą
R E K L A M A

Zmian w reklamie jest więcej, bo akcja spotu nie będzie mogła rozgrywać się w aptece, gabinecie lekarskim czy w jakimś innym miejscu sugerującym, że osoba prezentująca wyrób wykonuje zawód medyczny.

„Będzie musiała być zrozumiała dla odbiorcy, który nie ma na co dzień do czynienia z produktem, czyli zwykłego użytkownika. Wymóg ten dotyczy również sformułowań medycznych i naukowych oraz przywoływania w reklamie badań naukowych, opinii, literatury. Wszelkie pojęcia naukowe i medyczne muszą być ujęte w sposób klarowny i przystępny. Reklama taka nie może wprowadzać też w błąd co do zasad i warunków konserwacji” – dodaje dziennik.

Nadzór nad przestrzeganiem przepisów dotyczących reklamy produktów leczniczych sprawuje Główny Inspektorat Farmaceutyczny.

W 2021 r. rynek apteczny przekroczył wartość 40 mld zł.

R E K L A M A
R E K L A M A
Komentarze (1)
dodając komentarz akceptujesz regulamin. Pamiętaj o wzajemnym szacunku! HejtSTOP
Anita · 03 Styczeń 2023
3 styczeń i nic się nie zmieniło stomatolog reklamuje,operator 112 reklamuje i tak dalej
Dawno temu
Nowa funkcja w aplikacji mObywatel – sprawdź, jak Baza wiedzy chroni Cię w sieci
1 minutę temu 82

Nowa funkcja w aplikacji mObywatel – sprawdź, jak Baza wiedzy chroni Cię w sieci

Kino
Gwiazdy zawsze świecą dla nas w Kinie w Kole – wzruszająca opowieść o odwadze i nadziei
1 minutę temu 95

Gwiazdy zawsze świecą dla nas w Kinie w Kole – wzruszająca opowieść o odwadze i nadziei

Sport
Ruszyły zapisy do Akademii Piłkarskiej Reissa w Kole
36 minuty temu 95

Ruszyły zapisy do Akademii Piłkarskiej Reissa w Kole

MS
Powiat Kolski
Uwaga! Wykryto Salmonellę w jajach z Krotoszyna – nie spożywaj tej partii!
2 godziny temu 1,258

Uwaga! Wykryto Salmonellę w jajach z Krotoszyna – nie spożywaj tej partii!

Miasto Koło
Zapisz się na zajęcia w pracowni ceramicznej w MDK Koło – kreatywność dla każdego
2 godziny temu 162

Zapisz się na zajęcia w pracowni ceramicznej w MDK Koło – kreatywność dla każdego

Gmina Kłodawa
Nowi sołtysi wybrani w Podgajewie i Rysinach Kolonia – zobacz, kto będzie rządzić w Twojej miejscowości
2 godziny temu 1,006

Nowi sołtysi wybrani w Podgajewie i Rysinach Kolonia – zobacz, kto będzie rządzić w Twojej miejscowości

R E K L A M A

Newsletter - bądź na bieżąco

Dołącz do listy czytelników Newslettera, i otrzumuj specjalnie przygotowane dla Ciebie zestawienia informacji. Korzystanie z newslettera jest dobrowolne, darmowe i w każdej chwili istnieje możliwość rezygnacji. Dodając adres do newslettera wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych