(90)
Bezchmurnie 0.8
Prowadzisz firmę? Chcesz dotrzeć do lokalnych klientów?

Nie będzie środków europejskich na przebudowę oczyszczalni.

Autor: 15 Kwiecień 2016 przeczytasz w minutę
Nie będzie środków europejskich na przebudowę oczyszczalni.
©
(90) | Czytano:
36,490 razy | przeczytasz w minutę

6 za, 11 przeciw i 2 wstrzymujących się od głosu - takim wynikiem zakończyło się dzisiejsze głosowanie w sprawie wyrażenia zgody na realizację inwestycji poprzez złożenie wniosku o dofinansowanie przedsięwzięcia pn.: „Przebudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków dla aglomeracji Koło” w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Działanie 2.3 Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach oraz akceptacji planów taryfowych określonych w Studium Wykonalności.

R E K L A M A
90
Czytano:
36,490 razy
Udostępnij
Z O B A C ZK O N I E C Z N I E
Nocna akcja gaśnicza w centrum Koła
Dyskusja mimo dwóch spotkań w tej sprawie pojawiła się przed głosowaniem i trwała blisko godzinę. Padło wiele argumentów za i przeciw podejściu do tego projektu.

Mimo wszystko finalnie za propozycją prezesa MZWiK podniosło rękę tylko 6-ciu radnych.

Przypomnijmy, że chodziło o możliwość pozyskania ponad 60% dofinansowania ze środków unijnych na przebudowę oczyszczalni ścieków w Kole, której radni zgodnie twierdzili: należy się solidna modernizacja. Dofinansowania nie będzie, a przynajmniej nie tym razem. Jak zapowiedział Burmistrz- będzie się starał jeszcze przekonać radnych o zasadności projektu i być może MZWiK podejdzie do wniosku o środki we wrześniu.




