(1)
R E K L A M A
Pochmurno 10.7

Od nowego roku lekarz nie poleci nam już leku w telewizji

Autor: News4Media 02 Styczeń 2023 przeczytasz w ok. 2 min.
Od nowego roku lekarz nie poleci nam już leku w telewizji
© istock
(1) | Czytano:
3,697 razy | przeczytasz w ok. 2 min.

Aktorzy odgrywający lekarzy, pielęgniarki, ratowników medycznych nie będą już mogli reklamować lekarstw. 1 stycznia wchodzi w życie nowe prawo.

R E K L A M A
1
Czytano:
3,697 razy
Udostępnij

Reklamy telewizyjne są tego pełne. A to ratownik medyczny bierze lek na ból i dzięki temu nie ma problemu, żeby wyruszyć do akcji. A to położna poleca kobietom jakiś specyfik. Czasami robi to ginekolog, a inny lekarz zapewnia, że dany lek na pewno pomoże.

Nie są tom oczywiście prawdziwi medycy, tylko aktorzy, którzy wcielają się w ich role. Z tym już jednak koniec. O tej zmianie mówiło się od dawna, a właściwe przepisy czekały tylko na wejście w życie. Stanie się tak już od 1 stycznia.

Czego nie wolno reklamodawcy?

Od nowego roku aktor nie będzie mógł wcielić się już w rolę lekarza, położnej, farmaceuty lub innej osoby wykonującej zawód medyczny i polecać w reklamie jakichkolwiek leków.

„Zakazana będzie też bezpośrednia reklama takich produktów skierowana do dzieci lub ich rodziców. Tak wynika z wchodzących w życie z nowym rokiem niektórych przepisów ustawy o wyrobach medycznych” – przypomina „Rzeczpospolita”.

Dla firm farmaceutycznych i pracujących dla nich agencji reklamowych może to być poważny cios. Tegoroczną listę najbardziej szanowanych zawodów w Polsce otwiera strażak, ale zaraz za nim jest ratownik medyczny, a następny lekarz. Na 4 pozycji jest pielęgniarka. Ale nowe przepisy mają sprawić, że w reklamie nie już będzie wykorzystywany autorytet medyka.

dalsza część artykułu pod reklamą
R E K L A M A

Zmian w reklamie jest więcej, bo akcja spotu nie będzie mogła rozgrywać się w aptece, gabinecie lekarskim czy w jakimś innym miejscu sugerującym, że osoba prezentująca wyrób wykonuje zawód medyczny.

„Będzie musiała być zrozumiała dla odbiorcy, który nie ma na co dzień do czynienia z produktem, czyli zwykłego użytkownika. Wymóg ten dotyczy również sformułowań medycznych i naukowych oraz przywoływania w reklamie badań naukowych, opinii, literatury. Wszelkie pojęcia naukowe i medyczne muszą być ujęte w sposób klarowny i przystępny. Reklama taka nie może wprowadzać też w błąd co do zasad i warunków konserwacji” – dodaje dziennik.

Nadzór nad przestrzeganiem przepisów dotyczących reklamy produktów leczniczych sprawuje Główny Inspektorat Farmaceutyczny.

W 2021 r. rynek apteczny przekroczył wartość 40 mld zł.

Oceń artykuł

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Oddanych głosów: 0
Komentarze (1)
dodając komentarz akceptujesz regulamin. Pamiętaj o wzajemnym szacunku! HejtSTOP
Anita · 03 Styczeń 2023
3 styczeń i nic się nie zmieniło stomatolog reklamuje,operator 112 reklamuje i tak dalej
Miasto Koło
Wielka Sobota- dzień ciszy, adoracji i święcenia pokarmów. Sprawdź godziny święceń w kolskich parafiach
1 minutę temu 242

Wielka Sobota- dzień ciszy, adoracji i święcenia pokarmów. Sprawdź godziny święceń w kolskich parafiach

Gmina Kościelec
Wielkanocne życzenia Wójta Gminy Kościelec
15 godziny temu 290

Wielkanocne życzenia Wójta Gminy Kościelec

Powiat Kolski
Międzynarodowy Dzień Ochrony Zabytków
16 godziny temu 468

Międzynarodowy Dzień Ochrony Zabytków

Powiat Kolski
Wielki Piątek: Głęboka Refleksja przy Liturgii Męki Pańskiej
17 godziny temu 1,729

Wielki Piątek: Głęboka Refleksja przy Liturgii Męki Pańskiej

Inne
Trwa dobra passa zawodników Oyama Karate!
16
18 godziny temu 1,763

Trwa dobra passa zawodników Oyama Karate!

Miasto Koło
Na kogo oddasz swój głos w wyborach prezydenckich? Weź udział w sondażu
19 godziny temu 6,741

Na kogo oddasz swój głos w wyborach prezydenckich? Weź udział w sondażu