Cz. 1


Cz. 2


Cz. 3


Cz. 4




Foto: Google Maps
R E K L A M A
R E K L A M A
Komentarze (90)
dodając komentarz akceptujesz regulamin. Pamiętaj o wzajemnym szacunku! HejtSTOP
W związku ze znacznym obniżeniem kultury wpisów osób komentujacyh pod artykułami pragniemy poinformować, że wszelkie treści obrażające innych, zawierające wulgaryzmy i nie związane z treścią artykułu - będą usuwane, a autorzy komentarzy, którzy nie dostosują się do nałożonych przez redakcję wymagań - będą blokowani. Zależy nam na wysokim poziomie dyskusji! Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy
Ze względu na liczne łamanie regulaminu i próby ominięcia blokad - wprowadzono moderację komentarzy. Twój komentarz przed publikacją zostanie oceniony przez moderatora, czy nie łamie regulaminu oraz czy dotyczy tematu poruszanego w artykule. Wszystkie inne treści będą usuwane i niepublikowane.
do bok · 18 Kwiecień 2016
bok ?? czy ty czasem nie zgubiłeś ?? litery ?? litery Z
Rafał · 18 Kwiecień 2016
@bok \"Pisiory\"? To niekoniecznie, dodaj \"prowincjonalne\", to tak. PiS, ten krajowy, ma całkiem niezły program. Tutaj jest gorzej niż liberalnie, \"kolski PiS\" to oksymoron, taki sam jak \"sucha woda\", \"dźwięczna cisza\", \"przeraźliwy spokój\". \"Burmistrz Maciaszek ma się tak do PiSu tak, jak nie powiem co do czego\" i to akurat parafraza jest ;-)
bok · 18 Kwiecień 2016
wszystkie przy...sy pseudo burmistrza nie ida na wybory to pisiory .
aldona · 18 Kwiecień 2016
jest nas coraz więcej i więcej ! superowo ja 22 maja nie idę do urn bo popieram burmistrza
Rafał · 18 Kwiecień 2016
@nina Byłbym ostrożny z tą liczbą mnogą... Ilu tu jest piszących, że \"nie pójdą\"? Wątpię, czy choćby dwie osoby. \"Udowodnijcie\" nam to, że \"was\" jest więcej, bo jeśli chodzi o dowody na to, że BURMISTRZ MACIASZEK I JEGO \"FACHOWCY\" DĄŻĄ DO PRYWATYZACJI MIEJSKICH SPÓŁEK, na to dowody macie nie tylko ode mnie i innych, ale nawet od samego Wielkiego Menedżera, a specjaliści prezentujący taki moralny poziom, że czekają przed jego drzwiami na zwolnienie innych ludzi, za minutę gotowi do wypełnienia wszelkich zadań, chętnie i ten kaprys spełnią. Hybryda finansowa? Mówiłem już, to STOPNIOWE PRZEJMOWANIE MAJĄTKU MIEJSKIEGO PRZEZ PRYWATNY BIZNES. Coś co zeżre nam MZEC, będzie zżerało MZWiK, wreszcie MZUK, sięgnie po szkoły, przedszkola może jeszcze też, bo i te mogą być prywatne. Wygląda na to, że tym osobnikiem rządzą zaprzyjaźnieni biznesmeni chyba i przysyłająca tutaj spadochroniarzy góra PiS, być może jeszcze chore aspiracje, że może być jeszcze wyżej. Tymczasem stwierdzeniami typu, że w domu go mało, a pieniędzy też coraz mniej zarabia, mogłoby się właśnie też CBA zainteresować. Skoro wcześniej zarabiał więcej, to o co teraz chodzi? I jeszcze jedno... jeśli kogoś PRAWDA w oczy kole, to jego sprawa, niech klaszcze Maciaszkowi, który z prawdą jest zwykle na bakier, ale to raczej taki ktoś ma problem... moich wpisów czytać nie musi, chociaż robi to zapewne tym bardziej z wypiekami będącymi objawem jego choroby.
gryb · 18 Kwiecień 2016
nie trzeba dowodow wystaczy pomyslec, przeciez to jest oczywiste
figa · 18 Kwiecień 2016
NIE IDĘ NA REFERENDUM ,MOI ZNAJOMI I RODZINA RÓWNIEŻ.DAJMY SZANSĘ P.BURMISTRZOWI.LUDZIE PRZESTAŃCIE NAKRĘCAĆ TEMAT PRYWATYZACJI,BO TA ZACZĘŁA SIĘ ZA POPRZEDNIEGO PREZESA.PRZESTAŃCIE W KOŃCU CHWALIĆ POPRZEDNIĄ WŁADZĘ I PREZESA WODOCIĄGÓW BO NA TE POCHWAŁY NA PEWNO SOBIE NIE ZASŁUŻYLI.PRZYPOMNIJMY SOBIE DLACZEGO ZAGŁOSOWALIŚMY NA P .MACIASZKA .STOP REFERENDUM
woww · 18 Kwiecień 2016
do Nina. Wiesz to po sobie ?
do gryb · 18 Kwiecień 2016
do gryb nie opowiadaj bajek a jak masz dowody to je konkretnie przedstaw- wyliczenia! a ja twierdze że ceny pójda minimalnie w góre
gryb · 18 Kwiecień 2016
radzę się nie łudzic bo ceny wody i tak pójdą w góre i to nie tylko o kilka groszy, to samo będzie z ogrzewaniem i odbiorem śmieci
nina · 17 Kwiecień 2016
po co idziecie na grilla 22.05.16- idzcie na siłownie, ćwiczcie mięśnie, bo na mózg już za późno.
kolopatriota · 17 Kwiecień 2016
To ty napisałaś \"załatwione\" co coś może sugerować. Ja napisałem załatwione to znaczy wniosek został przez NFOŚiGW zaakceptowany a dalszym etapem musiała być zgoda naszej Rady Miasta do której nie doszło mimo, że Radni wiedzą, że remont jest konieczny. Przejrzyj wniosek bo jak to zrobiłem i na tej podstawie wyrażam opinię.
Rafał · 17 Kwiecień 2016
jak widze wpis z tytułem Rafał, to rzygac mi eię chce, człowieku tak mam dosyć twojego podjudzania, że chyba przestane ten portal odwiedzać
kolkaa · 17 Kwiecień 2016
Do kolopatriota Co to znaczy\"załatwione\", to słowo sugeruje ,że nie jest to konieczne co chcemy zrobic. A poza tym nic jeszcze nie było \"załatwione\", bo wniosek nie został w NFOŚiGW na listę projektów do realizacji zatwierdzony. Ja idę na referendum, ale to moja sprawa, widzę,że tu jakieś zawody w tym względzie, więc się deklaruję.
kolopatriota · 17 Kwiecień 2016
Mamy załatwione dofinansowanie z Unii - mówimy nie. Ale każdy pokazuje jak to się Uniejów rozwija za unijne środki. Gratuluję ściemy ludziom.... JA NIE IDĘ 22.05. jak wszyscy moi myślący znajomi.
facio · 17 Kwiecień 2016
Brawo Pani Tamborska!!! Nareszcie głos prawdziwego PIS-u.
Jan · 17 Kwiecień 2016
Miasto było zawsze czyste , więcej dróg było remontowanych. Dlatego wybieram się na referendum i zachęcam wszystkich do pójścia.
ok · 17 Kwiecień 2016
Jan ja też nie idę zgadzam się z tobą w 100% WIDZIAŁEŚ JAKIE JEST CZYSTE MIASTO
Jan · 17 Kwiecień 2016
ja 22 maj nie idę do urn BURMISTRZ POWIEDZIAŁ KTO JEST Z NIM NIE IDZIE DO URN
oko · 17 Kwiecień 2016
To jest strona ujednoznaczniająca. Poniżej znajdują się różne znaczenia hasła: Hybryda. Zobacz hasło hybryda w Wikisłowniku hybryda – w biologii mieszaniec, krzyżówka, hybryd lub bastard hybryda – figura heraldyczna Nijak Używajmy potocznych słów a wszystko będzie jaśniejsze ! Autora trzeba o to spytać co miał na myśli i kogo? hybryda – rodzaj neologizmu hybryda – połączenie przeciwstawnych myśli politycznych hybryda – mechaniczny układ współdziałający układ hybrydowy napęd hybrydowy łódź hybrydowa Hybryda – czasopismo Hybrid Theory – debiutancka płyta zespołu Linkin Park
10zł · 17 Kwiecień 2016
ALE MIAŁEM STRASZNY SEN !!!!!!!!!!!!! śniło mi się 10zł ............. buhahahahahahahahahaha
mmm · 17 Kwiecień 2016
Tak naprawdę ,to zastanówmy się ,kto steruje burmistrzem i jaki ma w tym interes ? Może ktoś będzie miał odwagę i napisze o tym ?
Ela · 17 Kwiecień 2016
Hybryda finansowa co to znaczy w odniesieniu do wodociągów ?
Hubert · 17 Kwiecień 2016
@Gosia Dokładnie. Dlatego właśnie radni bardzo dobitnie wytknęli to pani Szczecińskiej, będącej drugą osobą UM. To burmistrz przekazuje takie materiały biuru, czyli faktycznie ona, bo burmistrz jest osobą decyzyjną, zadaniem sekretarz jest dopilnować wykonania, to sekretarz JEST. \"Jest\" w sensie \"jest obecna\", \"jest zawsze\". Burmistrz swoją pracę wykonuje często gdzieś indziej, tak jak ostatnio była to Warszawa, nawet będąc tutaj też ma wiele spraw innych, telefony, zebrania, goście, reprezentowanie nas... To zatem zaniedbanie prezesa Sobczaka, jednak to sekretarz ma pilnować takich spraw, czyli mamy tutaj zaniedbanie tej pani tak samo. RM to bardzo ważny organ samorządu, lekceważenie RM, to lekceważenie mieszkańców. Wiem jak to wygląda, sami radni czasami też mówiąc kolokwialnie \"pajacują\", może nawet zbyt często. Tutaj jednak byli rozważni. Tych sześciu to raczej zadziałało interesownie, taka moja ocena, zresztą ich sprawa, ich wyborców też. Zgoda całej RM byłaby katastrofalna. MZWiK ma przecież niby przyłączać jeszcze ludzi nadal, żeby wszyscy mieli miejską wodę, to nowe inwestycje, nowe wydatki, nowe wzrosty cen, jak rozumiem. Skąd wezmą pieniądze? Tutaj kredyt miał wynosić 13 milionów. Hybrydy finansowe? Co to jest? Prywatyzacja MZWiK jest realna, to jest bardzo widoczne dążenie burmistrza Maciaszka. Niech wreszcie zacznie mówić prawdę. Boję się właśnie tylko tego, co teraz zrobią, bo ci ludzie nienawidzą Koła. Modernizację warto jest robić etapami, kiedy rzeczywiście trzeba. Wszystko naraz chcą? Ile kosztuje woda? Nic! Kosztuje praca, kosztują urządzenia, są jeszcze dodatkowe opłaty, tak, prawda. Płacimy jednak ciągle. Dotąd MZWiK funkcjonował. Robili coś przecież tak samo. Niech ta woda zdrożeje jakieś grosze, tylko teraz to miały być dziesiątki złotych... Te wyliczenia raczej według mnie mało wiarygodne. 19 milionów długu plus odsetki to byłoby bardzo dużo. Tamten prezes był \"zły\", bo ceny wzrastały? To dlaczego teraz ten jest \"dobry\"? Kto jest mądry, ten wie. Oprócz wodociągów jeszcze jest MZUK. Też hybrydy finansowe tam będą? Zresztą tam też niedługo opłaty wzrosną, pewnie jak dostaniemy nowe książeczki. Tych ludzi trzeba odwołać. Zróbmy to 22 maja, inaczej sprzedadzą wszystko
Gosia · 16 Kwiecień 2016
Bez konsultacji społecznych takich decyzji się nie podejmuje .
Monika · 16 Kwiecień 2016
A ja idę i mnóstwo moich znajomych też!!!!
Smalczyk · 16 Kwiecień 2016
ja nie idę
ja z wami · 16 Kwiecień 2016
również nie idzie cała moja rodzinka
majka · 16 Kwiecień 2016
Jak burmistrz ma pozyskac srodki z unii kiedy radni wszystko blokuja.Chyba sie zaprzyjaznili z panem KLU......... chca koniecznie go wywalic bo nie tanczy jak mu zagraja.Wiec ja i moja rodzina 22 maja idziemy na grila.pozwolcie mu dzialac do konca iwtedy ocenimy.
rower · 16 Kwiecień 2016
Co ważniejsze dla sukcesu: talent czy pracowitość? A co ważniejsze w rowerze: przednie czy tylne koło? – George Bernard Shaw
Rafał · 16 Kwiecień 2016
Patrząc na dyskusję tutaj, przyznaję - jestem zaskoczony. Mniej spamu, więcej wpisów wyważonych. Nasz Wielki Menedżer niektórych sam zgasił. BARDZO DOBRZE! Co, myśleliście, że kłamię, gdy mówiłem o próbach prywatyzacji? Słyszeliście, tutaj to wasz, Szanowni Państwo, Maciaszek nazwał hybrydą finansową, partnerstwem publiczno-prywatnym, tak będzie, jeśli wszystko pójdzie możliwie dobrze, jeśli pójdzie gorzej, to co? Wszystko sprzeda. Pamiętajmy, jeszcze wrzesień mu został. \"NIE! DLA PRAWDOPODOBNEJ PRYWATYZACJI MIEJSKIEGO ZAKŁADU WODOCIĄGÓW I KANALIZACJI\" to zbyt łagodnie, zbyt mało. Hasło OK, tylko problem tkwi jednak w tym, że TYCH PANÓW TRZEBA ODSUNĄĆ JUŻ 22 MAJA. Inaczej to strach, żeby nie udowadniali, jak droga może być taka modernizacja bez tej dotacji unijnej. Każdy radny z tych Jedenastu (DZIĘKUJEMY!) jest też teraz na wagę złota, zwłaszcza ta \"pisowska czarownica\" (cudzysłów, ale mój), dla której pewnie stos będzie przed ratuszem zapewne rozpalony, bo odważyła się głosować rozsądnie, zgodnie z interesem wyborców, wbrew tak zwanym \"swoim\". Jeżeli chodzi o samą sesję, to rozbroiła mnie wręcz ta pani ze Zgierza. Kim pani jest? Zadaniem Sekretarz Miasta nie jest pouczać Radę Miejską, tylko dbać o sprawne funkcjonowanie UM... chyba... no mogę się mylić, tylko raczej nie tutaj. W tym także, jeśli chodzi droga pani o pani zadania, pilnowanie współpracy podległych gminie jednostek z Biurem Rady Miejskiej. Czy jednak nasza Rada Miejska i jej biuro działa sprawnie? Niestety nie... Twierdzenie, że tak jest w Zgierzu akurat z ust tej pani jest wyjątkowo bezczelne, tak samo jak bezczelne jest gdy mówi \"u nas\" o Kole. Wyjątkowo bezczelne, bo będąc prawą ręką burmistrza wypadałoby wiedzieć, że on akurat, w odróżnieniu być może od prezydenta Zgierza, radnym pracy nie ułatwia, prezes MZWiKu tak samo... Kiedy te materiały sesyjne radni dostali kompletne, jak mieli informować bez tych materiałów nas wyborców? To jest, szanowna pani sekretarz drwina nie z radnych, tylko z nas, mieszkańców i wyborców, a to My, jak się zdaje, jesteśmy nad panią, panem burmistrzem, panem prezesem, nie pani nad nami. Zobaczmy też na szóstkę wspierających inwestycję, ktoś jest zdziwiony? Owszem, sam jestem zdziwiony, mogła być siódemka, mogła ósemka, nawet dziewiątka. Jest zatem bardzo dobrze. Ich, zwolenników burmistrzowych idei prywatyzacyjnych, jest coraz mniej, nazwiska przewidywalne. Teraz jednak to nasze, samych mieszkańców decyzje będą najważniejsze. Pamiętajmy: KAŻDY KTO JEST PRZECIW PRYWATYZACJI KOLSKICH SPÓŁEK, TEN WIE, ŻE 22 MAJA ZWYCZAJNIE MUSI IŚĆ ODWOŁAĆ BURMISTRZA MACIASZKA!!!
Staszek · 15 Kwiecień 2016
@10zł Ty jesteś świetnym przykładem na wątpliwą wiarygodność tego człowieka. Oby sąd zdążył z ukaraniem winnych przestępstwa, do jakiego niewątpliwie doszło, oby jednak tymi winnymi nie okazali się sami ci świadkowie. Może bardziej wiarygodny byłby tu nawet sąd w innym mieście, ale np. Turek odpada i to tym razem nie ze względu na Sobczaka, a zupełnie kogoś innego... Wytłumaczyć, czy sam wiesz, o kogo chodzi?
Staszek · 15 Kwiecień 2016
Problemem wydaje mi się też sam Stanisław Maciaszek, który obecnie NIE gwarantuje stabilności niczego. Jego błędne, chaotyczne decyzje być może sprawią w ogóle to, że przestaniemy my dorośli (!) wierzyć w \"świętego Mikołaja\". Przestaniemy wierzyć nie tak, jak kiedyś będąc dziećmi, tylko naprawdę. To znaczy przestaniemy wierzyć w dobroć innych ludzi, ich [nadal częstą] bezinteresowność, nawet tą wigilijną. Samo to jest już dostateczną przesłanką, by IMHO burmistrza odwołać. Jest wiarygodny chyba tylko dla grupki ludzi nadal mu klaszczących w czasie zebrań. Dlatego przez usprawiedliwione asekuranctwo mogą nam zacząć umykać te prawdziwe, realne szanse. To nie tak miało być... Sam zatem jestem za odwołaniem burmistrza.
10zł · 15 Kwiecień 2016
ALE MIAŁEM STRASZNY SEN !!!!!!!!!!!!! śniło mi się 10zł ............. buhahahahahahahahahaha widziałem jak magik wyciągał królika z kapelusza , a jak zrobić ten numer z 10zł ?
Staszek · 15 Kwiecień 2016
Naprawdę - nie jestem np. pracownikiem MZWiK, zatem dziwne jest chyba, że nie zazdroszczę tym ludziom, bo zawiść to taka ludzka cecha. Źle jednak byłoby dać to w łapy kolejnego prywatnego inwestora, niezależnie od tego, jak to widzi Maciaszek.
Staszek · 15 Kwiecień 2016
@Praktyk Jeśli na obiad mam około pięciu procent jego wartości, to proszę tylko, o... tak właśnie kubek wody.
Staszek · 15 Kwiecień 2016
@Praktyk Który szef kolskiego przedsiębiorstwa siedzi bądź siedział. PRYWATYZACJE szły gładziutko, ilu z nas w Kole poszło z torbami?
Praktyk · 15 Kwiecień 2016
Teraz to i tak musztarda po obiedzie. Czekamy Staszku na awarię oczyszczalni. Domyślam się, że jako specjalista, znajdziesz sposób na sfinansowanie modernizacji. Życzę Wam powodzenia.
Staszek · 15 Kwiecień 2016
Brałbym w ciemno oczyszczalnię za 43 miliony, nawet za 143 miliony. Tylko rozsądnie byłoby zbliżoną kwotę najpierw mieć. Gdyby MZWiK miał odłożone 25 milionów na inwestycje, nie dwa i pół, to wtedy te 43 miliony straszne nie są. OK, nawet gdyby miał ze 7 milionów i realnie myślał o oczyszczalni takiej za trzy dychy. Czyli dwadzieścia milionów dofinansowania, cztery miliony kredytu. To tak. Teraz to jest nierealne. To wręcz musi zachwiać finansami spółki.
Praktyk · 15 Kwiecień 2016
Z tym 10 zł też sobie darujcie. Nudne to jest.
Praktyk · 15 Kwiecień 2016
Staszku - jeżeli wartość przedsięwzięcia przekroczyłaby 43 miliony, to nie było by tematu.Sobczak odpowiada majątkiem za ruchy wykonane w spółce, więc chyba go nie podejrzewasz, że z własnej woli poszedłby do paki za uchybienia. Innowacje drogi Staszku zawsze rodzą kontrowersje, ale są konieczne. Jak ktoś wiele lat temu wybudował pierwszy dom, to też zapewne mu ówcześni mówili, że lepiej siedzieć w jaskini. Jak wynaleźli elektryczność, to zapewne byli i tacy, który woleli ognisko w domu rozpalać. Nas, Polaków, nie stać na buble. Coś raz zrobione porządnie, będzie procentowało na wiele lat. A w temacie Burmistrza - perspektywa czasu go oceni. Jak dla mnie, ma ostre parcie na rozwój, i nieźle mu to wychodzi. Ja z pewnością dam mu szansę, bo ciekawość tego co może nastąpić, nie pozwoli mi zrobić inaczej. Wasze wszem i wobec widoczne potyczki, obelgi, i walka z każdym i wszędzie, nie interesują mnie. Jestem Kolaninem, i interesuje mnie moje miasto, a MAciaszek ewidentnie coś pozytywnego chce tu zrobić, i myślę, że mu to wyjdzie.
10zł · 15 Kwiecień 2016
ALE MIAŁEM STRASZNY SEN !!!!!!!!!!!!! śniło mi się 10zł ............. buhahahahahahahahahaha
Staszek · 15 Kwiecień 2016
@Praktyk To jaka jest minimalna tutaj możliwa (INNOWACYJNE TECHNOLOGIE) i jaka jest możliwa bez UE, żeby normalnie modernizować? O to tutaj chodzi. Wodę mamy tanią, bo tak się da. Można jeździć mercedesem i jak coś pójdzie nie tak naprawiać mercedesa, można jeździć tańszym autem też.
Staszek · 15 Kwiecień 2016
@Gość To dlaczego się odzywasz, jeśli się nie znasz? To mają być INNOWACYJNE technologie, niestety takie kosztują... Jeśli to będzie dziesięć czy jedenaście milionów kredytu, to dużej różnicy też nie ma. Zresztą kalkulacja jest maksymalna, tylko czy ci ludzie (Maciaszek&Sobczak) gwarantują nam nawet taką cenę? Co będzie, jeśli trzeba będzie brać kolejny kredyt, bo finalnie może to wynieść przykładowo 48 milionów? UE daje 27, tyle... resztę mamy mieć my. My czyli kto? Mieszkańcy! Mieszkańcy czyli kto? Emeryt, rencista, bezrobotny, mający umowę śmieciową, pół etatu, najniższą krajową, kto? Nowy lumpeks nam otwierają teraz, tacy jesteśmy bogaci... Tania woda, tania woda, tania woda... Zgierz? Co nas obchodzi. Mamy mieć wyższe ceny? Turek tego fachowca nie chce. Odsuńmy zatem burmistrza i jego.
Praktyk · 15 Kwiecień 2016
Staszku - 43 miliony to maksymalna ( szacowana )wartość inwestycji. Gdybyś znał podstawy ubiegania się o środki unijne, to byś wiedział, że zawsze zakłada się więcej. Koszt rzeczywisty pokazalby przetarg i oferta na wykonanie, a z kwoty zaoferowanej, 63 % pokryłaby Unia, a reszta zamortyzowałaby się w po pierwsze niższych kosztach eksploatacji nowej oczyszczalni, a po drugie w pożyczce wieloletniej z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska - i to są FAKTY. Temu nie da się zaprzeczyć. Teraz drogi Staszku będzie tak, że gdy przyjdzie nam ( a przyjdzie ) modernizować oczyszczalnię, to nie będzie już dotacji, a wszystko wodociągi będą musiały zrobić ze środków własnych, i nikt inny jak Ty, jak i mieszkańcy, za to zapłacimy. Gdzie wtedy będziecie wszyscy specjaliści i analitycy. Rynek to nie je bajka !!!
Staszek · 15 Kwiecień 2016
@Praktyk Zastanów się... konieczny jest trzynastomilionowy kredyt plus odsetki? Wszyscy chcą modernizacji, tylko sensownej. Taniej też można. Coś co będzie kosztowało aż 43 miliony, wygeneruje też jakiś koszt eksploatacji. Damy radę jako mieszkańcy? Wątpię.
Gość · 15 Kwiecień 2016
Ta uchwała mówiła o zgodzie na dofinansowanie. Decyzja o sposobie pozyskania środków na wkład własny, mogła nastąpić dopiero po ogłoszeniu przetargu i poznaniu faktycznej wielkości inwestycji. Unia daje 63 %, i wartość 43 milionów, to próg maksymalny. Jeżeli kosztorys byłby mniejszy, to suma ewentualnej pożyczki również by się zmniejszyła. Nieznajomość podstawowych zależności ekonomicznych powoduje, że kolscy specjaliści od wszystkiego tak a nie inaczej interpretują postęp. Panowie i Panie - albo coś się robi, albo lepiej w ogóle się nie odzywajcie, bo żal Was słuchać.
Praktyk · 15 Kwiecień 2016
Jak stwierdził były ( przez ponad 30 lat ) Dyrektor kolskich wodociągów - oczyszczalnie wymaga koniecznej modernizacji. Dziś odrzucono możliwość dofinansowania tego przedsięwzięcia. To spowoduje, że teraz gdy ta kilkudziesięcioletnia oczyszczalnia padnie, mieszkańcy w cenach za ścieki zapłacą za jej naprawę. Żal mieszkańców, że mają taką radę miejską.
10zł · 15 Kwiecień 2016
ALE MIAŁEM STRASZNY SEN !!!!!!!!!!!!! śniło mi się 10zł ............. buhahahahahahahahahaha
solo · 15 Kwiecień 2016
żale proszę kierować do Rady Miasta
Bartek · 15 Kwiecień 2016
Szanowna Redakcjo, no warto chyba napisać nazwiska \"bohaterów\", bo ja mam tutaj jakieś swoje typy, tylko zastanawiam się, czy to faktycznie ci radni \"najbardziej zatroskani LOSEM MIASTA\". Relacja będzie jednak dziś, czy burmistrz jeszcze nie dał zgody? Może ci nowi pracownicy specjalnie oddelegowani to opracowują?
Bartek · 15 Kwiecień 2016
Może nazwiska tej \"szóstki wspaniałych\" tu napiszecie?
Marek · 15 Kwiecień 2016
agata r możesz zostać w tym swoim chlewie albo budzie g.ówno nas normalnych to obchodzi teraz widzimy na czym zależy mszczowi nad miszcze ,
bog bog bogumił umił umił · 15 Kwiecień 2016
bogumił mił mił bog bog bogu bogu bogumi bogumił bo bo bogumił ł ł ł ł bo mi bogumił m m bogumi
agata r · 15 Kwiecień 2016
prezes zglosił się do burmistrza burmistrz zaproponował RADA MIASTA ODRZUCIŁA !!!!!!!! ja i moja rodzina ma pewność burmistrz chce dobra miasta ! 22 maja zostaje w domu z rodziną i gramy w chinczyka i karty przy GRILLU
Ela · 15 Kwiecień 2016
Co w tym aspekcie znaczą słowa \" hybryda finansowa \"
Bogumił · 15 Kwiecień 2016
Zastanawiam się jeszcze, Szanowni Państwo, skąd tyle, Szanowni Państwo, w naszym, Szanowni Państwo, redaktorze Bartku zjadliwości, Szanowni Państwo, jeśli chodzi, Szanowni Państwo, o PiSowską radną, Szanowni Państwo, która, Szanowni Państwo, słusznie, Szanowni Państwo, wyłamuje się, Szanowni Państwo, z tego mało PiSowskiego, Szanowni Państwo, cyrku, Szanowni Państwo. Szanowni Państwo, warto zauważyć, Szanowni Państwo, że to, Szanowni Państwo, nie pan, Szanowni Państwo, redaktor, Szanowni Państwo, tylko właśnie, Szanowni Państwo, ta pani, Szanowni Państwo, uzyskała, Szanowni Państwo, mandat radnej, Szanowni Państwo. Czy e-kolo, Szanowni Państwo, ma jeszcze, Szanowni Państwo, jakieś własne, Szanowni Państwo, zdanie, Szanowni Państwo, czy tutaj, Szanowni Państwo, wszystko już musi, Szanowni Państwo, dyktować pan, Szanowni Państwo, Maciaszek, Szanowni Państwo? Być może, Szanowni Państwo, faktycznie, Szanowni Państwo, radna, Szanowni Państwo, pracuje już, Szanowni Państwo, na swój wybór, Szanowni Państwo, w następnej kadencji, Szanowni Państwo, jednak, Szanowni Państwo, robi coś, Szanowni Państwo, co nie tylko według niej, Szanowni Państwo, jest uczciwe, Szanowni Państwo, ale, Szanowni Państwo, co jest uczciwe, Szanowni Państwo, także, Szanowni Państwo, według dużej, Szanowni Państwo, części, Szanowni Państwo, mieszkanców, Szanowni Państwo. Tymczasem, Szanowni Państwo, e-kolo, Szanowni Państwo, musi się, Szanowni Państwo, tak, Szanowni Państwo, błaźnić, Szanowni Państwo?
Bogumił · 15 Kwiecień 2016
Szanowni Państwo, trzeba chyba, Szanowni Państwo, wziąć pod, Szanowni Państwo, uwagę, Szanowni Państwo, to, że, Szanowni Państwo, naszemu ukochanemu , Szanowni Państwo, włodarzowi, Szanowni Państwo, znowu może, Szanowni Państwo, nie za bardzo, Szanowni Państwo, być po drodze, Szanowni Państwo, z prawdą, Szanowni Państwo, no!
Bogumił · 15 Kwiecień 2016
Szanowni Państwo mieszkancy , ciekawe, że, Szanowni Państwo, jak pisałem, Szanowni Państwo, o różnych, Szanowni Państwo, zwariowanych ideach, Szanowni Państwo, prywatyzacyjnych, to, Szanowni Państwo, osoba wiecznie tutaj, Szanowni Państwo, pisząca o, Szanowni Państwo, tym, że, Szanowni Państwo, nie idzie, Szanowni Państwo, na, Szanowni Państwo, referendum, zarzucała mi, Szanowni Państwo, że nie ma, Szanowni Państwo, takich , Szanowni Państwo, planów.
Staszek · 15 Kwiecień 2016
Mi to jest szkoda, że UE nie dofinansowuje teraz tramwajów. Może byśmy mieli linie łączące z zaprzyjaźnionymi miastami jak Kutno, Zgierz, Turek, czy Konin, tak co najmniej do centrów handlowych Stare Miasto? Dofinansowanie ma dotyczyć rzeczy realnych. Tutaj dobre zastępowalibyśmy lepszym. Tylko jak to lepsze tyle droższe, to warto?
Marek · 15 Kwiecień 2016
Widzicie jak burmistrz ukochał to miasto i mieszkańców wodę tym starszym ludziom i biednym robi z mózgów , 13 baniek na 10 lat kredytu to jakieś 1,5 rocznie do spłaty przez firmę która zarabia tylko na cenach wody i ścieków . Dobrze ze do tego nie doszło bo woda poszła by do góry jakieś 50 % przecież trzeba raty spłacać , a gdyby nagle się okazało ze firma ogłasza upadłość to wtedy już by na pewno ktoś chętny na nią się znalazł i wtedy byście myli się w piasku . NIE NABIERAJCIE SIĘ NA TE OBIETNICE MACIASZKA , 22 MAJA REFERENDUM , UDZIAŁ TO OBOWIĄZEK , JEŚLI NIE PÓJDZIESZ GODZISZ SIĘ NA NEPOTYZM I KŁAMSTWA .
lok · 15 Kwiecień 2016
brawo radni pan burmistrz che zadluzyc miasto kolo.a zwykli obywatele za to zaplaca.
Agata · 15 Kwiecień 2016
SM w moim wpisie to spółdzielnia mieszkaniowa, nie inicjały pana Maciaszka.
Agata · 15 Kwiecień 2016
Do grupy nie należę, chociaż to co niżej napisali Jan i Kolanin2, jest zgodne z moim zdaniem zupełnie. Modernizujmy, jednak rozsądnie. Bo UE daje? Tak! Jeśli byłaby to modernizacja nieobciążająca nadmiernie budżety domowe, to tak. Ta tutaj zrujnowałaby zakład, ewentualnie nasze portfele. Odchudzać się możesz jak ważysz co najmniej 80-90 kilogramów, jeśli masz 40, to chyba musisz mieć anoreksję, albo inną chorobę. Czyli gdyby dochody kolskich rodzin były wyższe, to można by wtedy modernizować jak teraz chcą, bo to granica grożąca upadłością wodociągów. Teraz to kto by zapłacił? Dłużników nawet SM by przybyło.
Jan · 15 Kwiecień 2016
@ Kolanin2 Jestem absolutnie tego samego zdania co ty. Być może moja wypowiedź była niezbyt jasna dlatego twoja riposta.
Kolanin2 · 15 Kwiecień 2016
do tego poniżej , czy ty naprawdę nie możesz zrozumieć że radni nie są maszynką do głosowania , maja swój rozum , każdy ma doświadczenie życiowe , społeczne , zawodowe , i jeżeli ktoś przychodzi ( Prezes Wodociagów ) i przedstawia jakąś koncepcję na inwestycję to chcą wiedzieć o skutkach swoich decyzji , taka propozycja musi być przygotowana pod każdym względem a najważniejsze to jaki to będzie miało skutek w latach następnych dla budżetu miasta a co najważniejsze dla mieszkańców , czy to tak trudno zrozumieć
Jan · 15 Kwiecień 2016
Trzeba liczyć siły na zamiary. Kolejne zadłużanie miasta prowadzi do ruiny nie do rozwoju. Trudno zaufać ludziom, którzy bezkrytycznie podchodzą do sprawy, bez rozeznania i gospodarskiego kalkulowania.Niestety obecny włodarz nie dał się nam poznać jako człowiek gospodarny i zrównoważony. Prze 1,5 roku mnóstwo kasy zostało przejedzone, mnóstwo obiecanych inwestycji, w tym np. spalarnia okazało się zwykłym pustosłowiem.
do grupy referendalnej · 15 Kwiecień 2016
i co? nadal twierdzicie, ze to wina burmistrza, ze nie sa pozyskiwane srodki unijne? tutaj widac, ze inicjatywa, a nawet pierwsze kroki sa tylko sa ucinane.
Agata · 15 Kwiecień 2016
Trudno rozmawiać, jeśli nie wpisujecie imion. Jasne, dotąd była całkowita pustka! Przyszedł Maciaszek, przeszedł Sobczak, mamy wodę? Co to za propaganda? Wszystko dotąd BYŁO. Trzeba umieć wykorzystać to, co jest. Wydać można dziesięć razy tyle, ile chcieli, można jednak też wydać mniej niż te 13 milionów, również modernizując? Bez wyciągania pieniędzy. Nas mieszkańców Koła stać? Kogo? Piszcie choćby imiona, bogacze.
do \"do Z\" · 15 Kwiecień 2016
No oczywiście, że sobie obejrzeć można, ale artykuł z jednostronnym, według mnie, tytułem już jest i już wzbudza emocje. Ludzie koniecznie potrzebują mieć wroga, na którego można by zrzucić, aktualny stan rzeczy na poziomie lokalnym, regionalnym, całego państwa, a na końcu całego świata. Przynajmniej na tym najniższym poziomie lokalnym, warto by było nie tworzyć takiej atmosfery. Warto popatrzeć na to tak, ze obie strony chcą dobrze dla naszego miasta, tylko maja różne tego wizje. Burmistrz chce zdecydowanych, często ryzykownych działań, radni nie zawsze chcą się zgodzić na to ryzyko. Daleki jestem od tego by twierdzić, że jedni czy drudzy mają bezsprzeczną rację. Każda sprawa powinna być rozpatrywana indywidualnie, a nie tworzą się jakieś obozy, które bezrefleksyjnie staja po jednej ze stron i bez względu na to czego dotyczy dana sytuacja to zawsze są pewni racji swojej strony i już gotowi są wylewać tony jadu na stronę druga. Dlatego właśnie lokalne media powinny zacząć \"ważyć słowa\" i spróbować nie dolewać oliwy do ognia.
janek · 15 Kwiecień 2016
brawo radni !!!!
Gość. · 15 Kwiecień 2016
Nie wierzę !!! Szok !!! Burmistrzu nie dziwi to nas, że nie można za dużo zrobić w naszym mieście przy takiej współpracy, a potem są pytania, \" Co zrobił burmistrz przez ponad rok \" Odpowiedzieć proszę sobie sami, Co On może ? Więc nie obwiniajcie o nic burmistrza tylko ???
woww · 15 Kwiecień 2016
Brakuje słów , czy wszystkie a.g.atki maja taki tok myslenia ? Gratuluje, a jesli dojdzie faktycznie do awarii to radni moze zaplacicie ?
woww · 15 Kwiecień 2016
Brakuje słów , czy wszystkie a.gatki maja taki tok myslenia ? Gratuluje, a jesli dojdzie faktycznie do awarii to radni moze zaplacicie ?
norma · 15 Kwiecień 2016
To teraz może drugie referendum? Żaden pewnie by nie przeszedł dalej ? Nic w naszym mieście nie można zrobić ? Wstyd !!! Współczuć tylko burmistrzowi, naprawdę. Jesteście dumni z siebie ? Zobaczymy jak długo, bo wybory zbliżają się.
do z · 15 Kwiecień 2016
przeciez jest napisane ze bedzie retransmisja sesji, wtedy sobie obejrzymy i swoje zdanie wyrobimy SPOKOJNIE
Z · 15 Kwiecień 2016
Hej redaktorze Bartku. Ale Ty wiesz, że pisząc takie jednostronne tytuły podjudzasz ludzi do wylewania jadu? Większość nie ma pojęcia o co w tym wszystkim chodzi, skąd się bierze pieniądze na inwestycje i jaki ma to wpływ na przyszłe ceny i podatki. Jednak chwytliwe tytuły wyrabiają im błędne opinie. Przecież równie dobrze można by było dać tytuł \"DZIĘKI RADNYM NIE BĘDZIE KOLEJNEGO KREDYTU\". Co oczywiście byłoby \"przegięciem\" w druga stronę. Przemilczanie niektórych faktów, a opisanie innych to klasyczna manipulacja opinią. Może by tak przedstawić wszystkie argumenty obu stron, a niech mieszkańcy sami zdecydują czy ich zdaniem radni mieli podstawę by zagłosować przeciw, czy może popełnili błąd. I może by tak z każdym artykułem warto wprowadzić pewien standard obiektywizmu.
do mm i nie ide · 15 Kwiecień 2016
a sobie nie idz i badz klakierem....
nie idę · 15 Kwiecień 2016
nie nie nie idę na referendum i popieram mm
vicek · 15 Kwiecień 2016
Takich mamy Radnych chcą nasze miasto utopić we własnym szambie... Co będzie jak nastąpi awaria oczyszczalni ? kto za to zapłaci ? MY. Partyjny beton robi wszystko by się Burmistrzowi nic nie udało.. Bo jak się wtedy czepiać człowieka jak nie ma co mu zarzucić?
bubula · 15 Kwiecień 2016
A skąd taka pewność, że we wrzesniu bedzie nam panował...
yzx · 15 Kwiecień 2016
brawo radni !!!! rozsądek i jeszcze raz rozsądek....dofinansowanie to nie taka prosta rzecz, najpierw miasto musi zaciągnąć kredyt, z kredytu zrealizować przedsięwzięcie i dopiero potem czeka się na dofinansowanie....wiem coś o tym , sam korzystałem z dofinansowania i zwykły śmiertelnik, który nie ma pojęcia o wsparciach unijnych lepiej niech nie zabiera głosu , bo szkoda miejsca na portalu....a czy wszystko co starsze i niekiedy do małego remontu trzeba się pozbywać i budować nowe ? chyba nie ....tak trzymać radni, jesteście mądrzy ( z wyjątkiem 6 )
do agata · 15 Kwiecień 2016
a kto bedzie placil za modernizacje oczyszczalni, skoro jest konieczna w przypadku kiedy nie bedzie dodatku z unii? Nie Maciaszek, nie prezes tylko tez MY! wiec co lepsze?
Agata · 15 Kwiecień 2016
Gratuluję tytułu!!! Właściwie, to dlaczego prezes chciał, żeby UE tylko tyle dała? Gdyby była to inwestycja warta nawet 435 milionów, to jeszcze lepiej by było przecież. Chociaż wtedy konieczne środki własne to 155 milionów, czyli kredyt stanowiłby 152,5 mln... Ile wart jest cały zakład? Kto miał spłacać ten kredyt, Stanisław Maciaszek, Krzysztof Sobczak? Czy raczej my, wszyscy przyłączeni mieszkańcy?
do kolanka23 · 15 Kwiecień 2016
a co powiedz, jak widzisz przyszlosc gdyby: doszlo do powaznej awarii lub uszkodzienia jakiejs maszyny w oczyszczalni i wtedy trzeba byloby przeprowadzic pilna modernizacje (co tez nie bedzie tanie) to uwazasz, ze oplaty nie pojda w gore? a skad maja kase wodociagi brac skoro jedynym zrodlem dochotu sa nasze oplaty?
brak słów · 15 Kwiecień 2016
Dwa lata temu podniesiono nam bardzo ceny wody i ścieków mimo obiekcji wielu radnych. Co roku prawie cenę podnoszą. Ja już radnym nie wierzę. Wszystko za drogie, ale pływalnia za wielkie kredyty była im tania!!! Tego się nie bali!!! Modernizacje oczyszczalni s ścieków są ważniejsze . Chodzi o wodę zdatną do picia kochani jak co w przyszłości. Ścieki idą do gruntów i rzeki. Musimy patrzeć przyszłościowo.
Doprawdy, o co chodzi? · 15 Kwiecień 2016
Referendum w sprawie referendum. TAK dla burmistrza, NIE dla części radnych i referendum. Dosyć tego! Za niedługo Unia nie da grosza Polsce i o tym wiemy. Chyba,ze dla imigrantów. Czy radni dysponują takimi kwotami? NIE. Modernizacja jest potrzebna tak słyszeliśmy no wiec o co chodzi? Aby burmistrz i nowi prezesi nie mieli możliwości pracowania? Tak?? Bo jak nie wiadomo o co chodzi to ludzie domyślają się już Bóg wie czego. Wymienić radnych!!!
kolanka23 · 15 Kwiecień 2016
Panie redaktorze czemu taki tytuł?? proszę napisać cała prawdę, a więc to, że wzięcie kredytu/pożyczki na wkład własny do środków europejskich spowodowąłoby prawdopodobnie wzrost ceny wody dla mieszkańców?? Dlaczego ani słowem o tym się nie wspomina?? radni obronili mieszkańców przed wzrostem cen wody. A ta inwestycja nie jest wcale niezbędna.
Kolanin2 · 15 Kwiecień 2016
Brawo Radni , kolejny raz pokazaliście że interes społeczny jest ważniejszy, mam wrażenie że nowy Prezes Wodociągów nie znalazł drogi do przekonania Radnych o potrzebie remontu , wydaje się że gdyby Prezes solidnie przygotował wniosek - od strony technicznej i finansów to można by przypuszczać że przeważył by rozsądek Radnych
mm · 15 Kwiecień 2016
Jestem za ODWOŁANIEM ALE RADNYCH CO JEDEN TO LEPSZY!! A DLA MIASTA NIE ROBIA NIC
Polityka
Anna Bryłka jedynką Konfederacji do Parlamentu Europejskiego w Wielkopolsce
13 godziny temu 2,554 1

Anna Bryłka jedynką Konfederacji do Parlamentu Europejskiego w Wielkopolsce

Kino
Kino w Kole zaprasza na film Biała odwaga
14 godziny temu 1,318

Kino w Kole zaprasza na film Biała odwaga

Powiat Kolski
Planowane wyłączenia prądu przez operatora w powiecie kolskim 18.04.2024
16 godziny temu 4,266

Planowane wyłączenia prądu przez operatora w powiecie kolskim 18.04.2024

Gmina Kościelec
Kościelec - Ekshumacja ofiar hitlerowskiego mordu w Turach
17 godziny temu 4,586

Kościelec - Ekshumacja ofiar hitlerowskiego mordu w Turach

Inne
Policjanci odwiedzili Przedszkole Miejskie nr 3 w Kole
1 dzień temu 1,500

Policjanci odwiedzili Przedszkole Miejskie nr 3 w Kole

Inne
Zapobieganie oszustwom: Policja spotyka się z seniorami w Osieku Małym
1 dzień temu 1,736

Zapobieganie oszustwom: Policja spotyka się z seniorami w Osieku Małym

R E K L A M A